Så ditt barns relasjon til sin far er mindre viktig enn hunden?
Jeg setter mennesker foran dyr, uten at det betyr at jeg ønsker at dyr skal lide noen nød. At noen i fullt alvor setter et dyr, foran barnets og fars muligheter til å bygge en god, tett og varig relasjon er for meg helt uforståelig.
Jeg måtte omplassere kattene mine når jeg gikk gravid med minstemann, det hadde utelukkende en årsak, at jeg var gravid. Burde nok ha valgt abort i stedet for.
Du burde ikke fått katt med mindre du valgte å omplassere på grunn av det. Rett og slett så hard er jeg.
Og ja, jeg ville ikke vært i et varig forhold med noen som hadde nektet meg dyr. Jeg elsker hund, jeg elsker å drive med hund, det er en lidenskap og hobby på samme linje som enkelte elsker fotball og håndball, bare med masse kjærlighet, nærhet og ansvar oppå det hele.
Ville aldri omplassert pga at jeg var gravid. Da burde jeg ikke fått dyr i utgangspunktet.
Nå var jeg såpass framsynt at før jeg i det hele tatt skaffet meg dyr så forsikret jeg meg om at jeg hadde familie/venn som kunne stille som hundepass om det var krise. For man går ikke hen å skaffer seg et levende vesen som lever i mange mange år for å kvitte seg med dem når de er mindre beleilige.
Forkastelig tankegang i mine øyne. Og det er ikke nødvendigvis enkelt og lett heller alltid. Men jeg valgte det selv, jeg har valgt å ha dyr og da tar jeg ansvar.