Er formen bra?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
40% jobb pga bekkenet, og det føles egentlig for mye.... Lyst å klare mer, men er bare ikke i stand til det, desverre

50 % sykemeldt pga kvalme og bekkenplager (og nå årebetennelse). Men har vært så dårlig siste dagene at det blir 100% til uka. Så blir det vurdert om jeg skal tilbake 50 igjen etter det. Har så veldig lyst til å jobbe - trives godt og føler jeg ikke er ferdig med jobben ennå. Men jeg må pleie formen her. Ikke noe enkel avgjørelse det heller!!

Jobber 100 %, kunne tenke meg å dra ti svømmehall etter jobb,gå tur med hund. Men er tom for energy og har som regel vondt i ryggen også, så da blir det sofa og tv etter jobb.

100 % sykemeldt pga bekkenløsning. Har svært vondt i bekkenet, udefinerbare smerter i beina, kraftige ødemer i hele kroppen, halsbrann til tusen og føler jeg er jult opp innenifra og ut er ganske lei gitt!

100% I jobb og føler meg bra. Ekstra trøtt når jeg kommer hjem, men det fikser en liten (lang) hvil (har ikke barn). Har fått plutselig skikkelig vondt fremme I bekkenet de to siste dagene, og det bekymrer meg. Er ikke klar for å gi slipp på jobben! Har vært ekstra aktiv de to siste dagene, så satser på at litt ro I helgen fører meg tilbake til normalen. Uansett, føler meg bedre og mer motivert enn tidligere I svangerskapet. Bekkenet får bare innfinne seg med det ;)

Hoft og fot (og åreknutene som sprengte og gjorde vondt) er mye bedre etter noen dager med veldig ro :) Det er godt!!!

Samvittigheten er også bedre fordi jeg ser at jeg trenger den roen jeg har fått!

Energinivået har derimot vært veldig lavt, og jeg har sovet mye og måttet ta flere pauser hvis jeg skal noe. Sure oppstøt og halsbrann har også kommet. Men dette er bagateller i forhold til slik det var - tross alt :)

Helt tom... Sliter igjen med oppkast/diaré.. Og har måtta sjukemeldes frå skulen.., sukk.. Er tungt på slutten gitt.. 11 veke att...

Nå for tiden er jeg sliten. Bekkenet krangler, overskudd er mangelvare og jeg er fristet til å følge anbefalinger fra de nærmeste kollegaene mine og ringe legen og få full sykemelding. 40% i fem uker til er jo virkelig ikke mye, men det virker som mer enn jeg klarer

Formen er veldig bra!! Har like mye energi nå som jeg hadde før jeg ble gravid. Jobber 100% og regner med jeg gjør det frem til permisjon, om det ikkje skjer noe spesielt!
Er godt sliten bak i korsryggen om ettermiddag/kveld, men det hjelper å ligge, da får jeg en pause :)

Formen er veldig bra!! Har like mye energi nå som jeg hadde før jeg ble gravid. Jobber 100% og regner med jeg gjør det frem til permisjon, om det ikkje skjer noe spesielt!
Er godt sliten bak i korsryggen om ettermiddag/kveld, men det hjelper å ligge, da får jeg en pause :)
Så godt å høre at du er i så fin form:)
Skulle virkelig ønske mine svangerskap var sånn. Men jeg skal ikke klage. Finnes jo de som må ligge hele graviditeten og. Merkelig at det er så store forskjeller!!

Nå for tiden er jeg sliten. Bekkenet krangler, overskudd er mangelvare og jeg er fristet til å følge anbefalinger fra de nærmeste kollegaene mine og ringe legen og få full sykemelding. 40% i fem uker til er jo virkelig ikke mye, men det virker som mer enn jeg klarer
Du får gjøre det som kjennes best! Ingen vits i å slite seg helt ut før permisjon heller. Babyen kan jo komme før man tenker, og da er det greit å ha bittelitt overskudd - i den grad det går:)

Har egentlig greit med energi, men sliter med konsentrasjonen over lengre tid... også er jeg lei av å ikke kunne gå i det tempoet jeg vil! På grunn av bekkenet vagger jeg i sneglefart!!

Konsentrasjon. Kunne tenke? Mangler evnen

Vi har sånn ferdig middagskasse for første gang. Disse stiller krav til "basisvarer du har i skapet" som langt overgår vårt utvalg. Så i går leste jeg oppskriften, fant ut hva vi mangelt, og kjøpte inn, vi har ikke sterk, grov senep, mager kesam og soyasaus i skapet nemlig. (soya har vi hatt da, men ikke brukt på så lenge at den vel ble kastet pga dato)

Men tenkte jeg så langt som å sjekke oppskriften for å dag og skaffe olinev og extra vergin olivenolje (vi har, men den er med basilikum...) neeeeeida.

Fremdels i 100% jobb, men kjenner at overskuddet mangler. Sliten når jeg kommer hjem fra jobb, men det er ikke verre enn at det går fint. Problemet er at jeg er lærer, så må egentlig beregne en del kvelds-/helgejobbing, og der strekker verken energien eller motivasjonen til... Har nå 3 sett med naturfagsprøver + 6 klasser med kunst og håndverksarbeid som skal rettes de neste fire ukene. I tillegg skal jo undervisningen planlegges som vanlig, og det tar også tid. Heldigvis er det kun litt over en måned igjen:-)

Har en del vondt i ryggen om ettermiddagene og utover kvelden om jeg står oppreist eller sitter :/ Noen som har tips til hva som kan hjelpe? Legger meg ofte ned relativt tidlig om kveldene, da går det over. :)

Her er jeg imponert over hvordan jeg har hatt det med formen til nå, syns absolutt at jeg har vært heldig. Hadde noen få uker med kvalme(ingen oppkast), lite energi og hodepine i starten i 3 uker. Fra da til nå har jeg hatt noen tilfeller med kramper i beina, to tilfeller med 15min låsning av bekkenet. Eneste jeg nå har hatt i det siste er mild halsbrann som fint går bort med love hearts, energinivå er på topp (føles ut som jeg kunne sprunget maraton men kroppen vil ikke..), humøret er på topp, bevegelse er det nok av og har begynt å måtte bruke ammeinnlegg på høyre pupp :p

Har en del vondt i ryggen om ettermiddagene og utover kvelden om jeg står oppreist eller sitter :/ Noen som har tips til hva som kan hjelpe? Legger meg ofte ned relativt tidlig om kveldene, da går det over. :)
Unngå å stå og sitte så mye at det blir vondt ;-)

Ligge på sofaen, eller legge seg. Siden det fikser det, så er nok det det enkleste

Back
Topp