Er ferien i gang?

Jeg håper nesten vi digger teltlivet jeg! Har sett så mange fine telt og utstyr, men det er ikke noe vi gidder å bruke mye penger på før vi vet om det blir mye brukt... Mannen liker best fjelltur da, det må jeg nesten smake litt på. Eventuelt overlate det til han og Teodor, så har de sin greie med det :-)

Jeg ser også for meg at mannen min skal få ta med seg barna på fjellturer etterhvert. Jeg er så tragisk avhengig av å stå opp til en varm dusj, jeg takler ikke tanken på å være langt oppe på fjellet i flere dager. Mannen min drar av og til på fjellturer sammen med min far da, så barna kan vel ha det koselig med pappa og morfar, mens jeg slapper av hjemme? Må da vel være en fin aktivitet på mine nattvaktshelger f.eks.? 

Det finnes masse fine telt ja. Jeg liker litt de store, høye teltene som er beregnet på campingplasser. Dessverre ser det ut som om de ikke tåler like mye vann som fjellteltene. :( Da vi var på Lillehammer så plasket det ned akkurat like mye på campingen som på fjellet... Jeg var glad for at vi våknet helt tørre i alle fall. Innerteltet på vårt telt henger løst, og holdt seg helt tørt. Det kan tas ut og pakkes tørt for seg selv når vi flytter det våte teltet, slik at vi kan bo tørt et annet sted neste natt.

Hvis du blir hektet på teltliv håper jeg du legger ut masse linker til morsomt utstyr og ting jeg kan få bruk for. 

Jeg er litt som deg Sukkertopp, liker å ha toalett og dusj lett tilgjengelig.. :p
Heldigvis er pappaen til barna litt mer friluftsmenneske, så han har de med på teltturer og det som er. De har også vært et par turer i Sverige nå da han hadde ferie med de, og fra neste uke er det endelig min tur til å kose meg meg guttene mine emoticon
Vi skal på Allsang på grensen til uka etter guttas ønske etter å ha sett det på tv (spilles jo inn i byen her), også skal vi to uker til Syden etterhvert. Dessuten skal vi kose oss masse hjemme sammen med nabobarna, som endelig har kommet hjem fra ferie. :-)

Ha en riktig fin sommer alle sammen, håper det kommer litt sol til alle og enhver. emoticon

Nozy Rosie skrev:
Jeg er litt som deg Sukkertopp, liker å ha toalett og dusj lett tilgjengelig.. :p
Heldigvis er pappaen til barna litt mer friluftsmenneske, så han har de med på teltturer og det som er. De har også vært et par turer i Sverige nå da han hadde ferie med de, og fra neste uke er det endelig min tur til å kose meg meg guttene mine emoticon
Vi skal på Allsang på grensen til uka etter guttas ønske etter å ha sett det på tv (spilles jo inn i byen her), også skal vi to uker til Syden etterhvert. Dessuten skal vi kose oss masse hjemme sammen med nabobarna, som endelig har kommet hjem fra ferie. :-)

Ha en riktig fin sommer alle sammen, håper det kommer litt sol til alle og enhver. emoticon

. Kos dere masse på tur, god sommer til dere :)

Så koselig å sove i telt med barn! Jeg ELSKET å sove i telt som liten. Men det var typisk når vi hadde gått en fjelltur og var på toppen og pappa tok fram primusen og vi lagde mat på den, og fisket med garn i vannet på fjellet, osv. Jeg håper jeg kan få med mine egne barn på en sånn type tur en gang. Vi sov alltid på liggeunderlag, og plagdes aldri med det, men akkurat nå skal jeg og innrømme at jeg liker hotellkomfort.. 

Her har jeg hatt to ukers ferie, skal ha en til i august, da skal vi kanskje alle sammen besøke søstera mi og hennes lille familie i København. Alma og Luna har enda ikke møtt sin lille fetter. Gleder meg veldig! Og mannen min er endelig ferdig med sin doktorgrad, så vi tar en uke ferie i Spania når han skal forsvare den en gang på høsten. 

ps Sukkertopp: hun lille trulta di ser så utrolig blid ut;) 

Det ble madrass på 152 cm bredde! Teltet vårt er akkurat 180 og den største madrassen er 183! Hvorfor har Jysk så dumme mål???

Nozy Rosie: Allsang på grensen hørtes veldig gøy ut! Det tror jeg både Felix og jeg ville elsket også. Kos dere på ferie! :)

almara: Blir nok koselig for barna å få møte fetteren sin. :) Lykke til til mannen din når han skal forsvare doktorgraden sin! :)

Fru H: Å, så surt når det bare er få cm som skiller. Du må prøve telt og madrass, og fortelle meg om den er god, slik at jeg har en unnskyldning for å løpe på Jysk. :P Jeg har funnet en fin campingplass med badestrand bare 30 minutter herfra, så blir det ved et mirakel fint vær mens vi har fri skal jeg dra med familien på tur dit. 

Ja det hadde vært deilig å fylle hele plassen med madrass... Men jeg vet at innerteltet skråner litt, så det kan hende at 150 blir passe likevel :) Gleder oss masse nå! :)

Back
Topp