Er ferien i gang?

En tråd i '2007' startet av Fru H, 27 Jun 2012.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Fru H Mot nye tider September 2012 VIP

Eller er det mange som har ferie senere?
    Jeg har friuke før vi starter 4 ukers ferie alle tre!
    Den andre uken skal jeg jobbe på en annen jobb da, men det er helt greit da det gir en god del ekstra penger inn =) 
    Jeg skal ikke jobbe mer i den faste jobben min ut svangerskapet, så det blir rolig for meg resten av sommeren. 
    Til uken reiser vi med Kiel-båten, og vi prøver å vise og forklare Teodor at det finnes så store skuter (ja, SKUTE, kan ikke kalle det noe annet den Kaptein Sabeltann.gutten!) som har badeland, butikker og "hotell" som han sa da vi sa at vi skulle sove der

2. *trinemor* Gift med forumet

Nå har jo jeg permisjon, så ukene blir jo ganske like for meg :)

Har Amelia mye hjemme eller drar bort med henne nå på sommeren, så blir ikke så mye barnehage. Men ordentlig ferie blir det ikke på henne før i slutten av juli. Ferieuka vår i Kristiansand er i førsten av august og mannen skal bare ha den uka og en til :)

3. Fru H Mot nye tider September 2012 VIP

Godt med rolige dager og fri innimellom da =) 
    Jeg har egentlig "ferie" frem til termin jeg nå, ble ikke noe mer jobbing på meg da arb.giver ikke hadde mulighet til å tilrettelegge. 
    Så sommeren skal virkelig nytes og Teodor kommer nok til å ha fri endel etter de fire ukene med ferie også!
    I dag var vi på 3D ultralyd! =) 
    Det var utrolig spennende og moro! 
    Alt stod bra til inne i magen, og vi synes jammen meg han likner endel på Teodor også =) 
    Spennende å se i slutten av september om det stemmer!

4. *trinemor* Gift med forumet

Moro med 3D ultralyd da :) Artig å se søskenlikheten, får se om det stemmer...

Ja, da blir det lang "ferie" på deg. Deilig det nå på sommeren :)

5. Fru H Mot nye tider September 2012 VIP

Litt dødtid ser jeg for meg, men skal hjelpe til litt i barneutstyrsbutikken jeg var i før i uke 31-33 :) Blir godt med noe annet og!!

6. siggen Gift med forumet

Hva jobber du med siden arb.giver ikke kan tilrettelegge ?, nysgjerrig ja ;)
    Kiel båten er stas da, var der med gutta i vinterferien.
    Selv skal jeg jobbe en uke til før ferie så er på nedtelling, blir en tur til syden + litt små turer samt planer om å gjøre litt her hjemme også

7. Fru H Mot nye tider September 2012 VIP

Det hjelper ikke å bare fortelle hva jeg jobber med, for det har sammenheng med en langvarig situasjon som var på jobb i fjor høst. 
    Men jeg jobber som miljøterapeut på et senter for mindreårige asylsøkere. 
    Jobber hvilende nattevakter og går alene på avdelingen mesteparten av vakten. 
    Legen og jeg har kommet frem til at jeg ikke skal/ bør jobbe de vaktene i siste trimester, utfra situasjonen som har vært der før i tillegg til at det er tunge vakter for en trøtt gravid!

Herlig med tur til syden da =) 

8. siggen Gift med forumet

Fru H skrev:
    Det hjelper ikke å bare fortelle hva jeg jobber med, for det har sammenheng med en langvarig situasjon som var på jobb i fjor høst. 
    Men jeg jobber som miljøterapeut på et senter for mindreårige asylsøkere. 
    Jobber hvilende nattevakter og går alene på avdelingen mesteparten av vakten. 
    Legen og jeg har kommet frem til at jeg ikke skal/ bør jobbe de vaktene i siste trimester, utfra situasjonen som har vært der før i tillegg til at det er tunge vakter for en trøtt gravid!

Herlig med tur til syden da =) 

Ok, skjønner. Bare lurte siden jeg er leder og tilrettelegger til jeg går tom for kreative ideer, type hva finner man på når arb.tager ikke kan ta inn og ut av oppvaskmaksinen og vanne blomster ;))

9. Sukkertopp Forumet er livet VIP

Nydelig bilde av lillebror i signaturen din Fru H.  Kiel-skuten blir nok morsomt tenker jeg. 

Nå er vi tilbake fra ferien noen dager tidligere enn planlagt, siden lillesøster er litt syk og urolig. Nå skal det faktisk bli deilig å sove i min egen seng igjen i natt. Prøve å sove i alle fall, dersom hun ved et mirakel får sovet skikkelig... Ellers kan jeg jo bare fortsette å sitte her foran pc'n.

Jeg har to uker til av ferien min. Har litt forskjellig vi bør få ordnet, og så får vi kose oss i nærområdet resten av tiden tenker jeg. Etter at jeg er ferdig med ferien har jeg faktisk avtalt at jeg skal jobbe litt ekstra. Forventer at det skal bli mye mer enn vanlig å gjøre på jobben da, og jeg gleder meg egentlig til å prøve meg på litt full fart sommertempo.

10. *trinemor* Gift med forumet

Sukkertopp: Har dere hatt det fint på ferie utenom syk lillesøster da? Ble det noe camping?

Sikkert artig med litt full fart på jobb. Da får du jo virkelig prøvd deg ihvertfall :)

11. Sukkertopp Forumet er livet VIP

Vi har hatt det helt supert på ferie. :) Det ble telt i plaskregn St Hans i Lillehammer. Teltet holdt tett, og vi fikk til og med frokostbesøk av onkel neste dag. Jeg er tydeligvis nybegynner på teltsoving, så lillesøster ble skremmende kald i løpet av natten. :S Heldigvis ble hun fort varm da jeg tok henne i min sovepose, og begge barna elsket telturen. :)

Det blir et dilemma for meg framover, for jeg oppdaget at jeg egentlig liker best hotellrom eller feriehus med ordentlig baderom... Ungene derimot kunne ikke hatt det bedre enn på en campingplass. Vi fikk slå opp teltet rett ved lekeplassen, og det var massevis av barn Felix kunne leke med hele tiden. Lillesøster hoppet rett ut av soveposen om morgenen, løp til lekeplassen, og husket 3 timer i strekk til det var tid for formiddagslur. Da sovnet hun faktisk husken....

12. Fru H Mot nye tider September 2012 VIP

Det så veldig koselig ut!! Hvor stort er det teltet? Vi husker ikke størrelsen på vårt og må slå det opp snart for å få kjøpt en madrass som passer

13. *trinemor* Gift med forumet

Det så kjempekoselig ut, Sukkertopp :) Men jeg må si dere er sporty som legger ut på en slik teltur :) all ære :)

Har funnet ut at feriehus med hage er det perfekte for oss. Med flere familier og lekeplass i nærheten er det fint for barna å gå ut og inn og leke. På hotell må vi følge dem overalt, så blir nok ikke det på oss så lenge barna er såpass små :)

14. Sukkertopp Forumet er livet VIP

Fru H: "Soverommet" i teltet vårt skal være 235x210, men det skrår litt inn i ene enden, så vi kunne nok ikke hatt så stor madrass. Hele teltet skal være 435x230. Tenker dere å kjøpe en stor dobbelmadrass til å ha i teltet? 

*trinemor*: Vi prøvde feriehus for første gang i sommer, og jeg er helt enig med deg. Det var en avslappende måte å bo på, og fint for barna. :) Hotell med maten ferdig er kanskje enda deiligere for oss voksne, men det krever mye mer for å aktivisere barna da. Telt-camping var enda morsommere for barna mine, men til gjengjeld ikke like komfortabelt for meg. Feriehus er egentlig perfekt. :)

15. Fru H Mot nye tider September 2012 VIP

Ja jeg lurer litt på om vi skal kjøpe en stor madrass til oss alle tre. 
    Men jeg er ikke helt sikker. 
    Jysk har hvertfall en oppblåsbar på 183 cm. 
    Men jeg tror kanskje ikke teltet vårt er fult så stort som deres, jeg er veldig usikker. 

16. Sukkertopp Forumet er livet VIP

Jeg bare googlet hvor stort vårt var nå, så hvis du vet hva deres heter, så slipper du sikkert å sette det opp for å måle. 

En stor madrass hørtes ut som en super ide, lurer på om jeg skal prøve å skaffe det hvis vi skal telte neste år også. Lillesøster rullet seg sovende av madrassen jeg hadde lagt henne på nå. Selv om hun rullet seg ned på et teppe jeg hadde brette 4-dobbelt, så ble hun iskald likevel. Jeg ante ikke hvor viktig det var å isolere godt mot bakken. Vi som lå på luftmadrasser ble ikke kalde i det hele tatt. 

De madrassene på jysk, er det slike med elektrisk pumpe? Kan de kobles til 12 volt i bilen? Eller finnes det manuelle pumper? 

17. Fru H Mot nye tider September 2012 VIP

De har både med elektrisk og manuell pumpe :) blir manuell på oss, de elektriske er gigatykke!

18. Sukkertopp Forumet er livet VIP

Hehe, nå har jeg fått så lyst på en slik madrass at jeg holder på å glemme at jeg ikke egentlig har lyst på mer telttur. Nå sitter jeg her og vurderer om jeg skal kjøpe en slik med en gang, og så kanskje ta en natt eller to i telt på sensommeren hvis været er fint. :P Kan noen slå meg i hodet med noe hardt?

19. Fru H Mot nye tider September 2012 VIP

Det høres jo fantastisk ut :) hva brukte dere til å ligge på?

20. Sukkertopp Forumet er livet VIP

Nei, nei, nei, det var ikke forumversjonen av å slå noen i hodet. Hvis jeg blir vant med telting, så kanskje vi må ha babyverden-telttreff neste år. :P

Barna og jeg brukte luftmadrasser, slike som egentlig er beregnet for bading. Det var overraskende nok ganske godt å ligge på, men lillesøster rullet seg av i søvne. En stor madrass er nok mye bedre for henne.

Mannen min, den liksom så hardbarkede småviltjegeren, hadde et slik tynt liggeunderlag som rulles sammen. Nå lurer han på hvor mye madrass og pumpe veier, så kanskje er ikke guttegjengen så tøffe på fjellturer som de later som. :P

Del denne siden