Er du sterilisert?

De kan fjerne livmor, men beholde eggstokkene og da kommer man ikke i overgangsalderen. Det gjør de kun om det er medesinsk grunn til det. Ikke noe vi kan velge dessverre!
Jeg ville gjerne ha fjernet den :p

Ok. ;)
Hehe, en slipper jo mye styr om en bare ble kvitt den. ;)

Når vi er ferdige med barn, snipper mannen av samme årsak som resten sier, det er rett og slett et mindre inngrep :-)

Ja, det hadde vært nydelig!
Hvorfor må jeg blø meg ihjel hver måned når jeg aldri skal bli gravid igjen. Dessverre så var både lege, jordmor og gynekolog uenig med meg :p

Har vi ikke gått igjennom nok blødninger, liksom? :P

Er siste barn nå for dette er nr 6. Men er ikke aktuellt for hverken meg eller mannen og sterilisere oss, og der er vi helt enige. Vi vil ha muligheten hvis vi skulle forandre mening om flere barn en gang i fremtiden :-)

Her har samboer sagt heile tida, at etter 2 barn, steriliserer han seg. Så det har aldri vært noe diskusjon. :)

Men jeg har noen spørsmål:
Hvis mannen steriliserer seg, gjør ikke det noe med lysten? Eventuelt potens? Eller er jeg helt ute og kjører? :P

Hvis dama gjør det, er ikke det litt greit med tanke på at man kan fjerne alt som heter livmor og dermed kvitte seg med risikoen for livmorkreft? Gjør dette noe med kvinnens lyst?

Jeg har tenkt litt på det, når jeg er 150% sikker på at jeg ikke skal ha flere barn, at jeg vil fjerne alt røklet. ;)
Er ikke bare bare å fjerne alt ;)
jeg kommer til å gjøre alt i min makt til å nærmest tvinge legene til å henvise meg til operasjon og ta vekk absolutt alt :p men pga stor kreft risiko i familien, og selv med den er det mange i familien som har fått nei av legen og kreft etterpå da!

Man kan forresten tilføre kroppen hormon som gjør at du nærmest selv kan velge når du vil i overgangsalderen :p men mener de slutter å gi det ut på blå resept ved fylte 65 år da (mener jeg det var) ;)

Jeg har ikke gjort det, og ville heller ikke gjort det!

Back
Topp