Er du sterilisert?

Prox

Gift med forumet
Argumenter for/imot?
Gjelder selvfølgelig dere som er ferdig med barn :)

Nei og skal heller ikke. Her skal mannen gjøre det. Det er ett lite inngrep, kontra en stor operasjon hos damer. Det er isåfall mitt argument :)

Skal gjøre det i forbindelse med KS'et på dette barnet.

Hadde det ikke vært for at jeg kunne ha gjort det samtidig med det, hadde mannen gjort det da det er enklere og billigere

Jeg tenkte å gjøre det under keisersnitt, men tørr ikke.. :P Er bare 26 år, men har 3 små :P

Men ønsker at mannen skal gjøre det :P hehe, så han sparer penger nå :P

Jeg ønsker helst at mannen skal men vil ikke!
Han vil ikke?
Her er det uaktuelt at jeg skal gå på noe prevensjon med hormoner i og for å slippe dong så er han nødt :p men ei stund sia vi har snakka om det nå da.

Men jeg har noen spørsmål:
Hvis mannen steriliserer seg, gjør ikke det noe med lysten? Eventuelt potens? Eller er jeg helt ute og kjører? :P

Hvis dama gjør det, er ikke det litt greit med tanke på at man kan fjerne alt som heter livmor og dermed kvitte seg med risikoen for livmorkreft? Gjør dette noe med kvinnens lyst?

Jeg har tenkt litt på det, når jeg er 150% sikker på at jeg ikke skal ha flere barn, at jeg vil fjerne alt røklet. ;)

Hvis mannen steriliserer seg, gjør ikke det noe med lysten? Eventuelt potens? Eller er jeg helt ute og kjører? :p

Hvis dama gjør det, er ikke det litt greit med tanke på at man kan fjerne alt som heter livmor og dermed kvitte seg med risikoen for livmorkreft? Gjør dette noe med kvinnens lyst?

Jeg har tenkt litt på det, når jeg er 150% sikker på at jeg ikke skal ha flere barn, at jeg vil fjerne alt røklet. ;)

Nei, det vil ikke påvirke mannens lyst eller potens :)

Hvis mannen steriliserer seg, gjør ikke det noe med lysten? Eventuelt potens? Eller er jeg helt ute og kjører? :P

Man fjerner ikke livmor, man kutter egglederne :)

Og å fjerne livmor vil si at man setter i gang overgangsalderen pga mangel på hormonproduksjon! Så jeg tror ikke du vil det :p

Og å fjerne livmor vil si at man setter i gang overgangsalderen pga mangel på hormonproduksjon! Så jeg tror ikke du vil det :p

Haha, nei, det hørtes litt kjipt ut! :P
Har bare hørt om andre som har fjernet alt av livmor og eggstokker, men det er gjerne for de litt eldre, kanskje. ;) Vet at ved vanlig sterilisering kutter de bare egglederene. :) (det kom kanskje litt dårlig fram)

Haha, nei, det hørtes litt kjipt ut! :P
Har bare hørt om andre som har fjernet alt av livmor og eggstokker, men det er gjerne for de litt eldre, kanskje. ;) Vet at ved vanlig sterilisering kutter de bare egglederene. :) (det kom kanskje litt dårlig fram)

De kan fjerne livmor, men beholde eggstokkene og da kommer man ikke i overgangsalderen. Det gjør de kun om det er medesinsk grunn til det. Ikke noe vi kan velge dessverre!
Jeg ville gjerne ha fjernet den :p

Nei, slik er det ikke. Det er eggstokkene som produserer egg og produserer hormonene. Ved å fjerne livmor, fjerner man "bare" mulighetene for svangerskap og påvirker overhodet ikke hormonproduksjonen. Fjerner man derimot eggstokker samtidig, vil selvsagt også hormonproduksjonen endres og man kommer i tidlig overgangsalder. Det gjør man ikke på unge mennesker så sant det ikke er fare for utvikling av kreft. Har selv fjernet livmor, så vet en del om dette.

Nei mannen er. Det er både billigere, enklere, kjappere og med mindre bivirkninger.

Back
Topp