Er du redd for...

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
edderkopper?

Ikke de i Norge som jeg kverker med avisa, de bryr meg ikke.

Men sanne som bor i bur, og kommer fra utlandet.. eller sanne som er svære med hår på og personlighet som vil drepe... de er jeg livredd.

ja, jeg har en grusomt hemmende fobi for dem! elsker å gå turer i skogen, men klarer nesten ikke det på sommer og tidlig høst pga edderkopper[X(][X(]

Er egentlig ikke redd, men man grøsser jo alltid, og er de gedigne, som de ofte er her, så ser jeg helst at
noen andre tar den [8|]

var driiiit redd før.. men her ute på landet har jeg blitt hærda, de er sinnsykt ekle å store!

jeg har bilder av mange av de for de er så store, så kanskje jeg rett og slett skal legge de her.. hahaha [8D]  må se hvor mange redde det er her først..

Jeg syns ikke dem er noe å rope hurra for, men sambo er livredd derfor må jeg bestandig være den sterke å fjerne dem :D

Men jeg har alltid ønsket meg en tarantell, så jeg er ikke så redd akkurat :)

De eneste edderkoppene jeg hater er sånne som løper fortfort, da har jeg ikke kontroll på dem og det er litt ekkelt[&:]

ORIGINAL: engle_mamma

ORIGINAL: MiCri

Jeg er LIVREDD [:(]

Her også, og jeg bor i en kjellerleilighet alene med lillemann så jeg må si at jeg HATER denne tiden på året og fremover pga de[:(]
Skulle ønske det fantes noe som fikk de til å forsvinne her inne[:(]

Samme som her det[&:] Men fikk et tips her inne i fjor og kjøpte den sprayen permetrin extra, og det funka som bare det, edderkoppene kom fram en etter en og døde omtrent momentant.. Så har allerede begynnt å spraye rundt dører og vinduer..Den sprayen anbefales[:)]

Er livredd! Er veldig på vakt hele tiden når det er sesong for dem.

Fram til nylig bodde jeg i blokk i 2 år, og det tror jeg søren meg at jeg skal gjøre i fremtiden også. Nesten ingen edderkopper!

Hjemme hos mamma kryr det av kongroer, og de er de absolutt verste, syns jeg. På rommet jeg sover på når jeg er der, så kommer det ofte inn baby-kongroer. I senga mi til og med[&:] Det er så fælt!

Nei, det er jeg ikke[:)]

Jeg er livredd.. Har edderkoppfobi.. Faktisk så alvorlig at jeg nesten ikke går i kjelleren pga at jeg vet at der er det edderkopper jeg kan se.. Jeg får panikk og pusteproblemer nesten når jeg ser en.. Selv om de er små.. [:(]

ORIGINAL: *Cherry

ORIGINAL: MiCri

Jeg er LIVREDD [:(]

Her også, og jeg bor i en kjellerleilighet alene med lillemann så jeg må si at jeg HATER denne tiden på året og fremover pga de[:(]
Skulle ønske det fantes noe som fikk de til å forsvinne her inne[:(]

Samme som her det[&:] Men fikk et tips her inne i fjor og kjøpte den sprayen permetrin extra, og det funka som bare det, edderkoppene kom fram en etter en og døde omtrent momentant.. Så har allerede begynnt å spraye rundt dører og vinduer..Den sprayen anbefales[:)]

hvor kjøper man den?
notere ned med en gang og handle inn så fort jeg får mulighetn.. TAKK.
er den giftig foresten?

Jeg kjøpte den på plantasjen,kosta en liten 200 lapp.. Hmm,om den er giftig vet jeg ikke, men tviler siden man kan spraye inne med den..

ORIGINAL: Almyrida81

Jeg er livredd.. Har edderkoppfobi.. Faktisk så alvorlig at jeg nesten ikke går i kjelleren pga at jeg vet at der er det edderkopper jeg kan se.. Jeg får panikk og pusteproblemer nesten når jeg ser en.. Selv om de er små.. [:(]

huff, samme her!! er så grusomt ass, hater virkelig at jeg er så redd for noe så smått og ufarlig egentlig!!! klarte ikke vaske klær i forrige huset siden vi hadde vaskerommet i kjelleren:/ ille ass..

Synes de er grusomt ekle ja, men klarer fint å fjerne dem selv. [:)]
Vokst opp med soverom i kjeller hvor det var stor folkevandring av kjempeedderkopper hver vår og høst, så har fjernet min andel. [;)]
Hadde nok fått panikk om jeg hadde fått en edderkopp PÅ meg, da! [:D]

Ikke redd for edderkopper.Mannen liker ikke,så her er det jeg som fjerner sånt [:D]

Ja, jeg er livredd. Blir fysisk dårlig (kvalm, svimmel, hjertebank) om jeg ser en [&:][&:][:'(][:'(] I hate it!!!

Klarer å ta dem med støvsugeren mens jeg hyler og gråter.

Møll derimot, der blir jeg paralysert (altså vi snakker angst, krampetrekninger, hysterisk gråting, numne lepper, brekninger, lammelser i bein).

Jeg selv bevinner meg på den nest øverste. Får litt angst av edderkoppene, de er utrooolig kvalme og jeg får panikk av typen "må fjerne den med en eneste gang". Sambo tar dem når han er her, men er jeg alene klarer jeg såvitt å fjerne dem selv, helst med støvsugeren.[:'(]

ORIGINAL: toneany

Jeg selv bevinner meg på den nest øverste. Får litt angst av edderkoppene, de er utrooolig kvalme og jeg får panikk av typen "må fjerne den med en eneste gang". Sambo tar dem når han er her, men er jeg alene klarer jeg såvitt å fjerne dem selv, helst med støvsugeren.[:'(]

Dei kryper ut igjen[;)]

Jeg klarer å ta dei.. Slår dei med en sko og plukker dei opp. Var verre før[8D] Da satte jeg et glass over å venta til sambo kom hjem.. Eventuelt ringte noen som kom å tok den[;)]

Men er livredd for å finne en i senga[:-] Å ser i alle hjørner på soverommet før jeg legger meg[;)]

De vanlige små som kravler rundt her er jeg ikke redd, de er jævla ekle men klarer fint å kverke dem selv. Var på besøk hos broren min i Oslo for noen år siden og der hos dem satt det plutselig et SVÆRT beist av en edderkopp på veggen, aldri sett lignende, glad vi ikke har sånne her for de der fikk jeg angst av. [8D] Samme hos mamma også som bodde i samme området, hun hadde fullt av slike edderkopper som kom inn til seg da hun bodde i kjellerleilighet. [:'(] Hun bare "fulgte dem ut" hun, selv ville jeg helst kverka dem, ellers kommer de jo bare inn igjen. [:-]

Back
Topp