Samme her.Det er grusomt, men jeg bekymrer meg ikke så veldig sånn i hverdagen, men når jeg tenker etter så er det jo skremmende hvor fort det sprer seg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Samme her.Det er grusomt, men jeg bekymrer meg ikke så veldig sånn i hverdagen, men når jeg tenker etter så er det jo skremmende hvor fort det sprer seg.
Vel no står det eit heilt fantastisk norsk helsevesen klart til å behandle ho, kvifor skal ho da ta opp plass og medisin for ein som ikkje har den muligheten? Når ein veit at ebola er påvist, da følges berre retningslinjene for slik behandling, og ingen blir utsatt for smitten!Blir mer provosert over at de nå tar denne norske kvinnen inn i Norge for behandling.
Hun tok et valg, og fikk ebola. Og nå utsettes vi for smitten...
Er det et sted de er trygge så er det på smitteisolatet på Ullevål, de kan sakene sineLiker ikke at en person skal behandles i Oslo. Frykter også at de ikke skal opprettholde de strenge kontrollene rundt Ebola.....
Ville du synes det sammen om det var en nærme deg (venn eller familie) som var smittet? I dont think so!Blir mer provosert over at de nå tar denne norske kvinnen inn i Norge for behandling.
Blir mer provosert over at de nå tar denne norske kvinnen inn i Norge for behandling.
Utrolig bra skrevet! Helt enig! Dette er en sterk kvinne!Ja, jeg synes det bare skulle mangle at hun får den beste behandlingen tilgjengelig og får være i nærheten av sine pårørende når hun er så alvorlig syk. For et menneske hun må være som frivillig tok på seg å gå inn i et livsfarlig smitteområde og stelle med syke og døende under elendige omstendigheter, sterk varme og kummerlige forhold - samt det å måtte se lidelsene til menneskene som er rammet... Hun fortjener all hjelpen hun kan få! Det at det finnes slike mennesker er med på i det minste å bremse katastrofen, fordi de lokale hverken har kunnskap eller ressurser til å hindre spredningen selv.
I hele natt har jeg ligget og tenkt på den stakkars kvinnen som nå er på vei hit, så utrolig redd hun må være! Rammet av en potensielt dødelig sykdom, ikke vite noe om utfallet, føle seg syk og elendig og med masse smerter, og så bli totalt isolert fra omverdenen fordi de (nødvendigvis) skyr deg som pesten. For en situasjon hun er i stakkar, hun har all min medlidenhet - som alle de andre rammede.
Det er ikke ofte jeg brenner av altså, men fy søren! Hun VALGTE å få ebola?? Det hun valgte var å gjøre noe som svært få folk gjør og som det bør stå enorm respekt av. Hun valgte å nærmest flytte til et helt annet land der de desperat trenger hjelp (og det for så å si ingen lønn vil jeg tilføye). Hun valgte å ofre sin egen sikkerhet og muligens sitt eget liv for å hjelpe og redde andre mennesker! Jeg har selv jobbet for leger uten grenser og vet hvor enormt viktig denne jobben er. Sikkerhetsisolat i Oslo er så sikkert som det kan bli og Norge har selv erklært at de står klar for en eventuell smitte her hjemme. For å være helt ærlig så blir jeg mer opprørt av tanken på at folk har slike holdninger enn tanken på å bli smittet her i Norge!Blir mer provosert over at de nå tar denne norske kvinnen inn i Norge for behandling.
Det er ikke ofte jeg brenner av altså, men fy søren! Hun VALGTE å få ebola?? Det hun valgte var å gjøre noe som svært få folk gjør og som det bør stå enorm respekt av. Hun valgte å nærmest flytte til et helt annet land der de desperat trenger hjelp (og det for så å si ingen lønn vil jeg tilføye). Hun valgte å ofre sin egen sikkerhet og muligens sitt eget liv for å hjelpe og redde andre mennesker! Jeg har selv jobbet for leger uten grenser og vet hvor enormt viktig denne jobben er. Sikkerhetsisolat i Oslo er så sikkert som det kan bli og Norge har selv erklært at de står klar for en eventuell smitte her hjemme. For å være helt ærlig så blir jeg mer opprørt av tanken på at folk har slike holdninger enn tanken på å bli smittet her i Norge!