Er du redd for Ebola?

Skrev aldri at hun valgte å få ebola.
Men hun visste risikoen av det valget hun tok.
Slapp av :)
De som røyker vet om risikoen for å få KOLS og kreft. De skal altså da ikke få hjelp!?!

Jeg blir så inderlig provosert av folk som ikke syns denne kvinnen fortjener å få komme hjem til Norge for å få behandling her. Ære være de som setter sin egen helse i fare for å hjelpe andre, det eneste som kan stoppe dette utbruddet er nettopp slike mennesker! Ebolautbruddet foregår i noen av verdens fattigste land, de har dårlig infrastruktur og ett meget mangelfullt helsevesen og er totalt ute av stand til å håndtere denne katastrofen selv uten hjelp utenfra. Skal vi i ett av verdens rikeste land nekte ett enkelt menneske å komme hjem for å få behandling? Dette utgjør absolutt ingen smitterisiko for oss her, det er rett og slett uvitenhet, total mangel på kunnskap som gjør at folk har disse meningene. Tenk bare på alle de ressursene norsk helsevesen bruker på å behandle selvforskyldte livsstilssykdommer. For meg en det en selvfølge at alle som trenger det får hjelp med sine hjelpeproblemer i Norge. Men at denne helsearbeideren er smittet med ebola er mindre selvforskyldt enn at røykere får kreft og KOLS, skal ikke disse få behandling da?? Grrrr

Er jeg redd for Ebola? Ja.
Er jeg redd for å få Ebola personlig? Nei.

Når det gjelder den kvinnelige hjelpearbeideren så fortjener hun heder og ære for den innsatsen hun har gjort, og selv om jeg synes det er litt kvalmt at EN pasient får så mye hjelp og oppmerksomhet når de dør i hopetall i Afrika, så er det flott at vi har ressursene til å hente henne hjem og gi henne all mulig hjelp. De som er villige til å ofre seg for å hjelpe og verne andre fortjener at vi gjør alt vi kan for dem når det er DE som trenger hjelpen.

For øvrig leste jeg i dag at i Liberia, et land med 4,2 mill innbyggere, så har de til vanlig 51(!) leger.
Kan du tenke deg hvordan Ebolaepidemien hadde sett ut nå om modige hjelpearbeidere IKKE hadde vært villige til å ta risikoen og ofre seg for å hjelpe andre?
Hadde ikke folk vært villige til å reise ut for å gjøre jobben der det trengs, så hadde all verdens epidemier spredd seg hit til oss langt raskere...

Guriland.
Kols er strengt talt ikke smittsomt.
Du skrev at denne kvinnen selv hadde utsatt seg for Ebola. De aller fleste som har KOLS har og selv utsatt seg for det..

Jeg tenker ikke mye på det, men litt beskymret er jeg jo kanskje...

Håper hun blir frisk!

Blir mer provosert over at de nå tar denne norske kvinnen inn i Norge for behandling.
Hun tok et valg, og fikk ebola. Og nå utsettes vi for smitten...

Anbefaler deg å lese deg opp på smitteoverføring fra en ebola-syk pasient og andre friske mennesker. Les deg samtidig opp på overføring av smitteisolerte pasienter og prosedyrer knyttet til dette. Håper det vil endre tankene dine.

Anbefaler deg å lese deg opp på smitteoverføring fra en ebola-syk pasient og andre friske mennesker. Les deg samtidig opp på overføring av smitteisolerte pasienter og prosedyrer knyttet til dette. Håper det vil endre tankene dine.

:-D
Takk for tipset! :-D
Du har dine tanker, jeg mine :-) La oss godta det bare.

:-D
Takk for tipset! :-D
Du har dine tanker, jeg mine :) La oss godta det bare.

Ja, men tanker må være tillat å endre. Hvis du ikke vil la deg kunne påvirke av kunnskap er det ditt valg, men det blir en veldig snever virkelighetsoppfatning basert på synsing. Holdningsendring bør man være åpen for.

Back
Topp