Er du redd for Ebola?

Skrev aldri at hun valgte å få ebola.
Men hun visste risikoen av det valget hun tok.
Slapp av :)
Kan godt slenge på et smilefjes, men jeg er fortsatt totalt uenig i din holdning til at hun ikke burde få behandling her. Heldigvis bor vi i et land der det er fullt lovlig å ytre sine forskjellige meninger ;)

Har ikke vært det til nå, jeg har ikke orket å ta det innover meg før nå. Men nå er vi på høstferie i utland, så tror det er litt derfor jeg er litt ekstra urolig for smitte.

Ja, jeg er livredd, sliter med kraftig dødsangst og alle sånne smittsomme sykdommer skremmer vettet av meg.

Får riktigt vont av å høra om ebolia.
Er redd De ska komma hit

Skrev aldri at hun valgte å få ebola.
Men hun visste risikoen av det valget hun tok.
Slapp av :-)
Men ville du synes drt samme om det var en av dine venner eller familie?

Synes det er skummelt at ei norsk dame har fått det og tar det med seg hit, men samtidig så tror jeg, og har sett på nyhetene, at helsevesenet vet hva driv med og stoler på dem. Helt til det motsatte er bevist ;) Synes veldig synd på dama som har ofret livet sitt for å redde andre med den fryktelige sykdommen, og endte opp med å få den selv.

Syns det er forferdelig for de som er rammet, men er ikke bekymret for egen del. Og all respekt og ære til den norske kvinnen som er smittet. Hun er heldigvis i de beste hender på Ullevål. Krysser fingrene for at hun blir frisk! Heia helsevesenet og alle de kjempetøffe, flotte menneskene som reiser til utlandet og riskerer liv og helse for å hjelpe andre :)

For vår del her i Norge er jeg mye mer bekymret for terrorisme ;) Det er jo kun i Spania noen har blitt smittet utenfor Afrika, de andre er transportert hjem derfra med smitte og lagt på isolat...
Skulle det bli større utbrudd i ett i-land har vi mye bedre ressurser til å avgrense det og dermed unngå massesykdom...

Snakka med tantebarnet mitt på 8 iste... Hun var bekymret. Det skal ikke være sånn at ungene blir redde!

Ikke redd. Men er jo livredd for å bli syk generelt på grunn av lille klumpen i magen.

Setter meg ikke inn det som skjer,mer enn nødvendig. Kan bli litt for bekymret... ; p

Det jeg synes er skremmende er at så mange har den holdningen at denne syke kvinnen skulle vært utestengt fra Norge fordi hun "valgte det selv" :eek: :mad:

Dette mennesket, som er noens mor, datter, tante, venninne eller kjæreste. Har ofret alt, reist til Afrika og hjulpet alle de syke. Hun satte sitt eget liv i fare for å hjelpe andre. Og hva er takken? Egoistiske nordmenn som kun tenker på seg og sitt, som mener hun skulle blitt der hun var og heller dødd av Ebola enn å "dra smitten hit".

Er dere klar over hvordan dette smitter? Er ikke akkurat som om du plukker det opp på bussen. Det smittes via DIREKTE væskeoverføring, som slim, oppkast, blod, sæd etc. Denne helsearbeideren har brukt verneutstyr og vært max uheldig som har blitt smittet.

Jeg er i ærefrykt over de som frivillig reiser for å hjelpe, skulle ønske jeg turte det. Det minste vi kan gjøre er å tilby behandling til de som da kommer syke hjem igjen.

Kanskje lese litt om Ebola før man blir sint/hysterisk?

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Ebola--Ikke-nodvendigvis-en-dodsdom-7733809.html

Var ikke det før, men kjenner jeg får litt småangst når jeg leser så mye om det i media. antibak blir flittig brukt, men det hjelper vel ikke så veldig :/

Ikke egentlig, er mer redd for å dette ned trappa her hjemme eller bli påkjørt i fotgjengerovergangen :(

Håper Norge klarer å behandle hun norske damen og dette ikke er starten på smitteutbrudd i Norge. All ære til de som reiser og hjelper i Afrika.

Back
Topp