Er du redd for Ebola?

ThereseAndrea

Flørter med forumet
Kjenner jeg begynner å bli litt urolig jeg nå...dette klarer de jo ikke å stanse! Det er så utrolig vondt å høre om lidelsene hos de syke i Afrika. Vet jo at vi her i Norge (urettferdig nok) vil få bedre behandling og har større mulighet til å forhindre spredning, men føler meg likevel ikke trygg på at de klarer å holde katastrofen under kontroll. Nå skriver avisene at de venter at de første tilfellene skal dukke opp i Europa innen få uker...

Det uroer meg litt, ja. Fælt, hele greia.

Det er grusomt, men jeg bekymrer meg ikke så veldig sånn i hverdagen, men når jeg tenker etter så er det jo skremmende hvor fort det sprer seg.

Syntes det er skremmende at det sprer seg så raskt, men er ikke så veldig bekymret. Tenker over det, men det er allikevel så fjernt at det ikke er noe jeg bekymrer meg over nå..

Bekymrer meg litt for dette ja! Syns det er veldig skummelt..

Det er grusomt, men jeg bekymrer meg ikke så veldig sånn i hverdagen, men når jeg tenker etter så er det jo skremmende hvor fort det sprer seg.

Signerer denne. Jeg er redd for at lille skal få en liten forkjølelse så kan ikke forestille meg hvordan jeg hadde vært om dette kommer til Norge. Kan allikevel ikke la dette ta over hverdagen, er nok av annet å bekymre seg over.

Red: og nå leste jeg akkurat at en norsk kvinne er smittet og hasteevakueres til Norge i natt.

Last edited:
Liker ikke at en person skal behandles i Oslo. Frykter også at de ikke skal opprettholde de strenge kontrollene rundt Ebola.....

Syntes det var fryktelig skummelt i starten. Krisen i landene i Afrika er virkelig grusom. Vi rike og ressurs sterke kan nok føle oss trygg, men viss smitten kommer til andre land med fattigdom kan utfallet bli mye verre:( Reiselysten daler når en ser at det blir rapportert om smitte rundt omkring i Europa!

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ebola/norsk-kvinne-smittet-av-ebola/a/23310455/

Bekymrer meg litt jeg også! Håper hverfall denne kvinnen overlever!!

Hadde ikke lest dette da jeg startet tråden...nå ble jeg enda mer redd...Det sprer seg raskere enn man klarer å stanse det . og selv om de står klare med isolasjonsrom nå på norske sykehus, så er det plass til bare noen få der. Hva skjer når 10 smittede kommer inn, eller 50, eller 300? grøss...

Jeg har ikke egentlig vært så redd for det, men kjente jeg ble litt bekymret idag når jeg hørte at ei norsk dame var blitt smittet :( Hun skal behandles i Oslo, og jeg kjenner jo litt på frykten over at smitten skal spre seg rundt i Norge :(

De sanitære forholdene og rutinene ved norske sykehus er noe helt annet enn i disse herjede landene. Synes det er skremmende hvor fort sykdommen sprer seg i Europa men stoler fullt og helt på sikkerheten til dem som har ansvaret for denne norske kvinnen. Får sove godt i natt selv om det altså er en smittet innenfor landegrensen vår.

Blir mer provosert over at de nå tar denne norske kvinnen inn i Norge for behandling.
Hun tok et valg, og fikk ebola. Og nå utsettes vi for smitten...
Takk og pris for at jeg bor i et lite I-land med barskt klima når jeg hører slike holdninger.

Visse problemer er så internasjonale at det er alles ansvar å bidra- hurra for de frivillige som vasser i død og fordervelse for å begrense omfanget!

Det er snakk om én person som kanskje ligger på sitt siste og blir tatt vare på etter alle kunstens regler. Tenk om det var deg på en ferietur...

Last edited:
Back
Topp