er du redd for å føde?

Jeg gleder meg :) Har hatt to tøffe,vonde og slitsomme fødsler, men det er så fort glemt. Og den beste belønning venter:)
 
Er tips til dere som er redd for å revne er å la ungen stå en stund i åpningen før den presses helt ut. Svir som fan, men gir åpningen litt tid på seg til å utvide seg litt... :) Det gjorde jeg, og jeg revnet ingenting. Hør nøye på hva jordmoren sier på slutten om når dere skal presse og holde igjen :) Det kan hjelpe iallefall :)
 
Denne gangen gruer jeg meg ikke i det hele tatt. Første gangen var jeg vettskremt, men jeg overlevde og sitter igjen med masse gode minner fra fødselen. Så denne gangen skal jeg spare meg selv for redselen, og heller glede meg til å møte det nye nurket :)
 


M_N86 skrev:
Jeg gruer meg, mest fordi jeg er 157 høy og er litt redd for at jeg har et lite bekken og at det ikke merkes før under fødselen. Det er liksom den historien jeg føler jeg har hørt så mange ganger at jeg VET det skjer! 

Noen som vet om det finnes noen måte å sjekke dette FØR fødselen??

Ellers prøver jeg å se på fødsel som noe naturlig og fint så langt det lar seg gjøre ;)



Hvis jm mistenker lite bekken, kan du bli henvist til røntgen for å sjekke det :-) Jeg gleder meg og gruer meg, men er ikke redd (enda!). Jeg håper den lir like fin som sist. Jeg husker at jeg tenkte sist "dette gjør jeg gjerne igjen", men det har jeg glemt nå :-p gleder meg masse til å få babyen på brystet!
 
jeg føler liksom jeg utfordrer skjebnen litt med å skulle gjøre det her en gang til , jeg! haha!
jeg måtte sy en god del sist, men sliter heldigvis ikke med det i dag. alt har grodd normalt og er som det var før fødsel. men hva om det ikek gror like bra denne gangen? :S
sist sleit de med å stoppe blødningene, tok dem 2 timer. hva om de ikke klarer det denne gangen? :S tenk om gullet mitt mister mammaen sin bare fordi hun absolutt skulle ha et barn til? 
tenk om stakkars mannen min blir alene med 2 barn ? :( 
jeg ble veldig syk på sisten sistgang og. med sf og virus osv. det kunne gått skikkelig galt! hva om det skjer igjen! herre guuuud!!!! kjenne rjeg gleder meg til å pøse ut på JM
 
Ikke redd. Gleder meg faktisk. Det er det største i verden noen kan oppleve, og hvis jeg får så fin opplevelse som jeg fikk sist (forholdsvis fort, kun lystgass, normal fødsel) så kunne jeg ønske seg skulle føde i morgen allerede!
 
Er ikke redd for å få føde, men gruer meg noe sinnsykt. Selv om jeg har hatt to korte og lette (på papiret) fødsler, så fikk jeg fødselsangst etter nr 2. Smertene er ikke glemt, selv snart 3,5år etter siste gang. Såeh... Dette blir moro du...
 
Jeg gleder meg.. Hadde en flott fødselsopplevelse sist, tross at den var laaaaaang(39 timer i fødsel, og 2 timer pressing da snuppa satt fast). Var mye mindre vondt enn jeg trodde å presse, men pga at jeg brukte så lang tid på pressingen slapp jeg å revne no særlig, og trengte ikke å sy...:) Håper jeg er like heldig denne gangen. Trenger ikke en rask fødsel men håper på ikke noe lengre enn 15-16 timer neste gang.. Det er vanskelig å starte barseltiden når man har vært i aktiv fødsel de to siste nettene før d er pumping og amming døgnet rundt... UTSLITT!!
 
Jeg ser fram til fødselen. Hadde en fin fødsel sist, og gleder meg til å få den lille på brystet etterpå. Selvsagt var det vondt, men hadde ikke behov for noe særlig med smertestillende. Fikk en pinex major midt i riene pga at jordmora som skulle sette akkupunktur var opptatt, men bortsett fra det gikk det bra. ble klipt og fikk en liten rift, men har ikke hatt noen plager i etterkant, ikke rett etterpå heller. Hadde ganske vondt i halebeinet en god stund etter fødselen da.
 
Nei gruer meg ikke til å føde.
MEN, er redd for å ikke nå frem til sykehuset:p Har heldigvis ikke lang vei til sykehuset for denne ungen kan komme raskt!:p
 
Nei. Gleder meg :) Hadde en fantastisk opplevelse forrige gang, null smertestillende og ble virkelig kjent med kroppen min. Håper på en lignende opplevelse, bare i vann denne gang! Gleder meg :)
 
Back
Topp