Er du redd barnevernet?

Ikkje redd barnevernet nei :) har et fam. Medlen som har hatt tett sammarbeid med bv. så vi har fått erfart at de er der for å hjelpe/støtte ikkje for å ødelegge ;)

Jeg mener selv jeg ikke har noe å skjule. Så derfor er jeg heller ikke redd de.

Nei, jeg er ikke redd for barnevernet.
Hadde vi fått en bekymringmelding på oss så hadde jeg selvfølgelig blitt lei meg og noe bekymret for innholdet.

Flere i mannens familie har/ har hatt kontakt med barnevernet og har fått god hjelp. Ikke alltid de er enige med barnevernets og har muligens følt seg overkjørt noen ganger, men jeg som står litt på utsiden ser helt klart at det er det beste for barna.

Er selv fosterhjemsbarn, som har hatt en del med barnevernet å gjøre.
Men har ikke fått noen bekymringsmeldinger angående mitt barn :) Og hadde jeg fått det så hadde barnevernet ikke hatt noe på meg, da jeg ikke har noe å skjule.

Ja men det er pga eg har vært under bv selv som barn og ungdom, så har dårlig erfaring med dem.

hadde blitt lei meg og fortvilet (jeg er en veldig følsom person) siden noen hadde tvilt på meg som mamma og barna er alltid et sårt ømt punkt for mmamma å man vil jo alltid prestere og være best mulig omsorgpersoner.. men redd ? Nei =)

Ikke redd for barnevernet nei, vet de gjør en god jobb. Hvis noen hadde sendt melding på meg hadde jeg blitt lettere sjokka. Jeg vet at vi tar godt vare på barna våre så hadde ikke brydd meg nevneverdig ;)

Sier meg enig i dette jeg :)

Nei, jeg har ingenting å frykte.. Så det slipper jeg å være redd for. Hadde jeg fått en bekymrings melding, hadde jeg såklart blitt veldig lei meg. Men, jeg vet hvilken mor jeg er :)

Absolutt ikke.

Hadde nå stusset fælt hvis jeg hadde fått en slik beskjed.

Nei ikke redd barnevernet. Men selvsagt blitt litt sjokkert om jeg fikk en bekymringsmelding.

Hører jo om enkelt saker der kanskje barna litt forhastet blir tatt fra foreldrene. Og tviler ikke på at det kan gjøres feilvurderinger, men at barn tas fra foreldren helt ubegrunnet tror jeg ikke på. Det er nok ofte familier som har vært i kontakt med barnevernet før eller der man har fått inn flere bekymringsmeldinger. Syns uannsett det er bedre at de er føre var enn sitter på gjerde og avventer, det har jo hendt i noen saker med tragisk utfall.

Fikk brev i sommer mye pga aggresjon hos min gutter. Skola som hadde sendt. Kjente jeg ble irritert men nå ser jeg hvor mye de har gjort for oss. Flere møter på Skola og barna har fått snakket med de i Barneværnet om der som plaget dem( samvær me bf) han har og vært på møter og barna er blitt mye roligere. Ho var her en mårra og observerte oss. Og ho kunne ikke kjenne igjen det ho var blitt fortalt for her var det ro og harmoni og ingen stress om mårran. Barna var blide og oppfører seg fin. Så jeg har ikke dårlig erfaringen med dem. Men heller hatt god hjelp og det har vi enda :)

Ble blanda inn i bv når jeg var rundt 16, ble nesten tatt hjemmefra. Og pga rus før graviditet var jeg redd for at de skulle blande seg inn når mini skulle komme. Men de sa at de ikke hadde noe de var bekymret over, og vi har fått være i fred :) om jeg er redd barnevernet ? Ja, men det er fordi jeg vet de kan vri og vende på ting. Men likevel godt å ha dem der for de som faktisk trenger dem :)

Tja ikke redd barnevernet i seg selv men skeptisk til noen av saksbehandlerne pga personlige erfaring fra før snuppa kom. Syns man kan få være skeptisk! Ei som jobber/jobbet i barnevernet spurte ei jente på 13 år om hun som 5 åring kledde seg utfordrende! Siden hun hadde hvert utsatt for incest!!!

Hva f*** ?! :0 blir sjokkert

Haha, nei. Er barnevernspedagog selv, så jeg vet hva de reagerer på og ikke. Ingenting å være redd for for vår del hvertfall.

Jeg hadde ikke blitt redd, mere sjokket og sint, men har familie som jobber i barnevernet så det hadde ikke vært et problem :)

Hvorfor sint?
Og hva mener du med "problem"?
Mere sint på hvem som kunne gjort det, og hvorfor.
Nei hvis noen melder oss uten at det er noe ordentlig grunn, så har vi de i familien som kan hjelpe oss ut, hvis det skulle trengs :)

Mere sint på hvem som kunne gjort det, og hvorfor.
Nei hvis noen melder oss uten at det er noe ordentlig grunn, så har vi de i familien som kan hjelpe oss ut, hvis det skulle trengs :)

Sånn som du beskriver det så skulle man tro derre hadde en fordel som hadde familie som jobber i barnevernet? Du mener det sikkert ikke sånn, men blir litt teit å skrive sånn. Som om dere som har familie i barnevernet liksom har mindre å frykte enn andre som også har rent teppe. Eller om man snur på det, dere kunne kommet unna meg diverse som ikke andre kunne siden dere har noen på "innsiden". Håper virkelig du bare ordla deg dumt, eller mener du at det er sånn det er?

Håper og tror at alle saker blir fult likt opp uansett hvem det er og hvem man kjenner.

Sånn som du beskriver det så skulle man tro derre hadde en fordel som hadde familie som jobber i barnevernet? Du mener det sikkert ikke sånn, men blir litt teit å skrive sånn. Som om dere som har familie i barnevernet liksom har mindre å frykte enn andre som også har rent teppe. Eller om man snur på det, dere kunne kommet unna meg diverse som ikke andre kunne siden dere har noen på "innsiden". Håper virkelig du bare ordla deg dumt, eller mener du at det er sånn det er?
Nei det ble litt feil ! Er ikke så god på å ordlegge meg riktig :P tenkte mer på at hvis det ble en sak uten grunn, eller ikke god nok grunn, så kan vi rådføre med oss med dem, og spørre om råd :)

Back
Topp