Er du organdonor??

Alias

Gift med forumet
eller ønsker du å være det??

(måtte omformulere spm mitt, så at det kanskje var litt teit det andre)

ORIGINAL: Godhjerta

Er ikke det enda, men skal skaffe meg organdonor-kort ASAP. Har fortalt det til moren min, men har ikke kommet så langt som å si det til mannen min.

Da er du jo godt i gang...så slipper pårørende å måtte være den som tar avgjørelsen dersom du skulle dø [:)]

oi, svarte nei før jeg så spørsmålet ditt skikkelig.
Har tenkt på det, og skal forhøre meg litt neste gang jeg skal i blodbanken, så det er ikke at jeg ikke ønsker, men jeg har ikke noe kort eller noe sånt for øyeblikket[;)]

ORIGINAL: *vimsehue*

Ja, det er jeg[:)]

ORIGINAL: *Mamma87*

Nei..ikke enda..[;)]

ORIGINAL: *vimsehue*

Ja, det er jeg[:)]

Jeg er veldig for organdonasjon  Har donortkort i pengeboka, har fått mamma, pappa og besteforledrene mine til å få det samme 

Kusina mi fikk nytt nyre fra sin far i desember 2009, og jeg hadde selv stilt opp dersom noen av de i aller nærmeste familie ikke passet som donor

For meg er det en selvfølge. Jeg ville takket ja hvis jeg trengte ett organ både når det kommer til meg og mitt barn, så ja jeg er organ donor!

For noen år siden ville eg IKKJE være organdonor. Men plutselig ble et familiemedlem alvorlig sjuk og trong eit nytt hjerte. Alt gjekk heldigvis bra!

No har eg organdonorkort i lommeboka og har informert dei nærmaste [:)]

jepp, det er jeg.

ORIGINAL: ~google.no~

ORIGINAL: Godhjerta

Er ikke det enda, men skal skaffe meg organdonor-kort ASAP. Har fortalt det til moren min, men har ikke kommet så langt som å si det til mannen min.

Da er du jo godt i gang...så slipper pårørende å måtte være den som tar avgjørelsen dersom du skulle dø [:)]

Eh nei.. Vi kan ønske alt vi vil, og ha kort i hytt og gevær- men det er fortsatt pårørende som tar avgjørelsen i Norge pr idag, og de KAN velge å gå mot dine ønsker [;)]

Fanken, jeg trykket ja men mente nei!
Jeg er IKKE donor, og vil ikke bli det heller..[X(]

ORIGINAL: *Hønemamma*

Fanken, jeg trykket ja men mente nei!
Jeg er IKKE donor, og vil ikke bli det heller..[X(]

Men hva mener du i forhold til det å ta imot et organ? La oss si du får nyresvikt, vil du da velge å ikke stå på donorliste?

Mante meg opp å spurte pappa om å stå på kortet.. tror ikke han synes det var noe greit å tenke på det. Men han sa nå ja.. og mannen min står på.. så JA.. endelig!!!

Ja, går med donorkort i lommeboka og mine nærmeste vet at jeg ønsker det, hvis noe skulle skje.
Skal kremeres når min tid kommer, og ser ingen hensikt i og brenne organer, som andre kan ha bruk for!

Dere som absolutt ikke vil være det..... Hva viss dere selv, eller ungene trenger ett nytt organ?
Dere vil vel ikke stå på transplantasjonslista heller da rekner jeg med?

Back
Topp