Er du nøye med hva du spiser og drikker i svangerskapet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Steffen

Guest
Har du lest deg opp på Matportalens liste, og tenker du gjennom hva du spiser til dagen? Eller er du litt mer avslappet på det?

Har ikke lest på matportalens liste denne gangen, føler jeg vet det meste fra forrige [emoji14] Ellers er jeg mye mer avslappet enn med forrige. Det har blitt mye sjokolade i det siste, usikker på om det er graviditets cravings men jeg eier bare ikke matlyst denne gangen. Eller energi. Men jeg er til en viss grad bevisst [emoji14]

Leste nøye forrige gang, så har god kontroll. Det er jo egentlig ikke så mye gravide skal holde seg unna da, og det meste er ikke sånt jeg spiser eller drikker mye av til vanlig så er ikke så mye som er annerledes her. Får jo fortsatt ha chorizo på helgepizzaen, så da er det greit. :p

Jeg synes at noe av det verste med å være gravid er alt matstyret..Er jo så vanskelig å spise lunsj når man hverken kan spise blåmuggost, spekeskinke eller salami.. Noen burde finne opp gravidvennlig blåmuggost og spekemat! :P

Jeg synes at noe av det verste med å være gravid er alt matstyret..Er jo så vanskelig å spise lunsj når man hverken kan spise blåmuggost, spekeskinke eller salami.. Noen burde finne opp gravidvennlig blåmuggost og spekemat! :p

Tips: Grilstad har en salami som er KOKT! Som i tillegg har mindre fett og salt. Denne er helt trygg å spise for gravide, og er i tillegg veldig god :)

Liker verken spekemat eller myke oster, så er egentlig 0 stress. Lacerol og pepsi max er det eneste jeg må begrense. Ellers prøver jeg å spise fisk oftere + mat med mye jern, kalsium og c-vit

Leste alt for mye sist svangerskap, så har ganske god kontroll. Sist (det er 4 år siden) var det en del stoff rundt fraråding av kunstig søtning osv, så jeg unngår det også. Ser at det ikke er like strengt lenger, men klarer ikke gjøre noe annerledes enn sist[emoji85] da gikk jo alt så veldig fint!

Tips: Grilstad har en salami som er KOKT! Som i tillegg har mindre fett og salt. Denne er helt trygg å spise for gravide, og er i tillegg veldig god :)

BILDE?? Jeg dør etter salami[emoji32][emoji32][emoji32]

Finner ingenting om at Grilstad har en gravidvennlig salami. De fraråder derimot gravide å spise spekemat, også salami.

Føler jeg holder meg til "reglene". Eneste jeg tror kommer til å bli vanskelig er spekemat, bløtkokt egg og lakris [emoji12]

Hvorfor ikke bløtkokt egg? Aldri hørt at man skal holde seg unna det?

Salmonella. Der skal jeg innrømme at jeg synder, all den tid salmonella i norske egg er så uhyre sjelden.

Ja både og. Spiser ikke skalldyr osv i utlandet. Men her hjemme i Norge spiser jeg det meste :) har såpass gode matvarer og kontroll på det meste til at det skulle vært farligere nå til dags enn det var for 50 år siden når gravide spiste alt

Ehm... det er innafor å steke fårepølse på omlett?? Jeg dør av sult her og prøver å finne meg løsning på å få spist den fårepølsa ikveld[emoji23]

Salmonella. Der skal jeg innrømme at jeg synder, all den tid salmonella i norske egg er så uhyre sjelden.

Det ante jeg ikke at var et tema. Man sier jo at norske egg er trygge, folk gir jo rå egg til babyer.. men takk for info! Skal sjekkes ut[emoji4]

Back
Topp