Er du nøye med hva du spiser og drikker i svangerskapet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet Opprettet
Første svangerskap var jeg ekstremt opptatt av å spise sunt, og dette svangerskapet er jeg også det, men er likevel mer lat Smile Prøver så godt jeg kan, men koser meg også litt xsmile9

Føler det er null problem for meg. Spiser verken kjøtt, sjømat, egg eller melkeprodukt og drikker ikke brus.:D
Problemet er kaffen, eller nærmere bestemt min kjære havre eller soya latte :arghh:

Tar tilskudd som vanlig av b12, D vitamin i alle månedene med R og omega 3 fra alger samt folsyre og jern.
Men må vel hive inn må litt tilskudd av jodd også:wacky:
Haha. Følte du oppsummerte heeele kostholdet mitt!!! Kylling, cottage cheese, laks, egg og pepsi max er jo livet..!!:-p

Føler jeg holder meg til "reglene". Eneste jeg tror kommer til å bli vanskelig er spekemat, bløtkokt egg og lakris [emoji12]
Skal man ikne spise bløtkokt egg ... what
.. spiste masse i første svangerskapet og har spist det nå også ... lol

Jeg måtte slå opp dette med egg og leste både på matportalen og Folkehelseinstituttet at råe norske egg fra stemplet kartong er helt trygt. I utlandet og evt om na kjøper direkte fra gård man bør være forsiktig med. [emoji4]

Jeg måtte slå opp dette med egg og leste både på matportalen og Folkehelseinstituttet at råe norske egg fra stemplet kartong er helt trygt. I utlandet og evt om na kjøper direkte fra gård man bør være forsiktig med. [emoji4]

Kjekt å vite! Bra noen er mer opplyste enn meg [emoji23] Stolte litt blindt på ei venninne der, men så har hun bodd flere år utenfor Norge også da, så kanskje der hun har det fra... Men da blir det egg til frokosten i morgen da! [emoji16][emoji106]

Kaffe er vanskelig... ellers er jeg nok ganske innafor :)
Sliter sååå med matlyst så er ikke noe som frister uansett :(

Jeg tar hensyn til svangerskapet.
Min eneste last er vell i grunnen vanlig Te, iste uten tilsatt sukker og Pepsi Max cherri :p
Er bare, og roe ned nå :)

Eg tar hensyn til svangerskapet. Men må legga om[emoji23]! Fårepølse, rostbiff, og spekemat er ein del av kosthaldet her.

Me slakta 6 lam på måndag, og fenalår er noko av det beste eg veit. Får legga da i frysen til etter svangerskapet[emoji85]!

Eg tar hensyn til svangerskapet. Men må legga om[emoji23]! Fårepølse, rostbiff, og spekemat er ein del av kosthaldet her.

Me slakta 6 lam på måndag, og fenalår er noko av det beste eg veit. Får legga da i frysen til etter svangerskapet[emoji85]!

Så lurt!! Kommer til å savne fenalåret veeeeldig selv men gjett om jeg skal ta det igjen med myyyyye pinnekjøtt[emoji23]

Back
Topp