Er du klar?

Utsikt

Betatt av forumet
Augustlykke 2015
Var på godt mulig siste kontroll hos jordmor i går og hun stilte meg det spørsmålet. Jeg svarte nøkternt at "ja, jo - kommer hun nå så går det helt fint, men drøyer det noen uker så kjennes det også greit". Jordmor responderte med: "Da tror jeg vi kanskje ses igjen på termin når du har neste kontroll." Hun begrunnet det litt humoristisk med at virkelig fødeklare kvinner kan spottes lang vei når de svarer på spørsmålet ved at de VIRKELIG ikke er moden for en dag til som gravid, hun nevnte også hvordan mange rundt uke 37 sier de er SÅ klare med snert, forhåpning og overskudd og hun ofte tenker og får rett i at de har noen uker igjen.

I grunnen passet det hun sa veldig for meg. Husker meg mye mer ferdig med å være gravid før jeg fødte storebror enn jeg er nå. I grunnen føler jeg meg ganske oppegående og normal med litt ekstra vekt bare og nyter siste rugetiden der jeg og mannen har god tid til hverandre og oss selv.

Hvordan er det med dere? Er dere alle sprekkferdige eller er det flere som kjenner som meg nå på slutten at det ikke er krise om det drøyer en stund lenger og som ikke LENGTER etter babyen men kjenner ro og tålmodighet i at ting skjer når det skal skje? Leser så mye av det motsatte, så nysgjerrig på om noen sitter i samme båt som meg også :)

Nå har ikke jeg termin før i slutten av august, så verken jeg eller baby er helt klar:D Jeg synes egentlig det er veldig koselig å gå gravid. Men nå begynner det å bli tungt. Har ikke lagt på meg mer enn 5 kg, men snuppa ligger så sinnsykt merkelig i magen at jeg til tider blir sprø:p Noen ganger virker det som at hun vil presse seg rett ut av magen, og det er rett og slett ubehagelig. Nå begynner det også å bli tungt å ta på sokker og undertøy fordi hun ligger så langt opp. Er også mye stiv i korsryggen..
Så - jeg lengter selvfølgelig etter baby og gleder meg fryktelig til hun er på utsiden:) Men hun kan godt holde seg inne noen uker til bare hun kan legge seg litt mer normalt det inne;)

Skal jeg være ærlig så er jeg ganske klar , mest fordi jeg gleder meg til å se lille nurket. På den andre siden så trenger jeg litt mer tid.
Var å hentet vogge og sprinkelseng som jeg har arvet av søstra mi og det viser seg seg at begge deler må males Har termin om 12 dager så dermed har jeg ikke noe seng eller vogge å bruke når nurket kommer. Må nok bruke vognbaggen til å begynne frem til jeg har fått luftet det andre ordentlig.

Er ikke alltid lurt å ta ting som det kommer

Har 10 daga til termin, men stresse ikke nå me at ho skal komme! Gikk overtid me storesøster så e forberedt på d denna gangen å :) her prøve vi oxo å nyte den siste aleina tia på kveldan og stille netter, men vi glede oss samtidig veldig til ho kommer :) her har i tillegg æ og frøkna vært syk hele uka, så håpe værtfall ho vente me å komme til vi e blitt frisk ;)

Er spinnklar! Uten tvil. Men regner med at det kan ta et par uker til. Uke 37 idag, så hun kan godt komme nå☺

Jeg er veldig klar! Alt er klart her hjemme og jeg er møkk lei av å være gravid med alle disse plagene. Er 36+3 i dag, og håper hun kommer litt før sånn som storebror og storesøster gjorde. Kan godt føde til uka, hadde ikke gjort meg noe. :p drittlei det vonde bekkene!

Jeg er überklar!!
Sambo kommer hjem i kveld så håper på tur til sykehuset i natt :D Termin 29.juli :)

Har tre uker igjen her, og er veldig "både og"... Hvis jeg kun ser på meg, og følelsene rundt å føde å få baby, så er jeg VELDIG KLAR;) selv om jeg syns det er veldig koselig med mage, så begynner formen å danne litt av... Veldig sliten, mye vondt i hodet, vondt og øm i magen ofte... Osv.. Og det begynner å dukke opp litt bekymring i hodet mitt, alt fra svangerskapsforgiftning til om hun er frisk når hun blir født, hvordan fødselen blir etc, så det skal bli veldig godt å få henne ut nå:)

Men hvis jeg skal begynne å se på praktiske ting rundt dette, så kan hun godt vente en uke eller to:) nå sitter jeg i kjelleren med alle eskene fra kommende storebror, og pakker frem klær/dyner/kluter osv;) og så skulle jeg gjerne pakket den teite fødebagen:P og så skulle jeg sendt inn det dumme skjemaet til sykehuset som de bruker istedetfor innskrivningssamtale... Og så skulle jeg gjerne vasket og hatt kontroll på huset her hjemme! Og så kunne jeg gjerne tenkt meg litt avslapning før det braker løs:P men nå har vi alle ferie her en uke til, så blir nok ikke så mye alenetid før lillegutt er i bhg, og mannen på jobb;)

Så veldig "både og";)

Ikke klar! Uke 37 her. Ingenting er klart hjemme, vi har ferie og vil gjerne nyte den med barna først. Gi meg to uker, så kan ting gjerne skje!

Uke 38..ikke klar :/ Det praktiske er klart, men det skorter litt på det mentale.. Ikke klar for selve fødingen, ei heller ammestyr o.l.. Uff, høres negativ ut her..men trenger forhåpentligvis bare litt mer tid. Snart biter jeg vel i meg ordene og vil ikke noe annet enn å føde :)

Jeg er så ferdig som det går an!! Så mye tegn på at kropp og baby er moden, og fått så mye vondt i korsrygg, ben og kropp generelt de siste dagene at jeg er pisslei! Så nå får han se å komme ❤️❤️ termin om en uke så gjør absolutt ingenting!

Back
Topp