Er du giver-fadder?

Hvordan fant du ut det..? Om jeg får lov å spørre. :)
Bare nysgjerrig, altså!
Velkomstpakken med info om fadderbarnet og oppdateringen jeg fikk underveis stemte ikke. Først var moren 19 år, alenemor. Så neste gang hadde hun en mor som var 40+, helt annen dame med et annet navn. Tok kontakt med Plan for å spørre om det hadde skjedd noe med moren, f eks død. Nei, da det hadde ikke skjedd noe og de kunne ikke forklare hva som hadde skjedd, men de hadde sendt bilder av den nye moren og jenta og fremstilt det som at det var hun som var moren. Skrevet om dem og sendt bilder av dem i samspill med hverandre. Meldte meg ut etterhvert som ingen ville svare på hvorfor de hadde gjort dette.

Gir kun til de som kommer på døra. Skeptisk til det andre.

Det var ei som skulle rekruttere meg til å bli fadder, men jeg ble så kvalm av selgeroppførselen hennes. (Nesten som å se teite stereotypiske selgerreklamer som prøver for hardt) Dessuten prøvde hun å manipulere og lure meg, så jeg har ikke noen god erfaring. En annen prøvde å gi meg dårlig samvittighet.

Barna har hvert sitt fadderbarn og så gir vi fast til bipolarforeningen, synes de gjør en flott jobb med små ressurser.

Men oi! :o Hvordan løy de? Og hvordan fikk du informasjon om det? Høres ikke bra ut :(
De løy om familien til jenta. Det var en ung alenemor i velkomstpakken, og i en slik pakke med oppdatering og brev til oss var moren plutselig over 40 år og gift. Så hadde de bilder av mor og barn sammen, så trodde først det var en stemor og at moren hennes hadde dødd, så ringte fordi jeg tenkte å sende noe ekstra, men da kunne ingen svare på hvorfor det var fremstilt slik og skjønte da at de bare hadde funnet på alt de skrev til meg. Gadd ikke støtte de noe mer og sendte klager og e-poster jeg aldri fikk svar på. Syns det er teit å dikte opp historier og iscenesette falske familiebilder som sendes til fadderen.

Nei jeg gir til leger uten gensere (japp kaller dem det) :p

De mnd jeg har råd gir jeg til dyrebeskyttelsen også gir jeg av og til til kirkens bymisjon hvis jeg ser noen med ei bøsse. :)

Gir noen ganger til en organisasjon for de som vokser opp med foreldre innen rus, husker ikke hva den heter for øyeblikket.

Og skulle ønske jeg kunne gi til dyrebeskyttelsen og Plan elns. Men har dessverre ikke råd mere..

De løy om familien til jenta. Det var en ung alenemor i velkomstpakken, og i en slik pakke med oppdatering og brev til oss var moren plutselig over 40 år og gift. Så hadde de bilder av mor og barn sammen, så trodde først det var en stemor og at moren hennes hadde dødd, så ringte fordi jeg tenkte å sende noe ekstra, men da kunne ingen svare på hvorfor det var fremstilt slik og skjønte da at de bare hadde funnet på alt de skrev til meg. Gadd ikke støtte de noe mer og sendte klager og e-poster jeg aldri fikk svar på. Syns det er teit å dikte opp historier og iscenesette falske familiebilder som sendes til fadderen.
Ja skjønner det!! :( så rart av de!

Back
Topp