Er du giver-fadder?

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Marsfiolene 2026 ♡
Hvorfor/Hvorfor ikke?
Og hvor?

Jeg er selv Plan-fadder. Mest for å gi meg selv plusspoeng i samvittighetsboka. Tenkte som så at, jeg har aldri så dårlig råd at jeg ikke kan gi til noen som ikke har noe...

Gir til redd barna hver måned.

Var før, men hadde ikke økonomi til å fortsette. Ønsket å bidra til å gi andre barn like muligheter som oss her hjemme.

Hvorfor/Hvorfor ikke?
Og hvor?

Jeg er selv Plan-fadder. Mest for å gi meg selv plusspoeng i samvittighetsboka. Tenkte som så at, jeg har aldri så dårlig råd at jeg ikke kan gi til noen som ikke har noe...
Signerer deg ;) Planfadder og gir månedlig til Unicef.
Også pleier jeg å kjøpe gaver med mening til jul da :)
Gi et egenlaget kort der det står at "min julegave til deg er at 5 mødrer får hjelp ved fødsel samt en nyfødtpakke" eller "50 personer får rent drikksvann i ett år" og sånna ting :)
Men jeg avklarer alltid med den som ska få på forhand så de vet at de ikke får en pakke, litt kjipt ellers ;)

Jeg er fadder i sos barnebyer, gir til redd barna, Greenpeace og noen til som jeg ikke husker i ammetåka. Mannen støtter leger uten grenser

Eg jobber som frivillig og alle de penger vi får inn går til forskjellige veldedighet så føler eg gjør mitt med det siden eg ikke har rå til å gi bort noe særlig av penger siden eg er uføretrygda

Ja glemte å skrive at eg gir til dem som kommer på døren.

Last edited:
Nei, her gies det kun ved aksjon på døra.. Det fordi min jobbsituasjon har vært ustabil, så har ikke råd til å støtte opp månedlig..

Vi er unicef-faddere :-)
Og har til enkelte anledninger gitt og fått gaver til veldedig formål i samarbeid med min samboers søster.

Ja. Er fadder i SOS Barnebyer og gir månedlig til Kirkens Nødhjelp og Unicef, foruten at vi gir årlig bidrag til Norsk Luftambulanse, Lub og Dyrevernalliansen. Vi har råd til det og da synes jeg det er godt å kunne bidra.

Gir en liten sum til leger uten grenser hver måned. Vi har vel egentlig ikke penger til det, men så er det jammen mange der ute som har det mye verre enn oss!

Jeg var plan-fadder i nesten 1 år før jeg fant ut at de løy om familien til fadderbarnet mitt. Stoler ikke på de, sendte en klage og fikk ikke svar. Ringte de og de bare beklaget at det hadde skjedd en "feil". Juksemakere spør du meg. Kommer aldri til å støtte noen av plan sine prosjekter i fremtiden og er ganske tydelig på det når jeg ser de på senteret og de prøver å rekruttere meg.

Redd barna, men kommer til å gi meg der snart... Tenkte på å støtte luftambulansen en stund :)

Jeg var plan-fadder i nesten 1 år før jeg fant ut at de løy om familien til fadderbarnet mitt. Stoler ikke på de, sendte en klage og fikk ikke svar. Ringte de og de bare beklaget at det hadde skjedd en "feil". Juksemakere spør du meg. Kommer aldri til å støtte noen av plan sine prosjekter i fremtiden og er ganske tydelig på det når jeg ser de på senteret og de prøver å rekruttere meg.

Hvordan fant du ut det..? Om jeg får lov å spørre. :)
Bare nysgjerrig, altså!

Støttet sos barnebyer før, men har ikke råd lengre. Dessuten synes jeg det er forferdelig at så mye av pengene går til administrative ting og ikke barna/folkene som trenger det.
Og redd barna får ikke penger av oss for de er direkte avskyelige og agressive når de prøver å nå ut til folk

Hvorfor/Hvorfor ikke?
Og hvor?

Samme som deg, har 1000 kr I lommepenger I mnd, så har fint råd til å gi litt til andre :)

Men oi! :o Hvordan løy de? Og hvordan fikk du informasjon om det? Høres ikke bra ut :(

Her ikke. Hører hvor lite som kommer frem inblant

Back
Topp