Da er det håp 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hva mener du med temperatur endring? Har ei vennine som får kanon vondt i niplene når det er litt kaldt ute, hvis det er det du menerLure faktisk på om eg bør byrja å smøra litt purelan allerede no... Har så sjukt vondt i puppane, spesielt nipplane og det kjennes sårt ut når eg tar på dei. Har jo lekkasje større enn ei sil, og trudde at det skulle hjelpa til på slekt..?
Er det foresten nokon andre som har lagt merke til temperatur endring på brystvortene?
Hva mener du med temperatur endring? Har ei vennine som får kanon vondt i niplene når det er litt kaldt ute, hvis det er det du mener![]()
Dei er blitt så heiteSkikkelig varme brystvorte! Vis eg tar på dei (ubevisst) er det slik at eg reagera med å ta vekk armen/handa fordi det faktisk er mykje varmare enn normalt
![]()
Babyen skal ikke ha noe annet så lenge babyen ikke er prematur eller veldig liten. Det er viktig at brystene blir stimulert for å få igang melkeproduksjonen, og bør derfor heller legges til brystet enn å gies flaske. Magesekken til en nyfødt er veldig veldig liten og de skal ikke veldig mage dråpene til å fylle den de første dagene. Hvis du tenker fra naturens side er det jo unaturlig å gi noe annetNoen spm fra førstegangs:
1 - Får babyen mme de første dagene inntil ammingen er ordentlig i gang?
2 - disse ammeskjoldene, har de det på sykehuset eller må man ha med selv?
3 - gjør det vondt for alle å amme?!
Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
Ja de anbefalte det før, men har funnet ut at det ikke hjelper. Mamma stod å skrubbet med neglebørsten i dusjen...auu :/Min svigermor fortalte meg at da hun gikk med min samboer så fikk hun tips av jordmor om å begynne å forberede brystene på amming den siste måneden. Dette var altså rett og slett at de skulle "herdes" ved å dra i nipplene mens man f.eks. står i dusjen. Litt hver dag. Tror dere som alt har ammet at dette kan ha noe for seg?
Jeg er veldig spent på dette med amming, og er forberedt på en periode med smerter...
Au! Hørtes grusomt ut! Ekstra dumt å måtte gå igjennom slik pining til ingen nytteJa de anbefalte det før, men har funnet ut at det ikke hjelper. Mamma stod å skrubbet med neglebørsten i dusjen...auu :/
Ja de anbefalte det før, men har funnet ut at det ikke hjelper. Mamma stod å skrubbet med neglebørsten i dusjen...auu :/
Fikk et godt tips av ei venninne. Få tak i topp-skjell fra fjæra (Tror det var det de heter....) De setter man over brystvorta, med et godt ammeinnlegg i ull over. Hun sa det er mulig de har det på sykehuset.
Sitter og leser boka til Gro Nylander "Mamma for første gang". Godt skrevet. Men jeg får et helt annet inntrykk av amming enn det som fremkommer i denne tråden. Det frarådes for eksempel å smøre krem på brystvortene for å forebygge, da puppene helst ikke skal være fuktige. Og ammeskjold er siste utvei dersom andre ting ikke fungerer. Ellers så står det også at amming ikke skal gjøre vondt![]()
Nå har jeg ingen erfaring med amming da...men lurer på hva dere mener om dette...
Nylander påpeker at disse skjellene kan føre til en allergisk reaksjon hos noen ;-) og at det ikke er bra at brystvorta er fuktig. Da er det bedre med melkeoppsamler