Er du forberedt på

Veldig godt forberedt på det denne gang, tror ikke det kan bli verre enn sist ;)

Jonathan 09, lillesøster 14 ♥

Sikkert ikke godt nok forberedt på det... Hjelper det med ammeskjold?

Sikkert teit spm, men shit au :p jeg har ganske små brystvorter, vokser de når melken kommer? Har liksom alltid blitt litt sjokkertnår ammende drar frem puppen for de har så store nippler, så hadde forventet at mine skulle bli store nå når jeg var gravid. De har vokst litt, men ikke mye.. Men de vokser kanskje litt mer når det nærmer seg? Ser for meg det kan bli vanskelig for baby å få ordentlig tak hvis de er for små?

Sikkert teit spm, men shit au :p jeg har ganske små brystvorter, vokser de når melken kommer? Har liksom alltid blitt litt sjokkertnår ammende drar frem puppen for de har så store nippler, så hadde forventet at mine skulle bli store nå når jeg var gravid. De har vokst litt, men ikke mye.. Men de vokser kanskje litt mer når det nærmer seg? Ser for meg det kan bli vanskelig for baby å få ordentlig tak hvis de er for små?

Har ei vennine som også alltid har hatt små nipplar og dei vokste lite når ho gikk gravid. Vart heller ikkje større når jentungen kom ut, men har ingen problem med amming. Einaste er at ho bør masera puppen litt først for å starta melka - men det er jo noko alle kan gjera, for etter det eg har skjønt er det dei vondaste sugetaka på puppen..!
Her i gården er dei blitt kjempe store og lillegutt må vera kjempe stor i kjeften om han i det heile tatt skal få 50% inn i munnen :P

Har ei vennine som også alltid har hatt små nipplar og dei vokste lite når ho gikk gravid. Vart heller ikkje større når jentungen kom ut, men har ingen problem med amming. Einaste er at ho bør masera puppen litt først for å starta melka - men det er jo noko alle kan gjera, for etter det eg har skjønt er det dei vondaste sugetaka på puppen..!
Her i gården er dei blitt kjempe store og lillegutt må vera kjempe stor i kjeften om han i det heile tatt skal få 50% inn i munnen :P
Rart at man er så forskjellig! Men godt å høre at amming kan gå greit selv om man har små nippler :) er i grunn kun areolaen som har vokst noe særlig her :p

Jeg har ganske små brystknopper. De økte vel med 50% i str ved amming. Størrelsen på selve brystknoppen har ingenting å si for amming - barnet melker liksom det området rundt. Og det har blitt større på meg under begge graviditetene. Ser ikke veldig pent ut med små pupper hvor halve puppen er brun :(

Tenk deg store puppar der 50% er brunt! Prøvde for moroskyld ein trekant bekini og den dekka ikkje alt for å sei det slik :P

Dersom man er skikkelig sår og trenger å beskytte huden litt slik at det får grodd litt så kan ammeskjold være fint. Men det anbefales å brukes minst mulig da det ikke stimulerer brystet like mye og man kan minske melkemengden.

Minsker det brune området igjen når ammingen er over? Mye man skal lure på gitt :p

Minsker det brune området igjen når ammingen er over? Mye man skal lure på gitt :p
Nei desverre... Og her ble det enda større denne gangen. Ammet jo fint forrige gang så trengs det å bli enda større da? Fordi jeg får en storkjefta unge denne gangen eller? :p *sukk*

Nei desverre... Og her ble det enda større denne gangen. Ammet jo fint forrige gang så trengs det å bli enda større da? Fordi jeg får en storkjefta unge denne gangen eller? :p *sukk*
Usj! Syns jo ikke det er noe fint med det brune området så stort! :(

Dette reddet ammingen for meg forrige gang.
Brukte det ikke hele tiden men av og til for å avlaste det brystet som var sårest.

Vurderer å kjøpe inn på forhånd denne gangen, sånn just in case liksom.
Men ender nok opp med å heller la sambo ta seg en tur på apoteket om det blir så ille ^^

Hos meg ble det brune mindre igjen

♡lille isprinsesse ventes 3.2.14♡
☆taster fra telefon☆

Jeg også har små brystvorter. Fikk ikke til å amme da, ikke at det skulle ha noen betydning iflg ekspertene. Areola ble større hos meg sist, men det brune området som hadde utvidet seg trakk seg tilbake. Brystene mine var mer eller mindre lik fra før graviditet til etter. Alderen gjør jo sitt men alt i alt har mine forandret seg lite i årenes løp, til tross for graviditet(er)..

Det kan være grusomt vondt, spesielt frem til utdrivingen av melka er igang, altså hver gang du legger babyen til, til melka kommer. Jeg holdt pusten, bet sammen tenna og det gikk bra til slutt. MEN, amminga ble ikke "kos" før han var 6 mnd... Syns det er så mye mas om at det er så kos og at det ikke er vondt osv..
Men det sier seg selv egentlig, at det er vondt... brystvortene er jo så og si i fred hele livet, og plutselig er det noen som begynner og suge, smatte og bite i de flere ganger daglig! :D
Det er jo nesten som trening - har du aldri før trent for så og begynne så får du vondt, typ gangsperre osv, men det blir bedre etterhvert :)

Dette reddet ammingen for meg forrige gang.
Brukte det ikke hele tiden men av og til for å avlaste det brystet som var sårest.

Vurderer å kjøpe inn på forhånd denne gangen, sånn just in case liksom.
Men ender nok opp med å heller la sambo ta seg en tur på apoteket om det blir så ille ^^

Ja, det er jo sant.

Det er så merkelig at jeg føler at hver minste detalj må være på plass i fødebagen før babyen kommer, selv om både butikker og apotek har åpent etter fødselen :P

Ja, det er jo sant.

Det er så merkelig at jeg føler at hver minste detalj må være på plass i fødebagen før babyen kommer, selv om både butikker og apotek har åpent etter fødselen :P

Det er sikkert "nesting"-følelsen vi vordene mødre får ;) kjenner jeg også har behov for å få alt på plass og gjør barnerommet klart, selv om det er lenge til hun kommer til å bruke det :P

Ble niplene mindre også, eller var det bare det brune?
Føler alt har blitt så stort på meg. Stakkars unge som skal gape over niplene mine :P
Mine ble ganske så normale etterhvert ja, nipler og det hele

♡lille isprinsesse ventes 3.2.14♡
☆taster fra telefon☆

Back
Topp