Er du forberedt på

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
at amming gjør vondt? Jeg er så glad for at mamma fortalte meg sist at det er vondt i begynnelsen (les flere uker), og ikke bare lest om amming der jeg får inntrykk av at det "bare er å legge baby til" og at det ikke skal gjøre vondt eller at man blir sår hvis man har riktig sugeteknikk. Nå er jo riktig sugeteknikk veldig viktig og antageligvis grunn til at jeg ble sår og vondt, men øvelse gjør mester så ble jo bedre etterhvert. Jeg tror at hvis jeg ikke var forberedt på at jeg bare måtte bite tennene sammen og fortsette til det gikk over så hadde det vært lett å gi opp. Lettere å godta at ting ikke går som smurt hvis man vet det er normalt på en måte...

Er veldig forberedt på smerte over ein lengre periode. Kan ikkje forestilla meg korleis det blir, er berre forberedt på å bita saman tennene! ;)

Er forberedt på atdet kan bli mye vondt og sår i en periode.. Får bite tenna sammen ja!

Det viktigste er å få god hjelp når bebisen er kommet til verden. Starten er kritisk. Av erfaring. Vil amme denne gangen. Men forrige gang endte jeg med å gråte meg gjennom for jeg ikke fikk hjelp og prøvde så lenge som mulig. Jeg vil vil vil
:-)

Ja, fint at du tar det opp for jeg visste det ikke, men sa det til mamma og kusinen min rett etter fødsel og de sa det gjør vondt, men på sykehuset sa de at det ikke gjør vondt. Syns de skal spare seg for å si slikt. Jeg syns jenta mi sugde så hardt og det i seg selv var vondt de første minuttene av matingen, men så ble det bedre. Da jeg byttet pupp var det bare å knipe tenna sammen og lukke øynene. Så er det vondt når puppene blir såre, men det går over! Ammet i over 16 mnd og er fornøyd med det. Denne gangen vil jeg ikke ha noen av de ammehjelperne som stapper puppen nedi munnen på baby og skal fortelle meg hvordan jeg skal amme babyen min og at amming ikke gjør noe vondt. Lurer på om de har ammet selv..

Jeg husker også det samme - at jeg ikke var forberedt på at det kunne gjlre vondt, og da spesielt de første takene når ungen var sulten og utdrivningsrefleksen ikke var ordentlig i gang. Fikk et tips om å stimulere brystvorten litt før jeg la ungen til, slik at melkeutdrivelsen kom godt i gang. Det hjalp ihvertfall her :) Ungen ble liksom ikke "desperat" og like voldsom lenger da melken kom med en gang.

Jeg hadde myyye vondt over lengre tid da jeg amma min eldste, men med de to andre har jeg ikke hatt vondt i det hele tatt.. Har jo hatt brystspreng og brystbetennelse alle gangene, men ikke vondt når babyen suger -slik det var med han eldste..

Hadde mega vondt den første mnd (les, grine seg gjennom de fleste ammingene), så bare vondt i en mnd etter det og så ømt i noen uker etter det igjen. Var nok litt uheldig for jeg ble så sår og blødde en del. Snuppa saug så hardt at knoppen var skeiv etterpå. Var på ammepoliklinikken på Ullevål for å få hjelp, men de sa det ikke var noe galt med teknikken og det samme sa jordmor på HS. Var vel bare uheldig kombinasjon av lite slite sterke knopper og sugeivrig unge :( Håper og tror at det blir bedre denne gangen).

Søstra mi er ammehjelp. Hun har forberedt meg godt på at det kommer til å bli grisevondt. Hun har gitt meg mange tips som at man må stimulere brystet litt før man legger ungen til. Det kan også være lurt å ikke vente til ungen er helt desperat sulten. Jeg tror nok jeg kommer til å bli fortvila og sinna til å begynne med, men heldigvis er jeg veldig bestemt og målbevisst, så jeg kommer nok til å tvinge meg igjennom det.

Kjenner jeg er veldig spent på dette med amming! Og kjempebra at folk tar opp de tingene som ikke snakkes så mye om.. Hører jo så mange som snakker om hvor koselig det er med amming osv, men skjønner jo at det ikke bare er kos og lettvint å få til!

Jeg hadde åpne kjøttsår fra jeg ble utskrevet fra sykehuset sist så ja, jeg er forberedt på smerte...

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014

Åja. Hehe. Er vondt. Men verdt det :-)

♥ Prinsesse 03.06.12 ♥
♥ Venter 25.02.14 / 03.03.14 ♥
★ Sladrer med PrinsOgPrinsesse Mamma og RonjaR ★

Jeg hadde myyye vondt over lengre tid da jeg amma min eldste, men med de to andre har jeg ikke hatt vondt i det hele tatt.. Har jo hatt brystspreng og brystbetennelse alle gangene, men ikke vondt når babyen suger -slik det var med han eldste..
Det har nok mye med hvordan baby suger. Det er jo derfor de mener at det ikke skal gjøre vondt så lenge det er riktig sugeteknikk. Men uansett hvor bra du klarer å legge til så suger nå babyen som den vil uten at du får gjort så mye med det. Annet enn å fortsette til babyen får det bedre til.

Kjenner jeg er veldig spent på dette med amming! Og kjempebra at folk tar opp de tingene som ikke snakkes så mye om.. Hører jo så mange som snakker om hvor koselig det er med amming osv, men skjønner jo at det ikke bare er kos og lettvint å få til!
Ja er det rart man gir opp da når man får er slik sjokk? Mange som desverre tror at alt er galt i unormalt fordi de ikke har fått info om det

Ja, forberedt på at det er dritvondt og mye slit. Langt fra idyllisk å amme. Jeg sleit i 3mndr sist, da ga jeg opp til slutt. Orket ikke amme, pumpe og fikse flasker helt alene (var alenemor) lengre da.

Termin 2.februar 2014

Greit å vite, sånn at en kan forberede seg! Jeg har ikke hørt om dette før! Glad å få vite det på forhånd :) veldig dumt at de sier at det ikke skal være vondt, for da blir det til at en kanskje lettere gir opp. Og jeg har veldig lyst å amme hvis jeg kan, så får vel bare forberede meg å bite tennene sammen ;)

Er ganske forberedt på det.
Var grusomt sår sist gang, men vilje av stål skal man ikke tulle med ;)

Merkelig at det er konstruert på den måten fra naturens side, at noe som egentlig er livsnødvendig skal være så smertefullt og komplisert å få til? Jeg er førstegangs, så amming kan jeg ingenting om, men det høres jo ut som et helvete :S

Er veldig forberedt på det den gangen her. Forrige gang var det helt grusomt i starten. Men bet tenna sammen å det ble bra til slutt :)

♥Storebror november 08♥
♡Lillesøster februar 14 ♡

Back
Topp