Er du flink til å spise/lage fisk?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
Hva slag fisk har du til middag?
Selv er jeg ikke glad i fisk, men prøver å ha det minst en gang i uka.
Bør ha det oftere men ja....

Har fisk både 2 og 3 ganger i uka. Blir ofte fiskepinner eller laksefilet - disse er favorittene til vesla på 2,5. Men vi har også en del torsk og sei. Bruker stort sett alltid fersk fisk, da vi er heldige og bor i nærheten av en fiskeforhandler!

Har fisk 0-3 ganger i uka, men er ikke så veldig flink til å tilberede fisk. Spiser som regel laks eller fiskepinner.

Vi er flinke til å lage fiskepinner og fiskegrateng fra bunnen av ;)

Ja, bi spiser en del fisk. Kokt, stekt, ovnsbakt og selvlaget kaker, pinner og grateng :)

Noen perioder er jeg flinkere til å spise fisk enn andre. Men det er fisk hver uke i en eller annen form. Vi er begge veldig glade i fisk så burde være ennå flinkere til å spise mere fisk.

Går mest i rein fisk som er stekt/kosk/ovnsbakt.

Jeg og eldstejenta elsker fisk, samboeren hater det så vi har fisk én dag i uka, hender jeg lager to middager fordi jeg vil ha fisk,å han ikke :P da legger jeg fiskekaker i brunsaus til meg og jenta, og kjøttkaker til han :)

Men lager alt mulig, fiskesuppe, fiskeboller, laks, torsk, sei, fiskekaker og ja, det meste :)

Er veldig glad i det, men ikke flink til å lage det:(
Eneste jeg kan lage er Fiskegrateng og fiskepinner, laks wook og noen ganger kjøper vi ferdig grove fiskeburgere.

Syntes fisk er veldig godt men vi har det alt for sjeldent....

Hatt fiskekaker og skrei denne uka da ;)

Blir storsett 2 ganger i uken.
Denne uken , fiskeboller i hvit saus og hjemmelaget fiskegrateng.

Neste uke blir det fish tikka og fiskekarbonader av skrei.

Liker det meste av fisk. Kokt torsk, boknafisk, ovnsbakt laks, stekt seifilet, fiskeboller og fiskekaker er vel de tingene vi har oftest.

Vi har det minst en gang i uka, mini har det nok hvertfall annenhver dag:p jeg har blitt mye mer glad i fisk når jeg prøvde ut nye og spennende oppskrifter:)

Vi skal ha fisk en dag i uken. Vesla spiser også fisk en dag i uken i barnehagen.

Jeg er mest glad i ren fisk, så det går stort sett i filet.

Veldig flink å spise fisk, for jeg er veldig glad i det :) Men absolutt ikke flink å lage det selv.

Prøver å ha rein fisk ein gang i veka minst, og ein middag med fiskeprodukter som fiskebollar osv. Eg er glad i fisk, men ikkje flink til å lage det desverre. Seibiff, pestolaks og heimelaga fiskepinnar av laks er det me har oftast:)

Jeg er ikke særlig glad i fisk. Jeg syns det er kjedelig, på kanten til litt ekkelt (konsistens) og, ja, syns det fins så mye mer spennende mat... Skulle ønske jeg kunne juble bordet blir servert fisk, men... Jeg prøver da, og tenker at vi burde ha fisk minst én gang i uka. Før pleide jeg å lage laksefilet, men nå syns jeg de bare oljer seg i formen og det smaker tran... Lagde hjemmelagede fiskepinner av sei, men neste gang skal jeg bruke torsk siden det ikke var noe godt... Har laget fiskegrateng også. Det er ok.
Ellers har vi kapteinens fylte og fiskekaker.

Er verken glad i å lage det eller spise det :p

Back
Topp