Er du blodgiver? ?

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
Nei, får desverre ikke gjort det da jeg har jernmangelanemi:(

Skulle gjerne ha gjort det, men bor såpass langt unna sykehus at det vil koste meg mellom 500-1000kr hver gang å gi blod fordi sykehuset ikke betaler for reisen. Latterlig når de klager over lite blod... Har ikke ønske om å "tjene" noe som blodgiver, men skal ikke gå såpass i tap heller..

Leste i brosjyre om blodgivning, og da fikk jeg ikke lov. Sliter både med jernmangel, og reiser mye. Mener begge deler kom opp under de som ikke kan gi...?

Vil gjerne takke dere som gir blod :) takket være dere, så lever fortsatt mormor og ene tanten min ennå! Jeg hadde gjerne gitt blod, men kan ikke grunnet medisiner jeg går på.

Ja, har vært det i flere år. Dersom man ikke har noen sykdom eller sprøyteskrekk syns jeg det er en selvfølge å være det! :)

Ja! (Men ikke nå som jeg er gravid da..)
For meg som har jobbet på blodkreft avdeling i 2,5 år ser viktigheten av at man gir blod. Og nå som jeg jobber på føde/barsel/gyn ser også viktigheten av at folk gir blod....
Jeg har sprøyteskrekk, men jeg vil veldig gjerne hjelpe andre. Så de bruker barne butterfly nål på meg som er en tynn og fin nål. Gjør ikke vondt med den.

Hadde lyst til det da jeg tror det er bra for en selv og en god gjerning.
Men får ikke lov siden jeg er for lett. :/ Hadde vel sikkert ikke fått gi noe om jeg la på meg heller, da de idiotiske jernlagrene mine alltid er tomme. Forstår ikke hvorfor jeg alltid har aalt for lite jern og tomme lagre:/

Nei. Fikk beskjed da e gikk på videregående at sia e va så lita og lett (den gangen) måtte e ha blodet mitt for meg selv :P
Nu har e ikke spurt på mange år, men tviler da e har en kronisk sykdom, som ikke bi bedre med nåleskrekk.

Nei, jeg har sprøyteskrekk så det er uaktuelt. I tillegg ammer jeg fortsatt.

Nei, jeg er ikke. Skulle gjerne vært det. Men da jeg nesten svimer av også vanlig blodprøve, tør jeg ikke ;)

Var det før jeg ble gravid, å har tenkt å melde meg igjen når jeg er ferdig å amme:)
Bor ti min unna blodbanken, så lettvint for min del:)

Back
Topp