Er du økonomisk?

• Trådstarter Trådstarter Blue Angel
  • Opprettet Opprettet
B

Blue Angel

Guest
På hvilken måte?
Jeg kjøper mye brukt, handler ting på salg osv.
Så føler jeg er økonomisk. :)

Handler brukt. Ukeshandler og handler feks mat som er nedsatt pris på. Sjekker gode tilbud før vi drar og handler slik at om det er noe vi skal ha som er på tilbud drar vi innom den butikken og kjøper akkurat det.

På noen måter er jeg det, jeg kjøper mye brukt, handler på tilbud, ukeshandler osv...

Men jeg ukeshandler mye :p kjøper det vi vil ha. Og det jeg kjøper brukt er som regel merkeklær :p

Nei, jeg bruker altfor mye penger og vet ikke hvor jeg skulle ha kuttet.
Går nå så mye ned i lønn, så jeg må lære litt om ikke blir det krise her hjemme :D
Så har man noen gode tips til å klare seg på halvparten enn det man har gjort så vil jeg ha de :p

Jeg er veldig økonomisk i planlegging. Legger detaljert budsjett osv, men forbruket mitt er jeg dessverre ikke så økonomisk med, som jeg gjerne ville. Bruker litt for mye penger generelt, men i det minste vet jeg det. :D

Flink å handle på salg og handler ca 1 gang i uka på butikken.

Kjøper endel på salg, hvertfall store ting til huset. Kjøpt noe brukt. Lager middagliste, og har da ukeshandling, får med oss litt tilbud hvis det er noe vi trenger.

Både og. Er flink til å finne ting brukt og på salg. Men har generelt dyr smak, så blir gjerne ikke så billig allikevel. Men kan jo selges etterpå da.
Problemet er mer impulsshopping. :p

Ja, jeg er i utgangspunktet økonomisk av meg, men forbruket vårt er nok ganske høyt likevel :P Vi er så heldige å ha god inntekt (tror både mannen og jeg ligger over snittet), så vi har en del å rutte med. Lånet vårt er heller ikke særlig stort, siden det er en del år siden vi etablerte oss. I tillegg har vi en leilighet i huset vårt som vi leier ut, så vi har en ekstra inntekt også.

Områder vi sparer mye på i forhold til en del andre, er tobakk (ingen av oss røyker) og alkohol (begge drikker sjelden). Ellers bruker vi ikke så mye på klær til oss selv, men det varierer litt fra måned til måned/år til år. Ingen av oss er spesielt merkebevisst, så vi kjøper ikke de dyreste klærne og har ikke noen kjempegarderobe, verken når det gjelder klær eller sko. Til barna blir det en del utgifter til klær, så der kunne vi nok spart mer. Jeg er opptatt av kvalitet på yttertøy og sko, sparer litt mer på vanlige klær, da jeg ikke ser poenget med drittdyre merkeklær til barn (eller voksne for den saks skyld). Prøver å kjøpe en del på salg, så sparer litt der. Er heller ikke av de som bruker mest på kosmetikk, hudpleie, negler, frisør osv. Jeg har aldri tatt manikyr/pedikyr, og hudpleie/ansiktsbehandling kun en gang i hele mitt liv tror jeg. Jeg går til frisøren kanskje to ganger i året, mannen aldri, da han nesten ikke har hår og bruker maskin på seg selv :D Bruker litt på frisør til barna også, men det er ikke så ille. Jeg er ikke flink til å klippe selv, så de stakkars barna skal slippe å gå rundt som noen hottentotter :p Vi bruker heller ikke så mye på leker og ting til barna. De får sjelden noe utenom bursdager og jul, men til slike anledninger bruker vi en del (varierer fra år til år).

Måneder med ekstra inntekter (feriepenger, bonus, skattepenger osv), har vi som regel betalt litt ekstra inn på lånet, noe jeg synes er veldig økonomisk. Alternativt kunne vi jo brukt disse pengene på ferie, klær osv :rolleyes:

Jeg handler så å si aldri brukt, så der kunne jeg vært flinkere, men orker bare ikke :P

Nei egentlig ikke. Heldigvis så er det ikke er så styre det :-) eg har mnd penger eg kan bruke til hva eg vil ca 5000 kr, hver mnd vet eg ikke hvor det har blitt av alt :-P mest sannsynlig på mat ute og kino :-P men når eg handle fornuftig ting er det alltid på tilbud eller brukt.

Omtrent alt av møbler vi har i huset er kjøpt brukt. Når det kommer til klær så kjøper jeg bare når det faktisk trengs, så det resulterer i lite klesshopping. Der er vi økonomisk, men vi er ganske flinke til å kose oss på café og slikt, der er vi kanskje ikke så økonomisk :P

Ja, føler vi har full kontroll på det økonomiske. Kjøper som regel proteiner på tilbud og bygger rundt det. Ukeshandler og har ukesmeny. Ellers har vi felles konto som vi setter inn et fast beløp hver i mnd på, på den måten sparer vi også sammen om vi har brukt mindre enn tenkt. Fordi vi så og si har sluttet å gå ut på byen osv, unner vi oss en god middag ute en gang i blandt, og handler gode råvarer på marked som vi bruker ved spesielle anledninger.

Jeg er flink med økonomien mtp budsjett, ting betales alltid i tide, penger blir overført til konto med en gang osv, men jeg sløser litt med pengene som vi har til overs.

Sånn midt på treet.

Ukeshandler, kjøper mye på salg, kjøper og selger brukt.

Men jeg sparer ikke på alt. Når det kommer til mat og klær så teller kvalitet mer enn pris.

Og jeg orker ikke løpe ut når det er tilbud på noe, man må jo stå på butikken 3 sekunder etter kundeavisen kommer på Mail, ellers er det utsolgt. Orker heller ikke bruke tid på å handle i mange forskjellige butikker fordi noe er billig i den ene og noe er billig i den andre og tredje osv...

Har god kontroll på økonomien, men er nok en sløser. Kunne godt å ha spart mer, men blir alltid tomt rundt lønningstid uten at jeg helt vet hva jeg har brukt penger på :p

Nei, det kan jeg vel ikke skryte på meg egentlig... i perioder kanskje, og hvert fall sammenliknet med mannen!

Vet ikke om det kan kalles økononisk når man handler på salg, HELE måneden. xD

Back
Topp