Er dette normalt? *ang bf og ny kjæreste*

Verdande

Elsker forumet
Er det normalt at bf skal møte din nye kjæreste i begynnelsen av forholdet, altså, sette opp et møte der dere setter dere ned å prater sammen?[8D] Tenker også motsatt, skal dere avtale/har dere avtalt å møte bf's nye dame?

Jeg gjorde ikke det (når jeg fikk meg kjæreste), men en venninne av meg har en plan om det.

Tenker at de skal introduseres før kjæresten introduseres for barnet.

Er dette normalt? Gjorde dere dette? Hva var årsakene? Hva fikk dere ut av dette?[:)]
Hvordan er situasjonen med bf ellers?

Når hun fortalte at hun skulle dette ble jeg helt paff, er det normalt tenkte jeg? Føler det blir litt sånn at den andre parten skal "godkjenne" ferskingen[8D] For all del, jeg skulle gjerne ønske at bf kunne forholdt seg til kjæresten min på et vis, men han har selv gjort inntrykk av at han har bestemt seg for at han ikke liker typen min.. Aldri snakket sammen[8|]
Sier sønnen min navnet hans blir bf sur[:-]

Håper noen svarer på undringen min[:D]

Aldri hørt om det... og det må vel være en drømmeforhold mellom bf og bm hvis det skal være "greit". Men jeg hadde ikke tenkt på sånt...

Nei, høres ikke helt "vanlig" ut for meg iallefall...

ORIGINAL: ¤Charlotte¤

Aldri hørt om det. Hvorfor skal eksen kontrollere livet ditt, og bestemme hvem du skal date og har forhold til? Eller omvendt for den saks skyld? Så lenge barnet har det bra, har han ikke noe med det egentlig. Å sette opp "audition" for ny kjæreste?? Dagens latter!! [:D][:D]

ALDRI HØRT OG DET ER IKKE NORMALT NEI.

Er nok ikke så vanlig, nei.
Men i motsatt tilfelle ville jeg nok satt pris på å få møte dette mennesket som sannsynligvis kom til å få en viktig rolle i barnets liv - så greit å vite HVEM "Lisa" eller "Peder" er når barnet begynner å snakke om dem.
Plutselig må man forholde seg til vedkommende fordi ekspartneren er syk og nydama/-typen skal levere ungene til samvær eller no' - da er det greit å ha truffet hverandre en gang før, synes jeg. [:)]

Altså ikke "audition" eller godkjenning, men sånn "la hundene snuse på hverandre i fred og ro sånn at det ikke blir slåsskamp senere". [8D][:D]

Jeg har full forståelse for at bm eller bf vil møte en ny kjæreste. Det er tross alt en voksen person som omgås barnet.

Jeg var i motsatt situasjon og synes det var veldig rart at ikke barnets mor ville treffe meg, spesielt siden vi var samboere og barnet tilbragte mye tid hos oss.

Det kunne ikke falt meg inn... Jeg unngår alle situasjoner der jeg kan møte xen til sambo fordi jeg er redd det blir bråk av det. Hun er av den bråkete typen, og jeg klarer ikke helt holde kjeft når jeg blir provosert, og særlig ikke når jeg vet hva hun gjør og har gjort med barna tidligere.

Jeg har ingen ønsker om å sette meg ned sammen med xen og snakke om kjærester....

Haha, hadde aldri jeg blitt med på om jeg var den nye[8D]
Ikke om jeg var bf eller meg selv heller[8D]
Nei, det ble for sært for meg...
Greit at man får vite at den andre har ny kjæreste, men får da være grenser hvor "politisk korrekt" det skal gjøres..[:D]

Nei altså, for meg spiller det nada rolle hva bf syns om kjæreste min. (i min situasjon da) Han har hilst på kjæresten min, men ikke akkurat på en hyggelig måte;)

Jeg har hatt en type en gang som hadde barn fra før, da ville moren til barnet at jeg skulle komme til henne en kveld og ta en kaffe osv. For å bli kjent..[8|] Sorry, men det skjedde ikke..

Greit å hilse på hverandre og kunne ha en god tone, men ikke noe mer enn det liksom.. [:-]

ORIGINAL: abbb

ORIGINAL: ¤Charlotte¤

Aldri hørt om det. Hvorfor skal eksen kontrollere livet ditt, og bestemme hvem du skal date og har forhold til? Eller omvendt for den saks skyld? Så lenge barnet har det bra, har han ikke noe med det egentlig. Å sette opp "audition" for ny kjæreste?? Dagens latter!! [:D][:D]

ALDRI HØRT OG DET ER IKKE NORMALT NEI.

Ok, godt å vite at vi er enige[8D]
Føler også det blir som en audition, så det blir veldi spesielt synes jeg!

Jeg er helt enig i at bf skal få vite om en annen voksenperson som kommer til å tilbringe mye tid med barnet sitt, og hadde selv ønsket å vite hvis han hadde fått seg dame, men hadde ikke invitert dem på kaffe og småkaker liksom[:D]

Jeg hadde bare stolt på at bf hadde valgt en dame som sønnen vår kunne bli glad i og som tok godt vare på ham[:)]
Det er for meg en selvfølge å velge noen med reserve-mamma/pappa potensiale[;)]

ORIGINAL: shmack

Heh, bf ble sammen med søstra mi, så hun kjente jeg godt fra før gitt [8D]

wooot!? kan jeg spørre hvordan du tok det?

ohh... seriøst?

æææ.. ser nesten på det som incest jeg[8D][:D]

ORIGINAL: ¤Woolfmother¤

mhm!

Nei, de har aldri møtt hverandre. Eller de har møtt hverandre, men eksen vet ikke det[8D] Eksen har drevet vedlikehold på noe på jobben til kjæresten, og da blitt observert av min..
Vi har ikke kontakt med bf da, så da er det jo blitt slik.
Ekssvigers (iallefall de med vettet i behold) har truffet kjæresten flere ganger. om to uker skal ekssvigers og nye svigers møtes også (+mine foreldre) siden alle skal i bursdagen til snuppeline.

Syntes også det er litt rart med en slik samtale, men kan allikevel se tankegangen. Er jo viktig at man kan komme overens når alle skal ta seg av barnet (pappa og stepappa kom ikke overens, så vet hvordan den settingen er)

Tok d bra, men snakker ikke så mye med søstra mi mer akkurat [8D]

Jeg synes det var bra gjort av henne. Jeg liker ikke tanken på at mine barn skal omgås mye med noen jeg ikke har truffet før, så jeg ville ha møtt henne. Og ville hatt full forståelse for at bf ville møte min eventuelle nye kjæreste! Man vil da treffe de som barna er mye rundt.

Tok d bra, men snakker ikke så mye med søstra mi mer akkurat [8D]

Jeg hadde IKKE klart å ta det bra [:-] All honør til deg!

Back
Topp