Er dette mer greit enn hva fotballfrue gjorde?

Det jeg synes er feil er at det blir fokusert på gode gener. Så for at jeg ikke får flat mage rett etter fødsel så har jeg dårlige gener? What :eek: det er faktisk frekt!

Det er jo ingen som har sagt det, poenget var vel bare at enkelte ting bestemmes faktisk av gener og ikke av hvor mye man trener. Mine gener gjør at jeg får strekkmerker, ergo utvider huden seg, og min mage kunne uansett ikke sett helt lik ut etter fødsel. Sånn er det bare. Strekkmerkene plager meg lite, det plager meg faktisk mer når andre omtaler det som om strekkmerker skulle vært det verste i verden og "guri, jeg er så heldig som ikke fikk det". Men hver sin smak, de som ikke fikk det har vel kanskje "bedre" gener enn meg på akkurat det punktet.

http://m.kjendis.no/2014/10/28/kjendis/marna_haugen/gravid/fodsel/fotballfrue/35952183/
Fotballfrue fikk jo massiv kritikk fordi hun så bra ut å la ut bilde, mens komikerfrue får bare positiv respons!
Jeg kjenner jeg blir skikkelig sint når verden har blitt slik!
Jeg synes fotballfrue så bra ut og hadde all grunn til å være stolt av kroppen sin, det samme har vel komikerfrue! Hvorfor har verden blitt slik at det er greit å kritisere en kvinne som er stolt av kroppen sin fordi den har blitt seg selv kort tid etter en fødsel, mens en kvinne som har former og fortsatt tegn etter fødsel blir hedret og ikke mottar noe kritikk?
Er veldig enig med deg. De begge så kjempe lekre ut synes jeg. Er så rart den ene får kritikk verden over mens den andre bare positivt ;) utrolig rart. Etter min mening så kan folk legge ut hva dem vil på sine egne profiler uten å bli overfalt med negativitet...

Jeg var nesten helt flat igjen etter tre dager, hadde jeg vært bedre trent hadde jeg nok hatt helt flat mage igjen.
Synes ikke det var noe galt i det fotballfrue gjorde jeg, hun så flott ut og det var resultatet av kosthold og trening som gjorde at hun så så bra ut.
Mange som ikke ser så bra ut etter fødsel kunne sett så bra ut med innsatsen som fortballfrue gjør for kroppen sin. Andre ikke. Det spørs helt på hvordan kroppen til den enkelte fungerer.

Å si at det ene er mer greit enn det andre, er dobbeltmoralsk og bunner ut i misunnelse.

Hater sånne tråder, men nå må jeg bare.
Fotballfrue hadde nesten ikke gravid-mage. Hun hadde flat mage til hun var 7 mnd på vei eller noe. Og magen gikk tilbake tilsvarende som det gjør hos andre når de popper. Ikke noe hokuspokus:)

Det er jo ingen som har sagt det, poenget var vel bare at enkelte ting bestemmes faktisk av gener og ikke av hvor mye man trener. Mine gener gjør at jeg får strekkmerker, ergo utvider huden seg, og min mage kunne uansett ikke sett helt lik ut etter fødsel. Sånn er det bare. Strekkmerkene plager meg lite, det plager meg faktisk mer når andre omtaler det som om strekkmerker skulle vært det verste i verden og "guri, jeg er så heldig som ikke fikk det". Men hver sin smak, de som ikke fikk det har vel kanskje "bedre" gener enn meg på akkurat det punktet.
Tror du misforstod...
Det er alltid snakk om GODE gener når det kommer til utseende, vekt osv.
Jeg er ingen fotomodell men jeg har da like gode gener som Fotballfrue fordi :) og du har da like gode gener som alle andre selv om du har strekkmerker :)
Skjønner deg godt når det er snakk om strekkmerker o.l.
Mange svar i noen tråder her inne som irriterer. Mye "heldigvis ikke skjedd meg" "heldigvis har ikke jeg sånn" "heldigvis har jeg sluppet unna" osv... Og dette når folk spør om råd. Da trenger man iallefall ikke sånne svar.

Men en annen ting som jeg ikke kan se noen nevner her er at det er noe barnslig av komikerfrue og etterligne og tilnærmet gjøre narr av en annen. Hun har akkurat samme bh på og står i mange av de samme posisjonene. På en måte tenker jeg da at man i enda større grad søker oppmerksomhet og debatt.

Førøvrig syns jeg begge ser flotte ut!

Jeg var nesten helt flat igjen etter tre dager, hadde jeg vært bedre trent hadde jeg nok hatt helt flat mage igjen.
Synes ikke det var noe galt i det fotballfrue gjorde jeg, hun så flott ut og det var resultatet av kosthold og trening som gjorde at hun så så bra ut.
Mange som ikke ser så bra ut etter fødsel kunne sett så bra ut med innsatsen som fortballfrue gjør for kroppen sin. Andre ikke. Det spørs helt på hvordan kroppen til den enkelte fungerer.

Å si at det ene er mer greit enn det andre, er dobbeltmoralsk og bunner ut i misunnelse.

Veldig enig!

Dere som skriver at fotballfrue spiste for lite under graviditeten, hadde et strengt kosthold, og trente hardt... Vær vennlig og fortell meg hvor dere har fått denne informasjonen fra? For det er iallfall ikke det inntrykket jeg hadde. Vi er forskjellige. Hun var heldig som kunne trene tilnærmet normalt (noe som faktisk er anbefalt fra helsedirektoratet). Om hun spiste for lite vet ikke jeg noe om. Jeg har ikke oversikt over det, men lurer på om noen av dere har det siden dere påstår det? Folk legger på seg forskjellig i løpet av graviditeten. Hvis jeg husker riktig så la hun på seg 9 kg. Babyen hadde normal fødselsvekt.

Skulle ønske media sluttet å gjøre en stor sak av både det ene og det andre... :/

Hvorfor noen som helst mener at det er nødvendig for oss andre å se dem i undertøyet er ikke noe jeg skjønner (eller bryr meg om i det lange løp). Jeg leser ikke blogger, men har fått med meg at de begge er flotte damer med hakket sprekere amme-bh enn det jeg hadde :p

Det sier litt om det stadig økende kroppsfokuset når det skal diskuteres og bedømmes hva som er en "normal" kropp etter fødsel. Skal man ikke en gang da få hvile litt på sine lauvbær og tenke på andre ting enn hvordan man ser ut?Og hva er normalt og hvem har rett til å definere det selv om det er mer vanlig å oppleve forandringer i etterkant enn å hoppe rett inn i buksa i str 27? Det er jo den prestasjonen det faktisk er å bringe et liv til verden som er verdt å snakke om, ikke hvordan det har etterlatt kroppen. At huden henger fire dager etter sier like lite om hvordan man har levd under svangerskapet som hvis man er stram i fisken rett etter fødsel. Klart fotballdama har levd sunt og trent under svangerskapet - bra for henne! Det har sikkert den andre dama også - flott for henne! Og har de ikke det er vel kanskje det vel så normalt?

Jeg ser absolutt den at flere kvinner, meg selv inkludert, kan relatere seg mer til hengemage og appelsinhud fire dager etter fødsel, men personlig er jeg så lei av hele denne trenden med selfies og det konstante prestasjons- og oppmerksomhetsjaget, enten man ser sånn eller slik ut. Det fører jo tydeligvis ikke så mye godt med seg når det leder til debatter som fulgte i kjølvannet av fotballfrues bilde. Stakkars dame, skjønner godt hun angrer på at hun la det ut. De har all grunn til å være stolte av seg selv, begge to - i likhet med alle som har huset en baby i ni måneder.

Skjønner ikke hvorfor det er mer akseptert å legge ut bilde av seg selv om man har litt mer enn å legge ut bilde om man har litt mindre...

Skjønner ikke hvorfor det er mer akseptert å legge ut bilde av seg selv om man har litt mer enn å legge ut bilde om man har litt mindre...

Nei man bør ikke være stolt av kroppen sin når man trener fem dager i uka og kun spiser snacks i helgene. Huffameg!

Føler meg ikke så veldig fin og attraktiv av å se på bilder av fotballfrue etter fødselen. At mennesker som ikke har sett en kropp etter en graviditet før skal se på disse bildene som normalen, gjør meg enda mer usikker på egen kropp. Føler også det blir en konkurranse mellom kvinner, der det er om og gjøre å se best ut etter en fødsel.
At komikerfrue viser frem en kropp som ligger litt nærmere normalen, gjør at jeg føler meg mye bedre. Hun gjør det på en måte greit å ha litt mage, celulitter og strekkmerker etter en fødsel.
Det er vel helst budskapet bak bildet som får kommentarer og ikke selve kroppen. Såklart skal man få skryte av egen kropp! Men kjente personer bør tenke over hvordan de påvirker følgerne sine. Hvorfor skal det være et mål å få tilbake kroppen sin 4 dager etter fødselen? Og er det greit at fotballfrue gjør det til et mål for alle som følger, og ser opp til henne? Vil ikke det gjøre mesteparten av norske kvinner utrolig usikkre over egen kropp, siden dette faktisk ikke er mulig for de aller fleste?

Sent from my iPhone using BV Forum

At du er usikker på egen kropp pga fotballfrue er jo ikke hennes feil.

Det var vel ikke fotballfrues mål å se sånn ut 4 dager etter fødsel? Hun sier jo at hun hadde aldri trodd at hun skulle se sånn ut? Da var det vel heller ikke et mål for henne å se sånn ut. All cred til henne for at hun trente flere dager i uka til uke 37, og spiste sunt. Godt trent var hun også før hun var gravid. Kroppen hennes kommer ikke akkurat gratis, det er noe hun har fått fordi hun trener sånn som hun gjør.

Jeg syns ikke komikerfrue har noe mer rett til å være stolt over kroppen sin, enn fotballfrue.

Det er vel kanskje akkurat der "problemet" ligger at det føles som et stikk til alle som ikke klarer å se slik ut som om de ikke har jobbet for det. f.eks Jeg og mange med meg har så mange plager i svangerskapet at jeg ikke hadde sjans til å trene (knapt røre meg) og hadde da ikke samme muligheten, dermed har hun jo ikke bare vært flink, men veldig heldig.
Nå har jeg aldri snakket negativt om det fotballfrue la ut heller da så vidt jeg vet... men tenker at det er nok litt pga det at det blir slik.

Helt enig i at hun har vært heldig i og med at hun ikke hadde mye plager i svangerskapet! Men sånn er det... livet er urettferdig. Det er vel ikke noe noen kan styre noe over? Jeg var selv godt trent før jeg ble gravid og hadde store planer om å trene masse frem til uke 37. Det ble ingenting av, på grunn av bekkenløsning fra uke 9.

Men selv om man ikke har mulighet til å trene, så kan man allikevel tenke over hva man putter i kroppen når man er gravid. Er dessverre mange som tror at når man er gravid så kan man spise hva man vil. Og så blir de misfornøyde fordi de sliter med overvekt etter fødsel... Hva med en realitetssjekk.

Hadde jeg sett ut som fotballfrue, ville kanskje jeg også lagt ut bilde av meg selv ;)
Men det gjorde jeg ikke, og jeg fikk verken mindreverdighetskomplekser eller dårligere selvtillit av å se hvordan hun så ut 2 dager etter fødsel!!! Jeg er jo voksen nok til å selv forstå at mennesker ser forskjellig ut. Hvordan skal vi damer klare å oppdra barna våre til å bli selvstendige, romslige, sympatiske og selvsikre, dersom vi selv ikke kan se bilder av en sylfide uten å selv føle oss "feite og mislykket"?

Jeg er i utgangspunktet ikke den største tilhengeren av selvskryt i offentligheten, men folk er forskjellige. Selv legger jeg ut bilder jeg er fornøyd med, jeg tar jo ikke bildenår jeg nettopp har våknet eller en dag jeg er skikkelig misfornøyd, og skriver - se her er jeg ;) Alle vil man jo vise frem sin beste side.

Vi kvinner er hverandres største kritikere - vekk med janteloven!!!

Hadde jeg sett ut som fotballfrue, ville kanskje jeg også lagt ut bilde av meg selv ;)
Men det gjorde jeg ikke, og jeg fikk verken mindreverdighetskomplekser eller dårligere selvtillit av å se hvordan hun så ut 2 dager etter fødsel!!! Jeg er jo voksen nok til å selv forstå at mennesker ser forskjellig ut. Hvordan skal vi damer klare å oppdra barna våre til å bli selvstendige, romslige, sympatiske og selvsikre, dersom vi selv ikke kan se bilder av en sylfide uten å selv føle oss "feite og mislykket"?

Jeg er i utgangspunktet ikke den største tilhengeren av selvskryt i offentligheten, men folk er forskjellige. Selv legger jeg ut bilder jeg er fornøyd med, jeg tar jo ikke bildenår jeg nettopp har våknet eller en dag jeg er skikkelig misfornøyd, og skriver - se her er jeg ;) Alle vil man jo vise frem sin beste side.

Vi kvinner er hverandres største kritikere - vekk med janteloven!!!

Veldig veldig enig!!!

Back
Topp