Er dette mer greit enn hva fotballfrue gjorde?

Helt enig! Og fordi en som er tynn og stram med engang etter fødsel vil vise det så er ikke det et stikk til de som har strekmerker og mage!
Da må det gå omvendt også da, de som legger ut bilder av magen og strekkmerker gir ett stikk til de som er tynne. Se jeg har født og min kropp er bevis på det? For noe tull!

Det du beskriver toneany er janteloven, dessverre!
Der skal du ikke være fornøyd med deg selv, men andre kan gi deg komplimenter!
Amen!:D hvis en skal være redd for at noen skal bli såret og føle seg krenket så kan en jo ikke si noe lenger:o nei typisk jantelovO.o

Helt enig! Og fordi en som er tynn og stram med engang etter fødsel vil vise det så er ikke det et stikk til de som har strekmerker og mage!
Da må det gå omvendt også da, de som legger ut bilder av magen og strekkmerker gir ett stikk til de som er tynne. Se jeg har født og min kropp er bevis på det? For noe tull!

Det du beskriver toneany er janteloven, dessverre!
Der skal du ikke være fornøyd med deg selv, men andre kan gi deg komplimenter!

Skal du kommentere til meg så får du lese hva jeg faktisk skriver.

Amen!:D hvis en skal være redd for at noen skal bli såret og føle seg krenket så kan en jo ikke si noe lenger:eek: nei typisk jantelovo_O

Nå syns jeg dere overdriver enormt i forhold til hva jeg skriver. Jeg sier ikke at det aldri er lov å skryte, eller at man ikke skal si ting fordi noen kan føle seg såret. Vi er alle forskjellige, og har alle våre såre punkter som kan være både teite eller ulogiske for andre, og man kan ikke regne med at alle forstår eller tenker over at det er noe å vise hensyn til. Det er lov å være fornøyd med ting man har gjort og hvem man er, men hvis man fokuserer voldsomt på dette så må man jo tåle at noen kan syntes at man er litt "full av seg selv". Det er ikke det samme som at jeg syns janteloven er noe å leve etter. Jeg syns bare det har blitt vel mye av det gode, spesielt i forhold til sosiale medier. Beskjedenhet er ikke det samme som at man ikke er trygg på seg selv eller fornøyd/stolt.

Nå syns jeg dere overdriver enormt i forhold til hva jeg skriver. Jeg sier ikke at det aldri er lov å skryte, eller at man ikke skal si ting fordi noen kan føle seg såret. Vi er alle forskjellige, og har alle våre såre punkter som kan være både teite eller ulogiske for andre, og man kan ikke regne med at alle forstår eller tenker over at det er noe å vise hensyn til. Det er lov å være fornøyd med ting man har gjort og hvem man er, men hvis man fokuserer voldsomt på dette så må man jo tåle at noen kan syntes at man er litt "full av seg selv". Det er ikke det samme som at jeg syns janteloven er noe å leve etter. Jeg syns bare det har blitt vel mye av det gode, spesielt i forhold til sosiale medier. Beskjedenhet er ikke det samme som at man ikke er trygg på seg selv eller fornøyd/stolt.
Det svaret jeg gav var ment på generell basis og ikke til deg altså:)

Jeg forstår ikke hvorfor folk alltid har behov for å kommentere hvis de ikke har noe fint å si. Da kan man vel bare la være?

Føler meg ikke så veldig fin og attraktiv av å se på bilder av fotballfrue etter fødselen. At mennesker som ikke har sett en kropp etter en graviditet før skal se på disse bildene som normalen, gjør meg enda mer usikker på egen kropp. Føler også det blir en konkurranse mellom kvinner, der det er om og gjøre å se best ut etter en fødsel.
At komikerfrue viser frem en kropp som ligger litt nærmere normalen, gjør at jeg føler meg mye bedre. Hun gjør det på en måte greit å ha litt mage, celulitter og strekkmerker etter en fødsel.
Det er vel helst budskapet bak bildet som får kommentarer og ikke selve kroppen. Såklart skal man få skryte av egen kropp! Men kjente personer bør tenke over hvordan de påvirker følgerne sine. Hvorfor skal det være et mål å få tilbake kroppen sin 4 dager etter fødselen? Og er det greit at fotballfrue gjør det til et mål for alle som følger, og ser opp til henne? Vil ikke det gjøre mesteparten av norske kvinner utrolig usikkre over egen kropp, siden dette faktisk ikke er mulig for de aller fleste?

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg er ikke så glad i å se folk skryte jeg heller. Så jeg forstår hva du mener. Når det gjelder fotballfruen så forstår jeg at hun hadde lyst å vise hvordan hun så ut, hun jobbet jo knallhardt hele svangerskapet for å oppnå det hun gjorde.
Det er vel kanskje akkurat der "problemet" ligger at det føles som et stikk til alle som ikke klarer å se slik ut som om de ikke har jobbet for det. f.eks Jeg og mange med meg har så mange plager i svangerskapet at jeg ikke hadde sjans til å trene (knapt røre meg) og hadde da ikke samme muligheten, dermed har hun jo ikke bare vært flink, men veldig heldig.
Nå har jeg aldri snakket negativt om det fotballfrue la ut heller da så vidt jeg vet... men tenker at det er nok litt pga det at det blir slik.

Kropp er kropp!

Om man ser ut som man enda er høygravid eller har helt flat mage spiller ingen rolle, det er jo like naturlig for den enkelte uansett.

Jeg bryr meg ikke så hardt. Fordi vi oppegående voksne damer klarer å sile ut ting og tenke fornuftig. MEN eg ser en litt skummel tedens på den ungdomsskolen eg jobber (jentene) :når jeg blir gravid skal jeg se like tynn ut som Caroline,og få sånn søt liten baby.jeg skal iallfall ikke bli feit! . Nå er det sånn at ikke alle kan trene seg så slanke som hun uansett hvor mye de prøver. .

Hver og en får da feie for sin dør! Ta ansvaret for sine regne handlinger og ikke skylde på andre.
Jeg er en av de som så ut som fotballfrue da jeg dro hjem fra sykehuset! Hvorfor skal ikke jeg få lov til å være like stolt av min kropp som de som har gravidmagen og strekkmerker flere måneder etter fødsel? Jeg har like mye bært frem et barn som de som har masse tegn på det!
Det er sant som det sies over i denne tråden det er janteloven! Ikke tro du er noe! Rett og slett stygt gjort ovenfor en mamma som akkuratt har født!

Selv om man er slanke og går tilbake til normalen, så er det nok veldig mange som ikke er stolte over kroppen sin. Så hvorfor skal man ikke da få være stolt en gang innimellom? ;)
Jeg har alltid slitt selv med å gå opp i vekt, og det kan være et like stort problem det for mange.
Aner ikke hvordan jeg vil bli under en graviditet, men om jeg slekter på min mor så vil det ikle synes.

Jeg er en av de som håper på å legge på meg noen kg iløpet av svangerskapet, siden andre ting tydeligvis ikke fungerer :confused:
Det kan være like ukoselig å høre; så tynn du er

Selv om man er slanke og går tilbake til normalen, så er det nok veldig mange som ikke er stolte over kroppen sin. Så hvorfor skal man ikke da få være stolt en gang innimellom? ;)
Jeg har alltid slitt selv med å gå opp i vekt, og det kan være et like stort problem det for mange.
Aner ikke hvordan jeg vil bli under en graviditet, men om jeg slekter på min mor så vil det ikle synes.

Jeg er en av de som håper på å legge på meg noen kg iløpet av svangerskapet, siden andre ting tydeligvis ikke fungerer :confused:
Det kan være like ukoselig å høre; så tynn du er

Jeg er en av de du beskriver ;) jeg har i alle mine svangerskap jublet for mine kiloer!
Og det provoserer meg at det er fullt lov å hakke på de "tynne" og de skal ikke få legge ut bilder av sin kropp uten at det er å skryte og stikk til de som ikke ser slik ut!
Men de som har mage, strekkmerker, og cellulitter kan få lov til å skryte og de er mer naturlig. Kropp er da kropp med eller uten mage like naturlig!

Det som irriterer meg grønn med Fotballfrue er at hun knapt hadde mage, så hvorfor er det så overraskende at hun reiste hjem med sixpack? Det tok meg 1 uke å miste fødselsvekta, men jeg la ikke det ut på Facebook! Men jeg har full forståelse for at hun trykka puppa sine så langt opp i fjeset som overhode mulig, for nå er hun helt flat igjen ;) Var nok moro så lenge det varte :D Når det kommer til komikerfrue, så er det ikke så sjokkerende at hun tok en fotballfrue, men jeg ser ikke helt humoren egentlig. Er vel for å tjene penger.

Hele greia med gravidemager og post-gravidemager er veldig tricky, fordi det her spiller veldig mye helse og genetikk inn i bildet.
Noen får hyperemesis og bekkenløsning, andre trener frem til siste dag.
Andre legger på seg fem kilo i løpet av svangerskapet akkurat som mor, mens noen legger på seg 30 kg++ med masse ødem tross relativt fornuftig kosthold.
Hollywoods ensidige fokus på superslanke, veltrente mødre kun kort tid fødsel har hatt både positiv og negativ effekt på andre gravide:
Om det kan få noen til å droppe den ekstra, unødvendige iskremen på kvelden, eller gå en ekstra tur, bra.
Når kvinner verden over blir fortvilte fordi de ikke kan konkurrere med noen som tar keisersnitt nesten en måned før termin for å unngå for stor mage og å komme seg på slanker'n igjen, og generelt lever med personlig kokk og trener og ingen annen jobb enn nettopp å se pen og veltrent ut, så blir det feil.

Fotballfruen har trent hardt, spist (for) lite, og har nok et heldig genetisk utgangspunkt også, og jeg merket meg at hun faktisk ikke postet bildet med noen "Se på meg"-kommentar, bare et utsagn om at hun følte seg tom - men likevel ikke, og at det var fire dager siden fødsel.
Hun kan med rette være stolt av utseendet, men det er klart at det er håpløst for oss "vanlige" folk som har full jobb eller kanskje er sykemeldte og knapt kan bevege oss før fødselen å sammenlikne oss med det.
Gitt at hun lever av utseendet og kostholdet (har utgitt kokebok) så kan publiseringen av bildet ses som markedsføring - eller rett og slett en stolt mamma som undres over hvor magen tok veien.

Et større problem er at så mange unge mennesker følger bloggen hennes og prøver å leve opp til glansbildet som (naturlig nok) presenteres for verden i en slik setting; en tilværelse fylt av trening, motefotograferinger, festing og kosthold.
Hvor mange av oss har muligheten til å leve slik, mellom "vanlige" jobber, barnehagehenting, klesvask og ungesnørr? :/

Føler meg ikke så veldig fin og attraktiv av å se på bilder av fotballfrue etter fødselen. At mennesker som ikke har sett en kropp etter en graviditet før skal se på disse bildene som normalen, gjør meg enda mer usikker på egen kropp. Føler også det blir en konkurranse mellom kvinner, der det er om og gjøre å se best ut etter en fødsel.
At komikerfrue viser frem en kropp som ligger litt nærmere normalen, gjør at jeg føler meg mye bedre. Hun gjør det på en måte greit å ha litt mage, celulitter og strekkmerker etter en fødsel.
Det er vel helst budskapet bak bildet som får kommentarer og ikke selve kroppen. Såklart skal man få skryte av egen kropp! Men kjente personer bør tenke over hvordan de påvirker følgerne sine. Hvorfor skal det være et mål å få tilbake kroppen sin 4 dager etter fødselen? Og er det greit at fotballfrue gjør det til et mål for alle som følger, og ser opp til henne? Vil ikke det gjøre mesteparten av norske kvinner utrolig usikkre over egen kropp, siden dette faktisk ikke er mulig for de aller fleste?
Helt enig. Fotballfrue prøver dessuten å male et bilde av en urealistisk perfekt verden som hun lever i på bloggen sin. En masse mennesker følger henne hver dag, og tror på det bildet som skapes. Ikke sunt på noen måte.

Mye bedre med bloggere som på en fin og morosom måte kan framstille verden slik den faktisk er. Eksempelvis komikerfrue.

Det som irriterer meg grønn med Fotballfrue er at hun knapt hadde mage, så hvorfor er det så overraskende at hun reiste hjem med sixpack? Det tok meg 1 uke å miste fødselsvekta, men jeg la ikke det ut på Facebook! Men jeg har full forståelse for at hun trykka puppa sine så langt opp i fjeset som overhode mulig, for nå er hun helt flat igjen ;) Var nok moro så lenge det varte :D Når det kommer til komikerfrue, så er det ikke så sjokkerende at hun tok en fotballfrue, men jeg ser ikke helt humoren egentlig. Er vel for å tjene penger.

Skjønner ikke poenget med å irritere seg over det???
Jeg har fått beskjed om at det også vil være stor sannsynlighet at jeg får liten mage grunnet bakovervendt livmor bl.a.
Det er da ikke noe jeg kan noe for???
For litt siden var det også en artikkel om at fotballfrue så slik ut bl.a fordi hun var godt trent også før svangerskapet i tillegg til bakovervendt livmor.
Så om jeg ser slik ut etter en fødsel, skal jeg få hets for det?

Enig at det er unødvendig å legge ut såkalte skrytebilder, men jeg syns det gjelder begge veier :)

Jeg bryr meg ikke så hardt. Fordi vi oppegående voksne damer klarer å sile ut ting og tenke fornuftig. MEN eg ser en litt skummel tedens på den ungdomsskolen eg jobber (jentene) :når jeg blir gravid skal jeg se like tynn ut som Caroline,og få sånn søt liten baby.jeg skal iallfall ikke bli feit! . Nå er det sånn at ikke alle kan trene seg så slanke som hun uansett hvor mye de prøver. .

For ikke å snakke om at man kan diskutere hvor sunt det er både for mor og barn, fysisk og psykisk. Det må da finnes en akseptabel og normal mellomting, ikke bare overvektig, syk og "lat" eller lavkarbo trimfrik, for å sette det ekstremt på spissen. :)

Skjønner ikke poenget med å irritere seg over det???
Jeg har fått beskjed om at det også vil være stor sannsynlighet at jeg får liten mage grunnet bakovervendt livmor bl.a.
Det er da ikke noe jeg kan noe for???
For litt siden var det også en artikkel om at fotballfrue så slik ut bl.a fordi hun var godt trent også før svangerskapet i tillegg til bakovervendt livmor.
Så om jeg ser slik ut etter en fødsel, skal jeg få hets for det?

Enig at det er unødvendig å legge ut såkalte skrytebilder, men jeg syns det gjelder begge veier :)
Hvis du har planer om å gå ut med kroppen din i media etter fødsel, så blir det hets ja :P Poenget var at det ikke var noen overraskelse at kroppen så så bra ut når hun knapt hadde mage. Men for å si noe positivt da, så synes jeg hun så bedre ut høygravid enn ikke-gravid :)

Er det samme. Synes ikke det var gale at fotballfrue la ut heller. Vi har den kroppen vi har!! Ferdig med det. alltid vært tynn, og er ikke noe kjekt å få høre det om og om igjen heller

Hvis du har planer om å gå ut med kroppen din i media etter fødsel, så blir det hets ja :P Poenget var at det ikke var noen overraskelse at kroppen så så bra ut når hun knapt hadde mage. Men for å si noe positivt da, så synes jeg hun så bedre ut høygravid enn ikke-gravid :)

Det kan jeg forsikre deg om at jeg ikke har noen planer om ;)

Legger til: hadde litt dårlig tid da jeg svarte.
selv om jeg hadde valgt å gjøre det, så hadde jo det vært min sak. Ingen grunn til å hakke uansett. Da kan man jo heller la være å se på det som blir lagt ut :)

Last edited:
Syns forresten det uansett er kjipt at det er et så enormt fokus på hvordan gravidkroppen og nybakt mor-kroppen ser ut. Alle mødre har jo båret fram et liv, overlevd en fødsel og fått en baby (og dere skjønner hva jeg mener nå), det bør jo være babyen og det som er i fokus, ikke hvor mange strekkmerker mor eventuelt sitter igjen med eller hvor mange burgere eller gulrøtter hun spiste som høygravid.

Back
Topp