Er dette greit ?

var i familie bursdag og der var det ei meg og ungene aldri hadde sett før.

Hu hysja på ungene mine som bare lekte, hallo de er 2 og 4 år. I tillegg så snakka hu masse greier at hu var grandtante dems og blei sinna når de ikke svarte eller følgte. Da ropte hu til 4 åringen : hallo hører du hva jeg sier ?

Og en av de slo seg å begynte å gråte å da sa hu at nei det går bra nå, nå kan du slutte.

Jeg kjenner jeg ble veldig provosert og synes ikke dette er greit. Hva tenker dere ?
Ikke greit i det hele tatt! Hadde blitt veldig forbanna selv, og tror faktisk jeg kunne sagt i fra til personen at jeg ikke syns det er greit at den holder på sånn.
 
var i familie bursdag og der var det ei meg og ungene aldri hadde sett før.

Hu hysja på ungene mine som bare lekte, hallo de er 2 og 4 år. I tillegg så snakka hu masse greier at hu var grandtante dems og blei sinna når de ikke svarte eller følgte. Da ropte hu til 4 åringen : hallo hører du hva jeg sier ?

Og en av de slo seg å begynte å gråte å da sa hu at nei det går bra nå, nå kan du slutte.

Jeg kjenner jeg ble veldig provosert og synes ikke dette er greit. Hva tenker dere ?
Sa du noe til henne da?
 
Slik jeg leser det , så nei. Men vanskelig å bedømme også. For nå så ikke jeg situasjonen.
Mange udreglig barn , men mange udreglig "grand tanter" også :p

Alltod noen som skal pirke og kommentere alt

Gamle folk er litt sånn, de ble lært opp på en annen måte.
 
var i familie bursdag og der var det ei meg og ungene aldri hadde sett før.

Hu hysja på ungene mine som bare lekte, hallo de er 2 og 4 år. I tillegg så snakka hu masse greier at hu var grandtante dems og blei sinna når de ikke svarte eller følgte. Da ropte hu til 4 åringen : hallo hører du hva jeg sier ?

Og en av de slo seg å begynte å gråte å da sa hu at nei det går bra nå, nå kan du slutte.

Jeg kjenner jeg ble veldig provosert og synes ikke dette er greit. Hva tenker dere ?


Altså, e ting akkurat som du seier så nei det er ikkje greit :p Men har opplevd mange ganger at eg må snakke til unga pga foreldra bryr seg jo ikkje, unga som herjer, bråker, krangler, og er i veien mens foreldra meiner at "dei berre leiker", så det er umulig å bedømme utan å ha vore der ;)

Samme med det når dei begynte å gråte, eg seier det samme til min unge når eg ser at han ikkje har slått seg så veldig og gjerne bare sutrer litt, med ein glad tone at "det går bra, opp igjen, ikkje noke å grine for" og så blåser vi på og alt går bra, så igjen så spørs det om ho faktisk har gjort noko gale eller om du har oppfatta det gale om du forstår :) Og uavhengig av dei to er det ikkje sikkert ho har meint det som noko slemt eller oppfatta situasjonen likt som deg :)
 
Back
Topp