er dette en god ide?

*Tøtta81*

Forumet er livet
mariell sovner ikke før kl halv 12 hver kveld,, i kveld la jeg henne kl 10, har gått fram å tilbake å putta i smokk å skifta blei å gitt mat, ho ligg i senga si, å no nesten halv 2 har ho sovna, e d nå ide å legg ho feks kl 1800 i senga å gjør d samme som i kveld? da kanskje ho sovne kl 2200, hvis æ gjør d nån kvelda så kanskje ho venne sæ på å bli trøtt t kl 2200 mene æ... syns d e litt seint å få ho i seng nesten midnatt hver kveld sjø..

Vi har begynt å holde Marie våken så mye som mulig etter 18, og da sovner hun i vuggen sin selv kl 2200-2230. Fra "kolikk-tiden" er hun vant til å sovne helt utmatta i armene våre kl 0200... Så tok tid å venne henne av med å sovne hos oss, men nå går det ganske bra[:D]

Jammen er hun lenge våken av gangen da[8|]
Du kan jo forsøke... syns det hørtes ut som en god ide jeg[;)]

Vi legger vesla som regel kl 21, hvis hun sovner etter mat. Noen gang vil hun ikke sove som i natt og da la jeg henne kl 23 og hun sover ennå. Når jeg legger henne kl 21 så blir det mange turer frem og tilbake men det er verdt det.

Trur det er viktig å heller prøve å holde barnet våken på ettermiddagen, slik at de er trøtte når kvelden kommer. Samtidig er det nok greit å ha ei fast rutine.
Vi har helt fra Trym ble født hatt fast rutine med at mellom kl halv åtte og åtte så bader vi han, gir han mat og legger han. Da er han som regel sovnet innen kl ni, og da sover han helt til ca 6-7

Vi begynte å legge Brage tidligere og tidligere før ei god stund sida; han ble tidligere trøtt før kvær kveld, og nu har han leggetid halv 8-8. Det e deilig...

men når dere legger de litt tidligere og tidligere våkner de ikke tidligere om natta da?? vi tenkte å begynne med det nå..

ORIGINAL: Mira23

men når dere legger de litt tidligere og tidligere våkner de ikke tidligere om natta da?? vi tenkte å begynne med det nå..

Da vi begynte med dette våkna han og fikk mat ca kl 21, og deretter rundt midnatt, og så sov han til halv 6. Og så mating kosing og soving til ca 10. Så står vi opp.

når mariell sovner rundt midnatt så søv ho t nesten 7 å så får ho mat å ny bleie å da søv ho t 10-11 en gang. prøvd å legg ho i sted å da ble d bare grining. ho vil rett å slett ikke legg sæ. ska vel ha mat rundt 23 å da sovne ho vel etter d. håpe no d iallefall.

Vi har strevd veldig mye med Aurora når det gjelder legging. Dels fordi hun har kolikk, og dels fordi hun ikke vil ligge i sin egen seng.
Hun har til nå vært oppe med oss til vi legger oss, og da har hun fått mat i senga vår. Der har vi sovnet alle tre, og sovet godt innimellom matingene. Dette har vært greit, så lenge jeg får sove så er det meste greit, men vi følte at vi ikke fikk noe tid sammen om kvelden. Derfor fikk jeg tips om å bade henne i LITT varmt vann, så gi henne mat, og dermed legge henne i sin egen seng. Dette prøvde jeg og det funket kjempegodt. Vi badet ikke før klokka 11, og da sovnet hun litt før 12 og sov i sin egen seng (for første gang) til halv 6. (Ganske stolt!!!) I går var det ikke så lett, for da badet hun ikke. Vi la henne da også i 11-tida, men da lå hun og survet og skrek og sov litt innimellom til nærmere 2. Vi var oppe mange ganger, og hørte på henne i babycall... Da vi skulle legge oss klokka 2, sov hun endelig, og sov til 6. Det er godt å endelig få henne i sin egen seng, og håper på å klare å legge henne litt før etterhvert så vi får noen kvelder for oss selv igjen... Det har vi savnet!!!

minner veldig mye om mariell, har også prøvd å bad ho, men da bli ho bare mer våken...

jeg legger min våken i senga i åttetiden, da er jeg sikker på at han er mett, har tørr bleie og er trøtt. har jo kosa masse før jeg legger han da. Hvis han da skriker eller ligger å knirker så går vi inn til han å gir han smokken igjen og stryker litt på han. Holder stort sett å gjøre dette en gang, eller så sovner han med en gang. det funker for oss i alle fall.
til å begynne gikk jeg å vugga han i søvn, men vi ble bare utslitte begge to. Håper du finner ut av det da[:)] Lykke til!

etter at jeg begynte med dette+at han får en varm dusj på kvelden , "alene" eller sammen med en av oss eller at vi vasker han med en god og varm klut, så sover han til 09-10 på morgenen, altså over 12-13 timer. Tror de små har godt av gode rutiner ja, kan hende det hjelper på søvnen.

Back
Topp