er det vanlig (apotek)

Jeg har aldri blitt spurt om det nei..
Men egentlig så er det jo fint at de gjør det, for er absolutt ikke alle som vet om det.
Jeg visste ikke det før jeg kom til legen første gang jeg var gravid.

Om det er vanlig veit jeg ikke, men syns så absolutt det er smart =)

nei, det har jeg ikke vært borte i - men jeg syns ikke det var så dumt da.. :) de færreste går jo til lege før mellom uke 9-12, og da er det jo nesten for sent å begynne hvis man ikke har begynt før...

Jeg tror jeg har blitt spurt om det... Ikke dumt faktisk!

det er sant det da, men for meg var det litt som et slag i trynet, hehe, jeg vil helst avkrefte en eventuell graviditet, og er jeg gravid så vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre... så jeg ble litt satt ut da jeg fikk spørsmål om det rett og slett

Jeg har både blitt spurt om det og de har diskret stukket et slikt informasjonskort om det nedi posen.

Er ikke det fint da? Det er jo en viktig ting! :-)

Tweak skrev:
Jeg har både blitt spurt om det og de har diskret stukket et slikt informasjonskort om det nedi posen.

jeg ble som sagt litt satt ut bare, jeg er ikke sånn som blir sur for det eller noe slikt, men litt satt ut. så har jeg lurt på om det er vanlig praksis for jeg har ikke blitt spurt før

mammen t daniel skrev:

Tweak skrev:

jeg ble som sagt litt satt ut bare, jeg er ikke sånn som blir sur for det eller noe slikt, men litt satt ut. så har jeg lurt på om det er vanlig praksis for jeg har ikke blitt spurt før

Det var ikke slik ment :-) en står jo litt i sin egen verden når en kjøper seg test, mange tanker uansett hvordan man håper resultatet skal bli! Forstår godt at du ble satt ut. Men det høres ut som at det ikke er så unormalt at de spør i alle fall :-)

Tweak skrev:

mammen t daniel skrev:

Tweak skrev:

Det var ikke slik ment :-) en står jo litt i sin egen verden når en kjøper seg test, mange tanker uansett hvordan man håper resultatet skal bli! Forstår godt at du ble satt ut. Men det høres ut som at det ikke er så unormalt at de spør i alle fall :-)

det er jo bra en får informasjon da :) tipper uttrykket mitt da hun spurte var ganske festlig i alle fall, hehe

FancyPants skrev:
Det har skjedd meg i sånn... 50% av gangene jeg har kjøpt test.

~Mummimamma~ skrev:
Om det er vanlig veit jeg ikke, men syns så absolutt det er smart =)

Det er en del av informasjonsplikten, men det er ikke normalt å si det sånn :p

Det er mer normalt å si: Dersom du er gravid lønner det seg å ta folsyre i tillegg. 

Vanligvis sier man det ikke i det hele tatt for er jo ikke alle som ønsker å være gravide. Jeg har aldri sagt det

illimilli skrev:
Jeg har aldri blitt spurt om det nei..
Men egentlig så er det jo fint at de gjør det, for er absolutt ikke alle som vet om det.

Jeg visste ikke det før jeg kom til legen første gang jeg var gravid.

Jeg tror jeg ble spurt om det da jeg kjøpte test. og det er veldig bra for den bør jo helst taes før den 12 uka. så skal man ha noe effekt så er det flott at de spør.

skal man ta abort får man tåle å høre den kommentaren.

eller de kunne satt opp en folat lapp ve graviditets testen om hvor viktig det er.

oh hvite lakenrumpe skrev:
Jeg blir ihvertfall spurt om det nesten hver gang. Sikkert fordi jeg ser så uvitende ut ;)

jeg så vel passe lost ut jeg og kan jeg tenke meg, var totalt i min egen verden 

Back
Topp