Er det teit??

Tvilling74

Forumet er livet
VIP
Vi skal ha dåp hjemme og skal ha koldtbord..
Vi blir rundt 35 pers hvis alle kommer,men vi har da ikke service til så mange mennesker..[&:]

Så da er mitt spørsmål:
Er det teit å kjøpe inn engangstallerkner og plastkrus??
Det finnes jo mange fine motiver og fine glass,så hva syntes dere..???

hadde jeg vært gjest, så hadde jeg tenkt: åh så smart, nå slipper de unna mye oppvask[;)]

hm.. er det ikke heller noen dere kan låne av da?
er ikke fan av plast og papp[8D]

Vet det er plasser på nettet som leier ut billige servis snuppa [:)] Men husker jo ikke adr dah [&:]

ORIGINAL: Labambie

Har du foreningshus eller samfunnshus i nærheten? De fleste leier ut service meeeeget billig!! [:D]

Vi skal låne bord og stoler av ungdomskolen..
Men vet ikke om de har slikt å låne ut..

ORIGINAL: OoOsovefuglOoO

hadde jeg vært gjest, så hadde jeg tenkt: åh så smart, nå slipper de unna mye oppvask[;)]

Ja det oxo..[8D]

jeg ville tenkt over hvordan gjester som kommer, å vurdert det derfra...

Vet jeg, jeg har tenkt samme tanken selv når vi skal ha konfirmasjon.
Men fant ut at det ikke var så fint, så tror jeg heller hadde sett om jeg kunne leid eller kjøpt noe billig og enkelt...

Jeg for min del syntes ikke det passer i en barnedåp, har du ikke familie eller noen venner som du kan låne av, spiller ingen rolle om serviset ikke er likt

ORIGINAL: Linda*egentlig30*29

Vet det er plasser på nettet som leier ut billige servis snuppa [:)] Men husker jo ikke adr dah [&:]

Ja da var jo ikke det noe hjelp snuppa[8D]

ORIGINAL: Arianne||SmartASS

Det finnes jo mye fancy i engangs, eller det finnes noe, ihvertfall..[:D]

Men sånn "vanlig" papp og plast er teit, ja.[8D]

Ja hadde ikke tenkt å ha de vanlige hvite[:D]

mamma hadde fat til alle, men glassene ble litt av hvert..  Synes dåpen er en dag man ikke bruker papp, men det er jo meg

brukte vanlig papp og plast i dåpen jeg, ser det er mange som syns det er teit, men ikke alle som har råd til å leie inn alt  når man skal betale hele dåpen selv, og lever på aleneforsørgerpenger liksom[8|]

syns ikke det var noe som helst galt med det jeg nei,, å kjempesnedig å trumpe alt oppi svartsekker etterpå

ORIGINAL: Kakemonsteret

Vi hadde engangsfat og kopper.... Kjempefine!! [:D] Vi hadde ikke muligheten til å ta med fat og glass, dessuten var det enkelt å bare kaste alt i en søppelsekk mellom middag og kake.

JA det er oxo litt av tanken,siden vi skal ha det hjemme og oppvaskmaskinen tar jo lang tid,å man får jo ikke plass til alt i en omgang heller..

jeg ville ikke hatt det. har du ikke noen du kan låne av? gjør jo ikke noe om de ikke er like[;)]

Neeiihh...det er vel ikke akkurat teit men jeg må innrømme at jeg synes det er litt mere ålreit med "ordentlig" servise i en barnedåp.Klart det er mer praktisk da med engangs...men det gjør vel ingenting om dere skulle komme til å måtte ha flere ulike servise?Så lenge dere skal ha koldtbord kan du jo lage 3-4 stabler med f,eks tallerkener da,1 stabel for hvert servise,jeg syns ikke det er noe gærent.
Det er min mening[:)]

Ser ikke noe galt i det nei[:)] Er jo mye mer lettvindt også, bare å kaste alle tallerknene etter du er ferdig med dåpen. Jeg leide et samfunnshus til dåpen og der hadde de jo mye service, men jeg tok å dekket på de arsjettene de hadde der til middag også fikk de ta seg papptallerkner som jeg hadde kjøpt til kaffen[:)] Ble mye mindre oppvask da. Men ville kansje ha kjøpt inn litt tykke pappkrus eller plastikk-krus, for de tynne blir ofte litt for varm å holde i.

ORIGINAL: Tøsa

de har tallerkener på IKEA til 5 kr stykket da... [;)]
og 6 glass til 19 kr eller noe sånt...

men er ikke sikkert du bor i nærheten av ikea da...

genialt.....og de er ikke stygge heller[;)][;)]

ORIGINAL: Tvilling74

Det finnes jo mye fancy i engangs, eller det finnes noe, ihvertfall..[:D]

Men sånn "vanlig" papp og plast er teit, ja.[8D]

Ja hadde ikke tenkt å ha de vanlige hvite[:D]

Eller grønne pappkopper med hank... *grøss* [8D][8D][8D]

Hehe,ikke det heller[:D][8D]

ORIGINAL: Treeeege Tammis

Ja, det syntes jeg er litt teit. Men jeg hater pappaskjetter, og bruker ikke det når vi er ute å griller engang..

Kan dere ikke låne litt av foreldrene deres da, mixe litt..?
Eller kjøpe noe billig på nille?

Jo det går jo ann det oxo[:)]

Back
Topp