• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Er det rettferdig?

*Meya*

Forumet er livet
Når barn skal på ferie med sin far, er det da rettferdig at de skal ha med penger hjemmefra til MAT? En ting er jo å ta med penger til handling og sånn, det er jo en annen ting, men til MAT? [:@]

Ehm..??
HAHA....dummeste jeg har hørt på LENGE.

Ehm det hørtes litt rart ut..

Ja hvorfor ikke? Man må vel spise på ferie også? Mener du "lommepenger" til mat. Altså penger som sønnen din har selv, eller mener du nå feriebudsjettet som far da har ansvaret for?
Uansett: Jeg ville gitt han litt hvis han er over 7, det kan være en god øvelse i det å bruke / ha ansvar for penger til nyttige formål (noe mat er), og det gir sikkert en ansvarsfølelse sønnen din ser frem til og sikkert derfor han spør, en første smaksprøve på uavhengighet (hvis det var slik som jeg forsto det).

nei jeg hadde ikke gitt samboeren min penger til mat for jenta vår om dem skulle dratt på tur sammen og vi ikke bodde sammen mer.

det hadde han fått betale hvis ikke så hadde han ikke trenkt å reist på noen tur.

Selvfølgelig skal far stå for maten når han har med seg ungene på tur.

altså, jeg mener at når barna er på ferie med sin far skal far stille med drikke, mat OG lommepenger - synes ikke vi mødre skal stille med lommepenger når de skal på ferie.....er da ingen som sender med kidsa mine lommepenger når vi skal på ferie.....[8|]

ORIGINAL: Candykikk

nei jeg hadde ikke gitt samboeren min penger til mat for jenta vår om dem skulle dratt på tur sammen og vi ikke bodde sammen mer.

det hadde han fått betale hvis ikke så hadde han ikke trenkt å reist på noen tur.

Sign[;)]

ORIGINAL: Kal-El

Ja hvorfor ikke? Man må vel spise på ferie også? Mener du "lommepenger" til mat. Altså penger som sønnen din har selv, eller mener du nå feriebudsjettet som far da har ansvaret for?

Ja, lommepenger til mat. De får jo penger fra meg, men jeg mener det skal gå til å kjøpe ting de vil ha i Italia, og ikke mat, det bør da være fars ansvar?

(jeg er ikke lenger gift med far til de to eldste, og han, kona, og våre barn og deres barn skal på ferie)

ORIGINAL: Niceday

altså, jeg mener at når barna er på ferie med sin far skal far stille med drikke, mat OG lommepenger - synes ikke vi mødre skal stille med lommepenger når de skal på ferie.....er da ingen som sender med kidsa mine lommepenger når vi skal på ferie.....[8|]

Nei, nettopp. Han gjør jo ikke det når vi reiser til familien min liksom... eller reiser noen andre steder for den del.

tja...
hvis du mottar barnetrygd, kontantstøtte og barnebidrag synes jeg det er rettferdig å bidra med litt matpenger... men det burde ikke vært nødvendig. såpass raus synes jeg er det minste han burde vært at han kunne spandere mat en uke på ungene sine...

Men hvis dere ikke er spesielt gode venner skjønner jeg jo at han ikke ønsker at du skal bli sittende igjen med overskudd på matbudsjettet[8D] Det er jo deg han vil ha penger av, ikke unga[:-]

Dersom man tar med barn (uansett om det er ens egne, eller andres) på ferie, så betaler man da for svarte maten for dem...[8|]

jeg har da forstått det slik jeg da at når barna er hos far så er det far sitt ansvar at ungene får mat og drikke og det samme når de er hos mor
blir jo galt hvis eks mor ska betale maten hver gang ungene er med far på noe[8|]

ORIGINAL: * BettiSpaghetti *

tja...
hvis du mottar barnetrygd, kontantstøtte og barnebidrag synes jeg det er rettferdig å bidra med litt matpenger... men det burde ikke vært nødvendig. såpass raus synes jeg er det minste han burde vært at han kunne spandere mat en uke på ungene sine...

Men hvis dere ikke er spesielt gode venner skjønner jeg jo at han ikke ønsker at du skal bli sittende igjen med overskudd på matbudsjettet[8D] Det er jo deg han vil ha penger av, ikke unga[:-]

Kontantstøtte? Det toget er gått for mange år siden [:D] de er 11 og 10 år gamle hehe. Han kjøper jo mat til de når de er på samvær der, så hvorfor ikke fire dager i Italia liksom...

ORIGINAL: bondekone

jeg har da forstått det slik jeg da at når barna er hos far så er det far sitt ansvar at ungene får mat og drikke og det samme når de er hos mor
blir jo galt hvis eks mor ska betale maten hver gang ungene er med far på noe[8|]

Ja, nettopp. Altså, han betaler ikke bidrag engang, jeg får forskudd fra NAV... Og han sender jo aldri med de penger hit, og kjøper aldri klær eller noen ting til de, så sånnsett slipper han jo unna ganske godt. [8D]

ORIGINAL: Oline V2

Dersom man tar med barn (uansett om det er ens egne, eller andres) på ferie, så betaler man da for svarte maten for dem...[8|]

Beklager...men herregud for en idiot han virker til å være[:'(]

Nei, kjære vene!
Jeg er aleine med snuppa, og om ho skulle på ferie med pappan sin hadde jeg ikke sendt med penger til mat.
Og om jeg skulle på ferie med snuppa mi hadde jeg heller ikke forventa at han skulle sende med meg penger til mat heller. Det er jo hannes barn også!

Dummeste jeg har hørt på lenge!

Har selv ei stedatter på 11 år som skal være med meg, mannen min og sønnen vår til syden til høsten.
Tar det som en selfølge at vi betaler mat til henne når hun er med oss[8|]
Hadde aldri tenkt tanken på at noe annet gikk ann en gang[8|]

Back
Topp