• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Er det rettferdig?

Kal-El, ungene er 10 og 11, og de har god ansvarsfølelse med penger. De skal i tillegg få penger å ha med seg, det er ikke det! MEn til mat? Er bare det jeg mener skurrer.

Er det dummeste jeg har hørt på lenge [:@]
Sende med penger til mat!!!! Kan ikke far betale lunch og middag  for sine egen barn.
Hvis jeg har med meg noen barn som ikke er mine på noe, så betaler seg jo selvfølgelig for de også[:)]

ORIGINAL: *Meya*

Kal-El, ungene er 10 og 11, og de har god ansvarsfølelse med penger. De skal i tillegg få penger å ha med seg, det er ikke det! MEn til mat? Er bare det jeg mener skurrer.

Jeg misforsto litt, glemte at barnefaren ikke er den nåværende mannen din. Dvs. jeg tenkte at mannen din hadde dratt på ferie med noen av barna mens du var hjemme, og at dere har felles økonomi og dermed samme hvem han hadde spurt.

Jeg ville snakket med barnefaren, og spurt om han har tenkt til å fø dem ordentlig mens de er på feire, at de får alt de trenger av både mat og lommepenger. Hvis barnefaren indikerer at det kommer han til å sørge for, ville jeg kanskje sendt med litt penger symbolsk med sønnen min pga. det jeg skrev med ansvarsfølelse / uavhengighetsforsøk som ofte er veldig interessant i den alderen og det er tydelig at han vil gjøre det i såfall i regi av deg, altså ved å gi han penger til det så deltar du i den prosessen. Jeg tenker at det er ikke selve pengene som er årsaken til at sønnen din spør, men prinsippet/tanken om å kunne gå å kjøpe sin egen mat og friheten det medfører, mulig også han føler det er større sjanse for at du forstår motivene hans enn f.eks barnefaren.

Altså: Bare send med penger til mat hvis du vet at han får det han trenger på ferien til alt (inkl. mat) av barnefaren, send med penger pga. motivet sønnen din har, ikke fordi det er nødvendig (noe som er feil grunn siden barnefaren burde selvfølgelig sørge for at det ikke er nødvendig).

Bare en tanke.

Hverken sønnen eller datteren min har spurt om penger til turen!

Faren har BEDT dem si ifra at de må ta med seg penger til mat fordi han ikke skal kjøpe mat til de når de er på tur, det er mitt ansvar å fø ungene siden jeg "mottar så mye bidrag fra NAV"...

Når han ikke bidrar med noe økonomisk for deg så burde han kjøpe maten som er... Trenger ikke dra ut på 3 stjernet resturanter hver dag de 4 dagene[8D]

Faren har BEDT dem si ifra at de må ta med seg penger til mat fordi han ikke skal kjøpe mat til de når de er på tur, det er mitt ansvar å fø ungene siden jeg "mottar så mye bidrag fra NAV"...

Ok, da stiller det seg helt annerledes. Da ville jeg ikke sendt med penger. Evt. ikke engang sendt dem med på ferien hvis du ikke engang kan stole på at barnefaren gir dem mat.

da får du si at de pengene fra nav er noe penger som egentlig skal være betalt av hans lomme, og siden de ikke er det så får han betale for maten i 4 dager...

Sliter han veldig økonomisk eller? siden han mener på at de ikke skal få mat av han?[8|]

ORIGINAL: Bitzyh

da får du si at de pengene fra nav er noe penger som egentlig skal være betalt av hans lomme, og siden de ikke er det så får han betale for maten i 4 dager...

Sliter han veldig økonomisk eller? siden han mener på at de ikke skal få mat av han?[8|]

Han gjør ikke det heller.

Da hadde han aldri reist til Italia, såpass godt kjenner jeg fyren hehe.

Interessant tråd dette her, Meya! Må virkelig si jeg kjenner meg igjen i en del av beskrivelsen din når det gjelder å be ungene om å snike seg til noe han ikke tør be om selv. Jeg ville nok ikke sendt med ei krone og ville nok vært litt tankefull med i det hele tatt å sende de avgårde i 4 dager med pappan sin og hans nåværende kone. Er det han som har invitert til turen, er det jo en selvfølge at han står for maten. De fire dagene er hans tid som forsørger og han har ansvaret for å fø de.

Lommepenger er derimot noe annet, for det er et gode ungene selv har og kan glede seg over. Nå er jo barna dine så store, at de neppe ville latt seg lure til å betale egen mat på turen (håper jeg da[;)])
Jeg har selv en datter utenfor ekteskapet som har vært med faren sin b.l.a til Tenerife en uke og det var aldri engang spørsmål om å sende med matpenger. Jeg sendte med henne lommepenger som jeg unte henne for å kjøpe noe hun hadde lyst på.

Nei, det er absolutt ikke rettferdig..
For halvannet år siden da sønnen min var hos faren i helgene måtte jeg handle inn mat til han for at han skulle ha mat i helgene.. I følge faren hadde han ikke penger, ikke vet jeg hva som var sant..!

ORIGINAL: Mamma til Prinsessa

nei når barnet er på ferie med far er det han som har ansvaret for at ungene får i seg mat og har det de trenger.

ORIGINAL: Habib Galbi

da hadde ikke jeg sendt dem på ferie med han[>:]

Hvorfor skal jeg straffe ungene for at han er en smule... tja, kort-tenkt...

Han har totalt endret holdning etter en sms som ble en smule skarp [8D]

ORIGINAL: VilliTrusa

Ehm..??
HAHA....dummeste jeg har hørt på LENGE.

ORIGINAL: hopsideisi

han har råd til en italiatur, men ikke råd til å betale bidrag..?
skal ikke nav trekke det av lønnen hans da?

nei, jeg hadde bedt ham betale for maten selv!  eller bli hjemme..

Hvordan han har det med penger osv er ikke noe jeg legger meg oppi.

Jeg vet bare at da fyren var asylsøker og levde på 2500 kr i mnd, sparte han minst 1000 kroner i mnd, og lånte vekk penger til de andre da de var blakke, han hadde spart 8000 på litt under ett år... Han bare er sånn.

....og så jobber jo kona hans og da, og hennes lønn har jo null og nada med bidraget å gjøre.

ORIGINAL: Oline V2

Dersom man tar med barn (uansett om det er ens egne, eller andres) på ferie, så betaler man da for svarte maten for dem...[8|]

enig!

Høres ut som moren til en jeg kjenner..hun kunne ha funnet på å spørre om noe så dumt!![8|][:'(]

Så nei.. synes ikke du skal betale en krone! Han har valgt å ta de med på ferie.. ergo betaler han for alt.

Liksom hvis du skulle ha reist noen steder.. og bedt han om penger? Hva hadde pipa vært da tro?

Rettferdig?
Er vel ikke ordet jeg ville brukt.
Det er SELVFØLGELIG at far kjøper maten når barnet er hos han. [;)]

Det er med i beregningene at far skal holde barna med mat når han har dem.
Ellers hadde ikke far fått fratrekk for antall dager han har barna på årsbasis!!!
Hadde aldri akseptert at jeg skulle gi faren en eneste krone til ferietur.
Lommepenger som barna kan ha selv til kos og digg ja, men ikke pokker om jeg hadde betalt for mat/tur.

Jeg kommer ikke til å gjøre det heller...

Men han har sagt nå at det startet litt som en spøk, men at det hadde vært ok sånn at de lærer, men greit nok liksom...

Det eneste jeg har sagt at jeg er villig til å noen sinne betale, er at jeg vil betale halvparten av billettene dersom han skal reise til Algerie, ikke på joyride til Italia liksom!

Back
Topp