Er det noen her som bruker tøybind?

Knappen har aldri plaget meg, bindet er tykkere enn moderne engangs og knappen liten og på undersiden, og plager meg ikke. Men jeg rir ikke da.

Kan nok vaske med vanish, gallesåpe eller sitronsåpe, solbleke og hva det måtte være. Jeg har mange som er mørk blå eller burgunder, strategisk i forhold til flekker ;)
Hehe kommer til å sitte på nett å bestille bind ikvel :p
 
Hehe kommer til å sitte på nett å bestille bind ikvel :p
Man blir litt tøy-nerd av å bruke tøybleier og -bind :-D
Jeg har feks ikke brydd meg om hentesett til ungene(tatt klær jeg har) hentebleie derimot, det er den søteste bleien ever ;-D
 
Hehe. Mine jenter er født hjemme. Men første bleie var planlagt ja. Til guttungen hadde vi med fine, nye, blå lommebleier på sykehuset til hjemreise.

Jeg planlegger bleier for helsestasjonsturene også...
 
Hehe. Mine jenter er født hjemme. Men første bleie var planlagt ja. Til guttungen hadde vi med fine, nye, blå lommebleier på sykehuset til hjemreise.

Jeg planlegger bleier for helsestasjonsturene også...
Må jo ha briefebleier :-D
 
Var litt gøy når vi var på tre mnd kontroll og legen sier "så fine bleier. De virket snedige. Vi brukte nøstrbarn på eldste. Puttet du det bare inni der da?" (hun hadde en lommebleie)
 
Interessant lesing! Aldri testet verken tøybind eller bleier... Spennende å høre fra dere som bruker dette ;) Og veldig søtt med brife bleier :p
 
Man blir litt tøy-nerd av å bruke tøybleier og -bind :-D
Jeg har feks ikke brydd meg om hentesett til ungene(tatt klær jeg har) hentebleie derimot, det er den søteste bleien ever ;-D
Haha så awesome! :hilarious:
Ja nå er jeg jo ikke gravid enda engang, men det var nyst før jeg bestilte tøybleier nå! Har allerede informert den fremtidige pappaen at vi kommer til å bruke tøybleier :rolleyes::p
 
Man blir litt tøy-nerd av å bruke tøybleier og -bind :-D
Jeg har feks ikke brydd meg om hentesett til ungene(tatt klær jeg har) hentebleie derimot, det er den søteste bleien ever ;-D
Hehe. Mine jenter er født hjemme. Men første bleie var planlagt ja. Til guttungen hadde vi med fine, nye, blå lommebleier på sykehuset til hjemreise.

Jeg planlegger bleier for helsestasjonsturene også...
Nå har jeg bestilt våtposer og tøybind, gleder meg :D
Det er faktisk sånn at hvis spira ikke sitter på dette aller første forsøket, så tror jeg det går bra uten å bli veldig skuffet :rolleyes: Haha, neida vil jo selvfølgelig gjerne at det skal klaffe med en gang :p
 
Nå gleder jeg meg skikkelig til å bestille tøybleier :)
Siden jeg er en hygienefreak, så kommer jeg nok ikke klare å kjøpe brukt, kjenner ocd'n slår litt inn med det samme. Men ebay funker vel fint uten at man trenger blakke seg?
 
Nå gleder jeg meg skikkelig til å bestille tøybleier :)
Siden jeg er en hygienefreak, så kommer jeg nok ikke klare å kjøpe brukt, kjenner ocd'n slår litt inn med det samme. Men ebay funker vel fint uten at man trenger blakke seg?
Vet at det selges endel alvababy.com bleier på ebay, litt usikker på hvor du får best pris. Har iallefall aldri vært noe problem å bestille direkte fra siden.
Finns også masse fint på etsy, men varierer i pris, spesielt når det kommer frakt i tillegg. Men der kan man få custum made. Sikler veldig på en med brodert navn på stumpen hihi ;-D
Mange kommuner gir tilskudd til tøybleier. Her i bergensområdet gir BIR 1000kr om man sender inn kvitteringer på bleier, bleiebukser, lanolin, rispapir.
 
Nå har jeg bestilt våtposer og tøybind, gleder meg :D
Det er faktisk sånn at hvis spira ikke sitter på dette aller første forsøket, så tror jeg det går bra uten å bli veldig skuffet :rolleyes: Haha, neida vil jo selvfølgelig gjerne at det skal klaffe med en gang :p
Det gjorde jeg en gang for mange år siden. Bestilte tøybind. Rakk jeg bruke dem en gang? Husker ikke helt. Sen spiren ligger nå her bak meg i form av en snart 8 år gammel gutt.
 
Nå gleder jeg meg skikkelig til å bestille tøybleier :)
Siden jeg er en hygienefreak, så kommer jeg nok ikke klare å kjøpe brukt, kjenner ocd'n slår litt inn med det samme. Men ebay funker vel fint uten at man trenger blakke seg?
Alvababybleiene er helt kurante. Men også økonomibleiene til lillegull er kjempegode i forhold til prisen. De holder kjempebra og gjerne bedre enn bleier som koster 3 ganger mer. De kjøper du hos lillegullbleier.no. Og de vet man også at kommer fra gode arbeidskår, hvis du bryr deg om slikt. Alvableiene kan man vel ikke garantere om kommer fra barnearbeid eller ikke etc. Har et par alvableier selv altså, men foretrekker å handle fra norske nettbutikker. Litt for å være med å støtte (ikke det enkleste landet å drive tøybleienettbutikk i), og for at man vet at man får giftfrie, barnearbeidsfrie bleier. :)
 
Alvababybleiene er helt kurante. Men også økonomibleiene til lillegull er kjempegode i forhold til prisen. De holder kjempebra og gjerne bedre enn bleier som koster 3 ganger mer. De kjøper du hos lillegullbleier.no. Og de vet man også at kommer fra gode arbeidskår, hvis du bryr deg om slikt. Alvableiene kan man vel ikke garantere om kommer fra barnearbeid eller ikke etc. Har et par alvableier selv altså, men foretrekker å handle fra norske nettbutikker. Litt for å være med å støtte (ikke det enkleste landet å drive tøybleienettbutikk i), og for at man vet at man får giftfrie, barnearbeidsfrie bleier. :)
Handler endel fra norske nettbutikker og butikker, men på lommebleiefronten syns jeg alva var mye bedre enn feks fuzzibuns som koster 4-5 X mer... sistnevnte hadde dårligere passform på mini og pul'en i de er blitt skrukkete i flere av bleiene.
Men blitt en god del ting fra bæreglede og nøstebarn da de har gode produkter
 
Handler endel fra norske nettbutikker og butikker, men på lommebleiefronten syns jeg alva var mye bedre enn feks fuzzibuns som koster 4-5 X mer... sistnevnte hadde dårligere passform på mini og pul'en i de er blitt skrukkete i flere av bleiene.
Men blitt en god del ting fra bæreglede og nøstebarn da de har gode produkter
Er mange av de dyre bleiene som ikke er noe tess, nei. Ikke alltid man får det man betaler for. For eksempel syns jeg også at alvableier er like gode (om ikke bedre) enn bum genious og tots bots. Iallefall til vår lille (store) gutt. Så er ikke det det står på. :) de alvableiene vi har blir brukt relativt ofte, for er jo gode bleier! Og fine prints! :D
 
58a2bf53a6dae29acb9ef4374f561b30

Fikk 2 tøybind, 1 bleie, ammeinnlegg i tøy og bleiepose i posten fra alvababy idag. Veldig fornøyd :)
 
Jeg var skikkelig skeptisk først, men så undersøkte jeg masse på nettet og bestemte meg for å prøve. Tenkte jeg skulle sy litt ulike typer selv, så har kjøpt litt ulike stoff. Men så ble jeg gravid da, så har ikke rukket å teste, får ha noen klar til etter fødsel :p

Har lyst til å prøve tøybleier også, men mannen er superskeptisk, så får se...
 
Både tøybleier og tøybind og -truseinnlegg her. Får utslett av plast, heilt grusomt.

Har kjøpt begge deler på eBay. Vil helst ha naturmateriale inn mot kroppen, både Little Bloom og Alvababy-bleier fins med bambus innerst (ellers går det mykje i microfiber). Fins bind og med bambus innerst, eller bomull. Nokre har vanntett sperrelag sånn som bleiene, andre er berre fleire lag med bomull (held fint til truseinnlegg og lett blødning). Eg kjøpte litt av kvart for å prøve ut og ev. kjøpe meir når mensen kjem tilbake etter fødsel. Har ein bitteliten våtpose som eg puttar bindet i når eg ikkje er heime og må skifte. Vaskar saman med bleiene.

Så langt (6 veker) er det Alvababy som passar best til babyen, little Bloom er større og litt klumpete på ein så liten kropp.

Eg held på med utprøving av innlegg og sånt, har ein del heimesydde etter dei to første ungane.

Kjenner meg igjen i briefebleier! Klærne er ikkje så nøye, men bleiene blir planlagt før babysang og helsestasjon, haha! Legobleia er ein favoritt!

94ade2091b05d2db71b72748df84b1e6
 
Alvababybleiene er helt kurante. Men også økonomibleiene til lillegull er kjempegode i forhold til prisen. De holder kjempebra og gjerne bedre enn bleier som koster 3 ganger mer. De kjøper du hos lillegullbleier.no. Og de vet man også at kommer fra gode arbeidskår, hvis du bryr deg om slikt. Alvableiene kan man vel ikke garantere om kommer fra barnearbeid eller ikke etc. Har et par alvableier selv altså, men foretrekker å handle fra norske nettbutikker. Litt for å være med å støtte (ikke det enkleste landet å drive tøybleienettbutikk i), og for at man vet at man får giftfrie, barnearbeidsfrie bleier. :)
Ja det syns jeg også er viktig, er ikke flink nok til å være bevisst på slikt, må skjerpe meg :)
 
Back
Topp