Er det noen her som bruker tøybind?

Jeg lurer på mer! Hvordan ligger de? Blir de værende på plass hvis du er aktiv, eller krøller de seg?
Jeg både går i fjellet, rir og klatrer, hadde vært fint hvis jeg kunne bruke de uansett hva jeg gjør.

Jeg vil anbefale menskopp til ridning hvertfall, synes tøybind er litt ubehagelig når jeg sykler, så ser for meg at det ikke er supert ved ridning.

De ligger godt på plass, jeg har noen "all-in-one" med fleece som sperrelag som er sånn "medium" med vinger, også har jeg nattbind med ullsperrelag, der bindet kneppes på sperrelaget (sperrelaget lanoliseres). De sistnevte ble kjøpt til renselsen, men jeg bruker de som oftest på natta de første par nettene, enten alene eller med kopp.

Ellers bruker jeg bare kopp, synes det er superbehagelig! Kjenner ikke koppen, og glemmer nesten at jeg har mensen. Husker jeg tenkte ææsj første gang jeg hørte om det, men himla glad jeg ble nysgjerrig nok til å prøve, for jeg går aldri tilbake til noe annet!
 
Ja det syns jeg også er viktig, er ikke flink nok til å være bevisst på slikt, må skjerpe meg :)
Heldigvis for oss er det ikke noe vi trenger å tenke på daglig. :) men greit å ha det i bakhodet iallefall. :)
 
Jeg vil anbefale menskopp til ridning hvertfall, synes tøybind er litt ubehagelig når jeg sykler, så ser for meg at det ikke er supert ved ridning.

De ligger godt på plass, jeg har noen "all-in-one" med fleece som sperrelag som er sånn "medium" med vinger, også har jeg nattbind med ullsperrelag, der bindet kneppes på sperrelaget (sperrelaget lanoliseres). De sistnevte ble kjøpt til renselsen, men jeg bruker de som oftest på natta de første par nettene, enten alene eller med kopp.

Ellers bruker jeg bare kopp, synes det er superbehagelig! Kjenner ikke koppen, og glemmer nesten at jeg har mensen. Husker jeg tenkte ææsj første gang jeg hørte om det, men himla glad jeg ble nysgjerrig nok til å prøve, for jeg går aldri tilbake til noe annet!
Tror jeg må bestille kopp også, men ser det er mange merker. Hvilket kan du anbefale? Er de laget av silikon?
 
Heldigvis for oss er det ikke noe vi trenger å tenke på daglig. :) men greit å ha det i bakhodet iallefall. :)
Ja prøver å tenke på det i forhold til klær jeg kjøper også, men har ikke god nok oversikt der
 
Gjorde det før, de dagene jeg ikke blødde så mye. Liker det bedre enn truseinnlegg. Men nå etter siste barnet blør jeg for mye. Så nå bruker jeg menskopp (sammen med nattbind de verste dagene).
 
Last edited:
Hvorfor ikke?
Samme grunn som at en ikke skal bruke tampong. Infeksjonsfare. Det er et sår i livmoren, som blør. Det er "åpent opp" dit. Dette er ikke som mensen. Dette blodet skal ut av kroppen fortløpende. Derfor er det bare bind som er lov
 
Samme grunn som at en ikke skal bruke tampong. Infeksjonsfare. Det er et sår i livmoren, som blør. Det er "åpent opp" dit. Dette er ikke som mensen. Dette blodet skal ut av kroppen fortløpende. Derfor er det bare bind som er lov
jeg bare innbilte meg at siden denne koppen var ren og om den ble byttet/vasket ved hvert dobesøk så gikk det fint =)
 
Koppen er ren. Blodet er ikke det.

Og man trenger ikke tømme den ved hvert dobesøk, heller for den del.
 
Jeg er gravid nå, men før det brukte jeg tøybind. :) Var kjempeskeptisk, men ble overtalt. Synes det hadde lett for å bli tørt og sårt av tamponger selv om jeg brukte minste størrelsen, og bind var pyton. Jeg har ikke testet kopp da, så jeg vet ikke om det er bedre.

Altså endte jeg med å teste ulike tøybind. Egentlig fordi det var miljøvennlig, men bonusen var at jeg fant ut at det var mer behagelig også. Mam, Party in my pants, Imse Vimse, Gladrags er de jeg kommer på. Party in my pants er de jeg er mest fornøyd med. Men det virker som folk har veldig forskjellig syn på hvilke de liker best, så jeg tror det er lurt å teste ut fra flere merker. :)

Her blir det nok tøybleier til den vesle også. :)
 
Back
Topp