er det mulig?*irritert*

Jafseslafsaslappfis

Forumet er livet
VIP
jeg skulle på jobb nå kl 8 egentlig (er vikar i bhg) men så er dattra mi ikke helt i form i dag,så hun gråt å ville være hjemme. så jeg sender melding til sjefen å sier at hun ikke er i form,og at jeg desverre ikke får kommet i dag...
så får jeg bare DET svaret tilbake da..Om at det passer dårlig,at jeg setter de i en veldig vanskelig situasjon fordi det kommer 2 nye barn i dag,og at de ikke har mulighet til å skaffe andre når jeg sender like før vakta begynner osv osv...kan ikke pappan være hjemme en gang? ingen som kan hjelpe deg? prøv,å send melding senere...

kjenner jeg blir provosert jeg! uprofft!
sendte svar tilbake at jeg beklager virkelig,men slikt skjer og jeg trenger ikke få mer dårlig samvittighet enn jeg allerede har! faren jobber midt i byen(1 time unna ca) og det ikke er andre hjemme..
gruer meg til å se henne igjen nå,jeg takler slikt svært dårlig:\ hmf..
ikke quote

Hadde blitt irritert selv.

Som om ikke hun hadde vært hjemme når barnet hennes var sykt!
Årh.. Kvinnfolk :P

Ugg, det var et kjipt svar og få!
Og en kan dessverre ikke vite hva tid en selv eller barna blir syke.

Håper hun får litt mer forståelse snart :-)

jeg skjønner veldig godt at sjefen blir frustrert!
men det skulle hun holdt for seg selv!!!

det er da ikke din feil! sånnt noe kan man ikke noe for!

Sha skrev:
jeg skjønner veldig godt at sjefen blir frustrert!
men det skulle hun holdt for seg selv!!!

det er da ikke din feil! sånnt noe kan man ikke noe for!

ja,det er klart! det skjønner jeg å,men som du sier det kunne hun holdt for seg selv..jeg blir jo den store styggen ulven her,bare fordi min datter vil være hjemme i dag med meg...er jo liksom mamma som gjelder å da..argh! kjenner jeg nesten ikke får lyst å jobbe der mer:\

Heldig da som kan sende mld når du ikke kan komme på jobb. Her må vi ringe :p
Jeg skjønner at sjefen blir sur, men det er utrolig dårlig gjort å gi deg dårlig samvittighet!!

Dramadama skrev:
Heldig da som kan sende mld når du ikke kan komme på jobb. Her må vi ringe :p
Jeg skjønner at sjefen blir sur, men det er utrolig dårlig gjort å gi deg dårlig samvittighet!!

ja,altså jeg ringte jobben først,men hu sa jeg måtte sende mld til sjefen(aner ikke hvorfor de gjør det sånn men..) er privat bhg,så kanskje noe med det å gjøre:p
Men de må da ha forståelse for det? de jobber selv i BARNEHAGE! hun har barn selv(som er store nå,men allikevel) usj...

Forstår at det ikke er noe kjekt og jeg forstår styreren. I og med at det kommer nye barn. Noe du sikkert viste om, og derfor kunn planlagt at pappaen kunne tatt sykt barn dag. Det er ikke slik at det alltid er mammaen som må være hjemme... Itillegg så skriver du at barnet har lyst til å være hjemme med deg, er hun syk så kan du være hjemme med barnet. Men er det slik at hun faktisk ikke er syk, men har en dårlig dag og ønsker å være hjemme, så hadde det ikke vært meg alternativ å være hjemme i mine øyne.

Jeg syntes kanskje det er litt dårlig gjort å ikke dra på jobb bare fordi barnet ditt ikke ville i bhg jeg da. Selv om hun var i litt dårlig form. Om hun hadde vært syk hadde det selvfølgelig vært noe annet. Om man ikke møter på jobb, burde man ha en veldig god grunn, hvertfall når man sier i fra rett før man skal være der.

Men, jeg syntes sjefen din tok dette veldig uprofft, sånn oppførsel er ikke akseptabel.

Hehe skrev:
Forstår at det ikke er noe kjekt og jeg forstår styreren. I og med at det kommer nye barn. Noe du sikkert viste om, og derfor kunn planlagt at pappaen kunne tatt sykt barn dag. Det er ikke slik at det alltid er mammaen som må være hjemme... Itillegg så skriver du at barnet har lyst til å være hjemme med deg, er hun syk så kan du være hjemme med barnet. Men er det slik at hun faktisk ikke er syk, men har en dårlig dag og ønsker å være hjemme, så hadde det ikke vært meg alternativ å være hjemme i mine øyne.

Signerer denne..

Hehe skrev:

Signerer denne!

Dunn skrev:
Hehe skrev:

Signerer denne!

enig,om hun ikke hadde feber eller føltes VELDIG slakk, så ville jeg ha sendt  barnehagen og dratt på jobb selv

unnskyld meg,men jeg visste faktisk ikke at det skulle komme 2 nye barn i dag..har ingen fortalt meg! og hvis min datter er slapp og ikke i form en dag,så setter jeg faktisk henne foran min vikarjobb! jeg bare ville lufte meg fordi jeg syntes sjefen svarte meg veldig uporfft!
planlegge at pappan tar syk-dag? ja,det er jo enkelt..."du jeg tror snuppa er syk på mandag,så da må du være hjemme" ja er man synsk så..

Men i alle dager... Er jenta syk så er hun syk!! Går ikke akkurat ann å planlegge når og hvordan barnet er sykt. Spiller ingen trille om hun spyr opp tarmene sine eller "bare" er kvalm og uggen.
Tviler på at barnehagen vesla går i vil være så veldig happy om TS sender henne med begynnende omgangssjuke i barnehagen..

Jafseslafsaslappfis skrev:
unnskyld meg,men jeg visste faktisk ikke at det skulle komme 2 nye barn i dag..har ingen fortalt meg! og hvis min datter er slapp og ikke i form en dag,så setter jeg faktisk henne foran min vikarjobb! jeg bare ville lufte meg fordi jeg syntes sjefen svarte meg veldig uporfft!
planlegge at pappan tar syk-dag? ja,det er jo enkelt..."du jeg tror snuppa er syk på mandag,så da må du være hjemme" ja er man synsk så..

man trenger ikke være synsk for å planlegge på forhånd. "du, mye som skjer på jobben min denne uka. Tar du syk dag om uhellet skulle være ute?" det folk reagerer på er vel ikke at hun er syk, men at du beskriver det som om hun har en dårlig dag og det frister mer å være hjemme med deg..

man kjenner sine barn best..hvis jeg syntes hun er slapp og ikke i farta som jeg kjenner henne,så lar jeg hennes velvære gå først;)

MalinDalin skrev:
Jafseslafsaslappfis skrev:

man trenger ikke være synsk for å planlegge på forhånd. "du, mye som skjer på jobben min denne uka. Tar du syk dag om uhellet skulle være ute?" det folk reagerer på er vel ikke at hun er syk, men at du beskriver det som om hun har en dårlig dag og det frister mer å være hjemme med deg..

Man kan vel ikke planlegge når ungene blir syke uansett. Og her som hos mange andre så er pappaen ofte dratt på jobb før ungene står opp.. Og da blir det for dumt at han skal komme hjem igjen (i dette tilfelle 1 times kjøring) bare fordi mor har en vikarjobb. Hadde aldri forlangt at pappaen skulle gjøre det her i huset. Og som hun sier så kan ikke hun vite om det BLIR travelt på jobben hennes denne uken dersom hun bare er vikar.

Mulig eg er rar, men eg ser ikke noe gærnt i meldinga du har fått.
Hun lurer jo bare på om du har mulighet til å ordne deg på annet vis siden det blir litt krise i dag.
Hvordan skulle hun ha formulert seg for å få frem budskapet uten at det var uprofft liksom?

f.eks bare skrevet at det var dumt,siden det kommer to nye barn i dag,men slikt skjer..god bedring eller noe..istedet for å bare gi meg enda dårligere samvittighet for at jeg liksom skal ha valgt dette,og si rett ut at "du gjør det vanskelig for oss",du og du og du hele tiden kanskje?

Back
Topp