Er det innafor? (Navn)

Lilleulven

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Januarlykke 2016
❤ Juliskattene 2018 ❤
Om du hadde så og si bestemt deg for et navn på en kommende baby, et dobbeltnavn. Og så brukte en venninne av deg navn nr to i det dobbeltnavnet som første navn. Ville du fortsatt ha brukt det som navn nr to? :-)

Om du hadde så og si bestemt deg for et navn på en kommende baby, et dobbeltnavn. Og så brukte en venninne av deg navn nr to i det dobbeltnavnet som første navn. Ville du fortsatt ha brukt det som navn nr to? :)
Kommer an på hvor nære vi er, hvor «like» navnene blir og hvor mye ungene eventuelt kommer til å være sammen :happy:

veinnine og hun bruker et og du bruker dobbelt navn så ja... som nær familie tja

Hadde ikke hatt noe problem med å bruke det

Ja. Her har sønnen min og sønnen til fetteren min samme mellomnavn. Min ble født først. De skriver navnet på forskjellige måter. Fetteren min ( broren til den andre, har 10 fettere og 2 kusiner) heter også det samme til mellomnavn men enda en måte å skrive det på. Stakars mormoren min måtte skrive opp navnene og må se i den hver gang vi skriver kort til barnebarnet eller oldebarn sine. Så det gjør ingenting mener jeg.

Hvis det var en nær venninne så hadde jeg ikke gjort det. Litt mer perifer venninne hadde jeg nok spurt om en ærlig tilvakemelding. Sagt at jeg tenkte det navnet men nå ble usikker. Går du go så er det jo greit.

Det kommer nesten litt an på..

Hvis babyen til venninna di heter Kåre, og du vil kalle din for Kurt Kåre og kun bruke Kurt til vanlig så hadde jeg gjort det. Men hvis din skal hete Kurt-Kåre og begge navnene skal brukes og dere er mye sammen, så tror jeg kanskje at jeg hadde droppa det.. Spørs hvor mye navnet hadde betydd for meg :)

Ikke hvis det var en nær venninne. Mer perifer bekjent så ja.

Om du hadde så og si bestemt deg for et navn på en kommende baby, et dobbeltnavn. Og så brukte en venninne av deg navn nr to i det dobbeltnavnet som første navn. Ville du fortsatt ha brukt det som navn nr to? :)
Kommer an på kontakten med veninnen. Nær? Treffes ofte? Tja, jeg ville vurdert litt frem og tilbake

Back
Topp