Er det innafor? (Navn)

Ja, jeg synes det er i orden. Det eneste som ville fått meg til å virkelig omvurdere det er om det var noen i nær familie og evt. hvis barna skulle tilbringe mye tid sammen, type gå på samme skole og slikt og navnene ble svært like.

Ja. Hadde gjort det, tror jeg. Med mindre dere bor så nære hverandre at de kommer til å gå i samme bhg og skole.

Synes selv av datteren til en venninne har et kjempefint navn nr. 2. De bor på en annen side av landet, og barna sees en gang i året ca. Tenkte å lufte for samboeren om han liker navnet alene om vi har jente i magen. Men kommer nok til å spørre venninnen min, selv om det strengt tatt ikke er nødvendig :)

Kommer an på hvor nære vi er, hvor «like» navnene blir og hvor mye ungene eventuelt kommer til å være sammen :happy:

Enig med deg, hvis man har det samme navnet på toppen av "lista" syntes jeg ikke man skal droppe det pga en annen fikk baby først å da er navnet tatt. Ei venninne av meg ga ungen samme navnet som datteren min bare med A på slutten istedenfor E :hilarious:

Jeg hadde brukt det, ingen eier jo et navn så tenker at alle må få velge det navnet de ønsker :-)

Men jeg hadde nok sagt det likevel, sånn at personen visste om det, og sagt at vi hadde navnet klart før vi visste at hennes sønn skulle hete et av navnene :-)

Det tror jeg at jeg hadde gjort ja,men som andre sier kommer det an på hvor nær venninne det er også.

Nja, usikker. Spørs hvor nær venninnen er. Ene søskenbarnet mitt har 4 døtre og alle har doble navn. Yngste datteren heter det samme som farmoren min (til og med begge navnene), søskenbarnet mitt er på moren min sin side så ikke i slekt med farmor. Jeg har alltid hatt en drøm om jeg fikk en datter så ville jeg kalle henne opp etter farmor. Følte drømmen ble knust da søskenbarnet mitt brukte begge navnene (jeg hadde i så fall kun tenkt å bruke mellomnavnet). Selv sier både søskenbarnet og tanten min at det ikke er ett problem om jeg en evt datter av meg hadde fått samme navn siden barna nok ikke vil ha noe særlig kontakt da det er såpass stor aldersforskjell mellom oss (12 år mellom meg og søskenbarnet mitt, datteren er vel rundt 8 år nå og foreløpig har jeg kun gutter).

Jeg synes det kommer litt an på hvor sjeldent/spesielt navnet er også jeg.

Om det er et tretten-på-dusinet-navn av type Sofie eller Emma, så synes jeg det er helt ok.

Om venninnen derimot har valgt et veldig sjeldent eller spesielt navn, blir det rart med to unger i samme omgangskrets som heter det. Selv om den ene heter "Emma Klosettine" og den andre heter BARE "Klosettine".

Ja

Back
Topp