S
**SunFlower**
Guest
Er det greit at ett barn i ca 5 års alderen løper rundt på torget i byen å skyter med vannpistol på duene? Ville du sagt noe?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hadde ikke sagt noe til barna det gjaldt nei...måte på å blande seg - vannpistol...![]()
Handler ikke om at det "bare" er vann, men at barnet ikke respekterer fuglene.Hadde ikke sagt noe til barna det gjaldt nei...måte på å blande seg - vannpistol...![]()
Synes heller ikke det er ok, og vil ikke at mine barn skal gjøre noe sånt. Likevel synes jeg det er litt snodig at så mange mener at det er dems jobb å sifra til andres barn? Hvis jeg absolutt skulle sagt noe, så ville jeg vel heller sagt noe til foreldrene. Men personlig hadde jeg ikke gjort det heller. Man får sette sine egne grenser for sine egne barn.
Synes heller ikke det er ok, og vil ikke at mine barn skal gjøre noe sånt. Likevel synes jeg det er litt snodig at så mange mener at det er dems jobb å sifra til andres barn? Hvis jeg absolutt skulle sagt noe, så ville jeg vel heller sagt noe til foreldrene. Men personlig hadde jeg ikke gjort det heller. Man får sette sine egne grenser for sine egne barn.
Jeg mener vi skal bry oss om andre! Jeg står ikke å ser på at barn plager dyr, jeg står heller ikke å ser på at barn plager barn og jeg står ikke å ser på at en voksen plager ett barn!
Dyr for meg er likeverd menneske, det er ikke greit å plage de selv om det "bare" fugler som noen vil mene.
Hvorfor skal man ikke bry seg?
Grensene går vel på forskjellige steder på hva man synes er ok å sifra om. Om voksne eller barn plager andre barn, så er jeg enig. Om det gjelder vannspruting på duer, så er det ikke like ille i mine øyne.
Synes bare generelt terskelen for å prøve å oppdra andres barn er blitt nokså lav.
Det handler ikke nødvendigvis om å oppdra andres barn, men å stoppe at noen blir plaget. Ja det er forskjellige grenser fordi noen ikke bryr seg om dyr. Å jage noen så de må flykte i frykt er selvfølgelig uaktuelt i mine øyne.Grensene går vel på forskjellige steder på hva man synes er ok å sifra om. Om voksne eller barn plager andre barn, så er jeg enig. Om det gjelder vannspruting på duer, så er det ikke like ille i mine øyne.
Synes bare generelt terskelen for å prøve å oppdra andres barn er blitt nokså lav.
Klarer du ikke sette deg inn i duenes perspektiv i en sånn situasjon?Jeg hadde ike sagt noe. Mine barn får ikke gå rundt med vannpistol, nettopp fordi de ikke helt har skjønt hva som er greit å gjøre mot andre (i utgangspunktet andre mennesker). Men litt på siden; de får lov til å løpe etter duer. De skader dem ikke og jeg ser ikke noe galt i det.
Om foreldrene ikke sier noe, så får noen andre gjør det da. Enkelt og greit.Grensene går vel på forskjellige steder på hva man synes er ok å sifra om. Om voksne eller barn plager andre barn, så er jeg enig. Om det gjelder vannspruting på duer, så er det ikke like ille i mine øyne.