Er det greit at folk tar deg på magen?

hoppedusa

Gift med forumet
VIP
Aprilbarna`15
I dag klappet ene kollegaen meg på magen to ganger under en samtale. Ene gangen sa hun "så fin liten kul du har fått". Jeg ble litt satt ut, men følte det ikke så ekkelt egentlig. Syntes det var hyggelig at hun så at jeg har fått mage. Forrige svangerskap så var det mer ubehagelig. MEN nå skal det sies at det med førstemann så var mannens slekt veldig ny for meg. Vi hadde bare vært sammen i 9mnd da jeg ble gravid.

Jeg synes er greit med folk jeg kjenner godt så lenge magen synes, men ikke de som bare et bekjentskap. Men dog er det jo litt snålt, hvorfor er det plutselig lov å ta på magen når det er en baby inni der?

Mamma tok på magen min lenge før den syntes, og da fikk hun høre "ska jeg ta på magen din":p

Så er det greit for deg?

Ja, det bryr jeg meg ikke noe om. Tror det er bare fordi de mener godt og det er jo så koselig med babymager :)

Det tar jeg ikke så tungt nei. Så lenge folk ikke kommer opp i ansiktet mitt, så er jeg ganske så urørt av slike ting =)

Rart det der! Men det er nok bare godt ment, det er jo ganske stas det å ha baby i magen da! Jeg gjorde det selv jeg, tok på lagene til mine gravide venninner og kollegaer! Klarte liksom ikke dy meg!! Det er jo så fint!:)

Jeg liker ikke det. Kun min mann og mine barn får lov

Liker heller ikke det.. Samboer er greit selvfølgelig :-) men hadde noen andre nærmet seg hadde jeg blitt litt rar:p

Jeg syns det er helt greit :-) har en lillebror på 6 år som syns det er veldig gøy og spennende at jeg har en baby i magen og at magen vokser så hver gang jeg er med han så stryker han alltid så fint på magen og gir den en klem :-) og i dag spurte søstra mi om hun kunne kjenne på magen, men akuratt i dag så følte jeg ikke for at noen skulle ta på magen min av en eller annen grunn..

Før eg vart gravid, takla eg ikkje at folk tok på meg. Men no når eg går med vesla i magen så føle eg at det er ho dei hilser på når dei tar meg på magen. Men eg er fortsatt var for å bli tatt på ellers på kroppen :P

Jeg er frisør, og mange tar meg på magen. Syntes ikke noe om det. Sønnen min og samboeren kan kose, nusse, kjenne så mye de vil. Det er noe helt annet :)

NEI ikke greit! Men jeg liker ikke at noen tar på meg/er nær meg uansett :p
Det er kun mannen min og datteren min som kan komme så nær :)

Hehe, jeg syns det er skikkelig sært at folk plutselig mister slike hemninger når en person er gravid. En ville vel ikke klappet på eller tatt på noen på den måten hvis ikke. ;)

Ingen har gjort det på meg, men jeg har hatt lyst til å kjenne på gravidmagen til min venninne, men så har jeg jo et snev av anstendighet. :P

Jeg vil ikke si det er frekt, men sært.;)

Ingen problem for min del - har generelt ikke no problemer med slike ting.. men hadde synes det var rart om pasientene mine hadde gjort det - mest fordi jeg ønsker å bevare et proffesjonelt forhold til de.. venner og bekjente er helt ok :-)

Jeg har ikke fått noe mage enda, men mamma tok på magen da jeg var bare 5 uker å sa noe koselig. Men det likte jeg ikke i det hele tatt..faktisk. Hadde aldri trodd jeg skulle bry meg om det, men det er ikke alltid som man tror. Enda det var min mor.

Nei! Fordi om jeg er gravid, så er ikke magen min allemanseie!
Ungene og mannen får lov, men thats it!

Jeg skjønner at folk synes det er spennende og alt det med at det er en baby i magen, men jeg synes ikke noe om at den plutselig skal bli "tilgjengelig" for hvem som helst.
At magen deles med mannen min og sønnen min er en naturlig del av forberedelsen :) Utenom det føler jeg ikke hvem som helst bare skal "ta seg tilrette".

Akkuratt det kjenner eg ikke en plass. Har andre ting å bry meg om

Blir vel mer av det etterkvart som magen blir større regner jeg med :)

Før jeg ble gravid har jeg alltid spurt før jeg kjenner. Og det gjelder kun for nære venner eller familie. Andre gravidmager har jeg ikke behov for å kjenne på. Nå når jeg er gravid selv så er jeg glad for at jeg alltid har spurt, for det føles ikke bra når noen bare tar når de vil. Det føles litt ekkelt på en måte.

Back
Topp