Er det greit å la en 6 og 8 åring bruke bleie på natta...

Lykkeliten_84

Forumet er livet
VIP
og å få flaske med melk i før de legger seg???[8|]

Fikk høre ei historie om nettopp det i dag fra ei som hadde vært barnevakt for noen som både brukte bleie om natta (forstår at det er noen som har problemer med senge væting, men hun nevnte ingenting om det) og som får flaske med melk i før de skal legge seg...!

Jeg reagerte litt på dette, men vet ikke om jeg kanskje overdriver. Gjør jeg kanskje det?
[:-]

Høres ut som noen som holder fast på babytia VEL lenge[8|] (det med flaska hvertfall)

så utrolig dårlig gjort av barnevakten å sladre om folk hun har sittet hos, og når hun gjør det så er vel historien "pyntet på" deretter og.

Nei det er da IKKE greit..[:-][:-][:-][:-][:-]

Men hva vet jeg,det ligger kanskje mer bak enn hva du vet..?
Men om barna er helt normale og mamman bare ikke har avvent dem så syns jeg det er helt galt ja..[8|][8|][8|][8|]

vel, kjenner noen som brukte bleier i 10 års alderen. det er faktisk noen som ikke klarer å kontrollere seg.
det med flaska er heller ikke sjokkerende. mange synes det er kos å ha den med seg til sengs. søstra mi brukte å få flaske og smokk helt til hun var 12 år. hun er helt normal!!!

Det med bleiene har nok kanskje en spesiell grunn?
Og det med flaske, en barndomsvenn av meg sovnet med en flaske melk i hånda til han var tenåring. Han bare likte det og koste seg med melken, det var ikke mammaen som presset det på ham. Broren hans gjorde det ikke. Og idag er han en fantastisk mann, og det er absolutt ingenting galt med ham.

Hun sladret ikke, hun fortalte meg det hun hadde opplevd, og tror ikke hun pyntet noe som helst på historien. Stoler på henne 100%..

Nei, det var mer til historien som jeg ikke vil fortelle her, som fikk meg til å reagere!

Hadde ikke reagert på det med bleie.. noen barn klarer ikke holde seg på natta og det finnes i tillegg en diagnose på det...

Men melk på flaske? Der hadde jeg begynt å lure litt skal jeg være ærlig...! (uten å legge det helt store i det så hadde jeg nok begynt å lure litt ja)

Har Og hørt om noen folk som ga barna sine cola på flaske i senga[8|][8|] DET synes jeg var unødvendig[8D] Sette opp et skilt ved senga der det står "WELCOME karius og baktus"[8D]

ORIGINAL: Apple Pie

vel, kjenner noen som brukte bleier i 10 års alderen. det er faktisk noen som ikke klarer å kontrollere seg.
det med flaska er heller ikke sjokkerende. mange synes det er kos å ha den med seg til sengs. søstra mi brukte å få flaske og smokk helt til hun var 12 år. hun er helt normal!!!

Jøss.. Hun er kanskje normal, men det å bruke smokk og drikke fra tåteflaske til du er tenåring er ikke normalt[8D]

ORIGINAL: bondekone

ORIGINAL: Black Beauty

så utrolig dårlig gjort av barnevakten å sladre om folk hun har sittet hos, og når hun gjør det så er vel historien "pyntet på" deretter og.
sign
kan være mange årsaker til at et barn kanjse trenger bleie om natta, selv om ikke andre vet om det
det må flaske det må da være til hver enkelt foreldre å gjøre med

[&:] fysjameg sier nå jeg.

Tenkte det samme som deg[&:]

ORIGINAL: lille nupp

ORIGINAL: Lillingen

ORIGINAL: Apple Pie

Jøss.. Hun er kanskje normal, men det å bruke smokk og drikke fra tåteflaske til du er tenåring er ikke normalt[8D]
må signere her.. håper ikke hun har overnattingsgjester.. dem vil nok få hakeslepp og jenta vil bli mobbet stakars

kjæresten hennes tok smokken som vi hadde gjemt fra da hun var "lita" og hengt det i bilen sin:p dette er da 10 år siden. hun ble verken mobbet eller sett ned på. hun var en skikkelig kosejente.

ORIGINAL: Lone_mor

klarer ikke se for meg at min 8 åring skal få med seg en flaske i seng da.. [:-][:-]
(han får med seg en imsdal flaske med vann da)
men det KAN jo være en naturlig forklaring hvorfor disse får det.. selv om det er jo ikek vanlig liksom..

Ut i fra de andre tingene hun sa (fordi også hun ble litt sjokkert) vurderte jeg faktisk å kontakte barnevernet. Flasken og bleiene var liksom bare begynnelsen av det hele. [8|]

Det finnes andre måter og løse sengevæting på enn å sette bleie på en 8-åring og en 6-åring....og det med flaska er jo skadelig for tennene så det burde så absolutt ikke skje.....JEG hadde reagert hadde jeg hørt om noe sånt, og er det mer også vil jeg si at det kan kvalifisere til en bekymringsmelding til barnevernet! Men det er nå mine tanker da...[8|] Slutt å forsvare foreldrene og tenk at det sikkert er en god grunn...tenk på barna i steden..det kan selvfølgelig hende at det er gode grunner til alt, men hva om det ikke er det?? Barna kan faktisk bli ødelagt for livet fordi folk ikke gidder å engasjere seg...føler du at ting ikke stemmer synes jeg man har en plikt til å handle..tenk på barnas beste!!!

Bleiene kan det vel være mange årsaker til, men jeg reagerer mer på flasken med melk. Det er en skikkelig uting, og man ber jo om å få hull i tennene! Forferdelig uvane, og fullstendig unødvendig spør du meg[;)]

ORIGINAL: Refleksheks

Du spør jo om du overdriver basert på hva du skriver i HI.
Hvis du kjenner til flere fakta (som du tydeligvis gjør) - så er det opp til deg å vurdere om du synes det er mat for bv. (Barnevernet, ikke babyverden)

[8D]

ORIGINAL: Mamusia

Det med bleiene har nok kanskje en spesiell grunn?
Og det med flaske, en barndomsvenn av meg sovnet med en flaske melk i hånda til han var tenåring. Han bare likte det og koste seg med melken, det var ikke mammaen som presset det på ham. Broren hans gjorde det ikke. Og idag er han en fantastisk mann, og det er absolutt ingenting galt med ham.

Håper tennene hans ikke har tatt skade av det da. [:-]

Bleie kan jeg skjønner.har vært sengeveter selv.men flaske...[8|]

Sign

Jeg nekter å tro at noen velger å gi flaske å sette bleie på ett barn som er 6/8 år uten at det er en GRUNN for det.

Back
Topp