Er det greit å gi ungen smootie før den er betalt?

Virrehøna

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Vart en diskusjon i en annen tråd:

Du er på butikken og ungen er sliten og sulten, da er det veldig lett å bare åpne den smootien (eller noe annet?) Så ungen blir stille og rolig.
Er det innafor? Betaler jo selvsagt for den uansett.
 
Jeg har gjort det med vannflaske, tror jeg har gjort det 1 gang med smoothie.
Sjekker bestandig at jeg har pengene til det før jeg åpner noe til barna.
 
Personlig hadde jeg ikke gjort det. Men, tar aldri med meg slitne og sultne barn på butikken. :happy:
 
Nei, jeg synes ikke det, da er det bedre å ha med en frukt e.l. selv etter min mening.
 
Jeg gjør det ikke. Her får ikke ungene åpne noe før det er betalt.
 
Jeg gjør det på nærbutikken, der jeg kjenner de i kassa, og de kjenner meg. I andre butikker betaler jeg varen, og gir det til barnet før jeg fortsetter å handle.
 
Ja det er greit, så lenge man vet at man kan betale, og spesielt om det er nærbutikken der man kjenner de som jobber :)

I nærbutikken vår er «alt» greit. Vi er på fornavn og om de ser meg kan de si at de har fått inn en pakke til mannnen min på posten og spør om jeg vil ha den med meg. Der har dattera mi fått smake på ting før vi er i kassa om hun har vært sliten, trøtt eller syk. Noen ganger må man på butikken selv om barna er slitne/sultne/trøtte.

Da hun var baby kunne jeg gi henne en skalk av brødet vi kjøpte (sånn vi skar opp i brødmaskinen, også fikk hun skalken), så gnagde hun på den mens jeg gikk i ro og mak gjennom butikken.

Tror sist hun fikk smake på noe i butikken var da hun var 2 1/2. Nå er hun 4. Så det er ikke noe jeg gjør bare for å gjøre det.
 
Jeg har jobbet i dagligvare i mange år, og ja - jeg syns det er greit. Stoler på at foreldre betaler for det når de kommer i kassa :)
 
Ja, det er jo ikke som om den betales på vekt og derved ikke blir betalt selv om den er betalt. Så det gjør jeg glatt. Stort sett på obs egenelig og der har vi jo scannet den først uansett, men har den i vogna når den er tom for evt inspeksjon også. Har kommet til kassa i en butikk med smoothie i hånden på ungen som blir scannet og levert tilbake eller sagt om den ene som ble lagt på kassa at det var to av den men den andre er spist.
 
Har fått beskjed av de på den faste butikken flere ganger at han bare kan spise. Men det har bare hvert ett par ganger at han har spist på butikken.
 
Jeg synes det er dårlig folkeskikk! Og det lærer barna at det er greit å begynne å spise/drikke av varer før de er betalt. Jeg synes det er en uting.

Om det er nødvendig med en smoothie for en smooth handletur, ville jeg gått i kassa og betalt den ene varen før vi handlet resten. Da hadde jeg lært barna at sånn må det være!
 
Ja, mens synes det er en uting. Har aldri gjort det til henne men har gjort det til meg selv også et par ganger når jeg har innbilt meg at «nå dør jeg av vannmangel» :p
 
Jeg gjør det av og til hvis mini er urolig.
 
Ja. Pleier å ta to med samme pris slik at de i kassen slipper å ta i mot en eventuelt klissete smoothie. Kanskje litt sært:p De i kassen bare smiler.
 
Jeg synes det er dårlig folkeskikk! Og det lærer barna at det er greit å begynne å spise/drikke av varer før de er betalt. Jeg synes det er en uting.

Om det er nødvendig med en smoothie for en smooth handletur, ville jeg gått i kassa og betalt den ene varen før vi handlet resten. Da hadde jeg lært barna at sånn må det være!

Og så overbevise personalet etterpå at "dette er den samme som vi betalte i sted" truverdig? Kunne like gjerne tatt en ny og sagt det var den da. Vi som betaler en tom en viser i alle fall i all tydelighet at vi gjør opp for det som er spist


Ta med frukt inn i butikken som noen da hadde jeg heller ikke gjort. Hvordna skulle jeg sa synliggjort at den ikke var stjålet?
Langt heller altså betale ferdig spist smoothie. Ser ikke problemet.
 
Back
Topp