Vi er mennesker alle sammen, og tanker har en tendens til å ramle inn i hodet vårt uten at vi har bedt om dem. Noen blir vi glade for og ønsker velkommen, andre skammer vi oss litt over og andre igjen vil vi helst dytte bort. At du tenker tanker om svangerskapsforgiftning for å få en tidligere fødsel, er du selvfølgelig i din fulle rett til å tenke. Og du sier jo selv at det er galt å ønske det, så da har du vel svaret.
Men om jeg tolker deg rett, så tror jeg du er lei av å være gravid, og helst vil ha fødselen overstått så du får møtt den lille. Da er det naturlig å tenke på hva som eventuelt kan sette i gang en fødsel, og da er det ikke sånn at bare de snille tankene ramler inn i hodet. Du er nok helt normal :)
Selv bruker jeg tankene til bearbeidelser. Hvis jeg f.eks føler meg urettferdig behandlet, så kan fornuften fortelle meg at jeg egentlig ikke har grunn til å ta på vei. i stedet for å faktisk ta på vei, så tenker jeg på alt jeg kunne sagt og gjort mot den eller de som jeg føler meg urettferdig behandlet av. Da er det gjerne en del slemme tanker som fyller hodet mitt, men jeg setter dem jo ikke ut i livet.
La tankene komme du. Skyv bort dem du ikke liker. Tankeverdenen og den virkelige verden er to forskjellige ting. Jeg er helt sikker på at du ønsker det som er best for den lille når alt kommer til alt.
Ingen fordømmelse fra meg med andre ord:)