er det galt av meg å la SKURV falle bort selv?

mamsen og lillegutt

Første møte med forumet
jeg har en sønn på fire måner som har hatt skurv i hodet en månes tid.det har falt en del bort av seg selv allerede og da syns jeg det var best å la det fortsette slik.men ALLE som ser dette skal kommentere og fortelle om baby olje og den brune flaska man får på apoteket.dette vet jeg jo om,men har VALGT å ikke bruke det.er det galt? hvorfor kan ikke folk akseptere dette..................jeg blir så irritert og er sååååå lei av å høre dette gang på gang.
 
Ikke nåka galt i det ,det går jo bort av seg selv etterhvert,ikke bry dæ om ka andre sier
 
Barnet har ingen plager av skurv, så jeg synes du skal gjøre som du selv vil. Jenta vår har også skurv, har hørt det kan vare til de er ca. halvannet år, men etter at hun fikk mere hår så synes det jo ikke lenger. Vi har ikke prøvd olje e.l. for å fjerne det, men jeg tror det uansett kommer tilbake igjen om man fjerner det.
 
Har ei datter på 8 måneder og hun har fortsatt skurv i hodebunnen.
Har ikke brukt olje o.l for å fjerne det,det kommer jo bort av seg selv etterhvert[:)]

Ikke hør hva andre sier du,gjør det som du synes er best[:)]
 
Gjør det du vil [;)] det er ditt barn og du bestemmer selv [:)]. Og som det er sagt tidligere her, det går bort etterhvert
 
Vår gutt har hatt en bitteliten flekk på toppen av hodet uten at vi har gjort noe med det, men nå er han 7 mnd. uten at det har gått bort, så jeg er litt usikker på om det faktisk forsvinner av seg selv??
 
lurer litt på dette selv jeg...hadde egentlig ikke tengt til og gjøre noe med det, men så sa helsesøster at det ikke ville gå bort av seg selv....så jeg vet ikke jeg...en gang må det jo gå bort[:)]har ikke giddi og smørt noe på det enda...
 
Jeg fikk høre av min helsesøster at jeg ikke skulle røre det jeg, fordi jeg kunne dra med håret, eller hårsekkene eller noe..[&:]
Fælt så mye forskjellig informasjon vi skal få da[8|]
Aner ikke hva som er riktig, men jeg har aldri rørt gutten min sin hodebunn, og det er nesten borte nå.
 
vi har brukt salisylsyre for å ta det bort..
Han hadde vannvittig mye!!Så vi valgte å prøve det ut, og det funket!!
Dette gjorde vi når han var 6-7 uker, og først nå har litt av det kommet tilbake, så ga vi han en ny behandling

Fikk beskjed om at hvis de er disponible for feks eksem, så kan det hende det blir værende lenge..
Dattra til hs har det fortsatt, og hun er 6 år..-men der dekker jo håret det da [:)]
 
ORIGINAL: Mamma02

Ikke nåka galt i det ,det går jo bort av seg selv etterhvert,ikke bry dæ om ka andre sier
 
Gjor ingenteng med det på eldste dattra mi, men så hørt æ at di kun få sopp vesst det bei førr tett... så nu tar æ litt babyolje på en klut og vaska håret hennes kvær morran også grei æ med en kam... da løsna nu en del av det... har hørt at lusekam skal vær bra...
 
Eldste mi gikk det nu bærre bra med, men ho hadd det lææænge... trur ho hadd det tel ho va halv anna år i allefall.... så får vi se om ho lisja har det like længe da...
 
Så længe di ikke har nå plaga e det sekkert like greit å la det vær ;D
 
sånn hadde jeg også det. ALLE kommenterte det. så da skulle jeg iallefall ikke ta det vekk...
 
Jeg fjerna det på Erik og det har ikke kommet tilbake ennå i hvert fall. Nevøen vår på 5 har det fortsatt [8|]
 
Her smørte vi inn hode med baby olje og gredde forsiktig med kam. Da løsnet det så fint atte [:D].
 
Vi fikk beskjed av legen på 6 mnd kontrollen at det ikke var noe vits i å fjerne det for da kom det bare igjen.
 
lillegull fikk det da hun var 3mnd ca å hun hadde det til hun ble 7mnd ca,da følte jeg det satt løst nok til at jeg kunne koste det forsiktig av med en kam,etter en natt med jordnøtt olje.
 
 
ville ikke pirke på det før,hun ble jo rød,mistet håret når jeg pikkla borti så det så ikke så behagelig ut.
 
nå har hun fått litt igjen men jeg lar det bare være[8|]
 
det er jo ikke farlig da..
jeg brukte å pelle bort litt jeg..
 
 
å som folk skal blande seg[:'(]
det er ditt barn du bestemmer å vet hva som er best for det[:D]
 
Jeg fjernet det på sara når hun var ca 3 mnd, før dåpen for hun hadde masse, og nå har hun masse igjen...jeg skal fjerne det også men jeg syns ikke det er noe pent når hun har lite hår så syns det så godt hun har en  del i hårfeste i panna og det syns  så godt...
 
Må ikke bry deg om hva andre sier gjør som du vil....[:D]
 
marthine er 2 1/2 år nå, hun har fortsatt litt skurv i hode, jeg fjernet det når hun hadde lite hår, men nå lar jeg det bare være, det blir borte litt etter litt.
 
ORIGINAL: løven

Her smørte vi inn hode med baby olje og gredde forsiktig med kam. Da løsnet det så fint atte [:D].

 
her også. og det er ikke kommet tilbake! [:D]
 
Back
Topp