er det galt av meg å la SKURV falle bort selv?

Gutten min hadde også skurv. Jeg smurte på litt babyolje innimellom, ellers lot jeg det gå over av seg selv. Han er blitt helt kvitt det. Det er jo ikke farlig, du skal få mange uønskede råd fremmover. Hold hjertet varmt og hodet kaldt så kan du stort sett stole på hva som føles riktig for deg selv og barnet ditt[:)][:)]
 
Hei. Brukte åsså olje å kam å det virket, tok noen uker så var det borte[:)]
 
ORIGINAL: litjpia84

Har ei datter på 8 måneder og hun har fortsatt skurv i hodebunnen.
Har ikke brukt olje o.l for å fjerne det,det kommer jo bort av seg selv etterhvert[:)]

Ikke hør hva andre sier du,gjør det som du synes er best[:)]
 
hei
det får du bestemme selv,men er det store kaker ville jeg gjort noe mrd det pga håret,det blir for tett for hodebunnen.men er det lite ville jeg latt det være.[;)]
 
Begge mine barn har det. Jeg har brukt salisylsyre for å få det bort, men det kommer tilbake. Min eldste er 4 år, og har litt ennå, men med så stor unge er det ikke lett å få lov til å styre med håret, det liker han ikke, men jeg håper det forsvinner ettervert.
 
jeg pirka en del tidliger men slutta for har bare kommet på nytt å på nytt , jenta mi på 4 har det fortsatt litt. har pirka vekk en del så tror ikke det kommer til bake meir nå..
 
blei lei til slutt av å pirke.. gutten på 1,5 har å mye enda har fjerna det totalt maaange ganger men uten virkning
 
 
 
Har kun tatt bort litt (det løse) med en kan 1 gang og han har fortsatt (er 7mnd) Ser ingen grunn til hvorfor jeg skal drive å tukle med det når det går bort av seg selv[:)]
 
ORIGINAL: simensmamma

Jeg brukte sånn salysylsyre. Hun på apoteket sa til meg at hvis jegikke tok det bort nå så ble det verre og at det kunne være der til han ble 6 år.

 
Oii.. Visste ikke dette og kommer nok til å fjerne det nå jeg også
 
ORIGINAL: Mamma02

Ikke nåka galt i det ,det går jo bort av seg selv etterhvert,ikke bry dæ om ka andre sier
 
Jeg prøvde å få det vekk i begynnelsen, men har gitt opp for det meste er på fontanellen og jeg tørr ikke pille der, så jeg får se når den har vokst igjen. Hun har mye hår så man ser det nå ikke[;)]
 
Skurven skal vel falle av av seg selv.. vesla mi hadde nå nylig en stor en midt i panna, mens vi satt å koste oss i går kveld begynte hu å pirke på den, jeg tok vekk handa mange ganger, men så fikk hun tak i den en gang og reiv den av.. det begynte ikke å blø eller noen ting var helt fint under.. men jeg hadde bare latt den være til den hadde falt av..[:)]
 
Back
Topp