Er det flere som opplever søsken sjalusi? Hva opplevde dere?

Annki29

Flørter med forumet
Hei, jeg har en gutt på 5 år og jeg synes han har forandret seg veldig mye etter lillebror kom til. Han vil ikke høre på noen voksne, og hermer og erter. Føler vi går å kjefter på ham heme tiden. Skjønner at det er stor kontrast fra av at vi aldri kjefter på ham til at vi nå kjefter på han hele tiden. Er det flere som opplever det samme?
 
Vi sliter med vår datter på 20 mnd, hun er mye sint og lei seg. Dette har blitt sånn etter lillesøster kom i hus. Vi fikk råd i barnehagen om at vi kunne prøve å prioritere alene tid med storesøster, og at det kanskje kunne hjelpe litt.. Syns det er fryktelig leit, og har mye dårlig samvittighet:(
 
Dette er min nr 1, så har ikke erfaring selv, men jeg tror dette er veeldig normalt. Babyene er vell ikke mange månedene, så det kommer nokk til å gå seg til. Alenetid er sikkert en ide å prøve :) 5 års alderen er vell en fin tid for å teste grenser også, er det ikke? ;)
 
Yepp. . Var mest i begynnelsen han var 3,5.. han begynte og ha mye uhell osv .. men har roet seg nå og han er blitt vant til henne mer og mer .. det at han må dele oppmerksomheten litt .. anbefaler og prøve og inkludere han mest mulig .. less bok for han mens du gir mat til babyen , spør om han vil hjelpe og skifte bleie , kle eller bade babyen .. Prøv å snakk med han / leke med ham og ta deg tid å vise at han ikke er glemt! Og prøv å ikke kjefte så mye det kan fort bli en ond sirkel ( av erfaring ) men prøv heller å spørre hvorfor han er så sine og om han er lei seg for noe
. Og fortell hver dag hvor glade dere er i han .. bare noen tips Lykke til det går seg nok til skal du se
 
Akkurat som å lese om eldstemann.. Jeg kjenner han ikke igjen! Gjennomsnille gutten min har blitt skikkelig rampete, hermete og til tider skikkelig ufordragelig.. Rådvill.. :/
 
Jeg har tvillinger og jenta mi har blitt ordentlig rampete. Klorer og slår uten forvarsel. Lurte på om hun mistrives i bhg, men skjønner nå at det kan være lillebror som kan forårsake det. Tror ikke hun skjønner det helt selv, for hun er så søt direkte i omgangen med ham :)
 
Back
Topp