Er det flere her som..

Maag8

Glad i forumet
Septemberlykke 2015
.. ikke orker å gjøre noen ting? Jeg sov så og si ingenting inatt.. Står opp, spiser frokost også er jeg bare helt slapp! Jeg orker ikke annet enn å ligge, også sovner jeg i kanskje 45 min for så å våkne sulten. Spiser litt, og orker ikke å stå - hodet surrer og kynnere kommer oftere. Igår var jeg veldig energisk, gikk til og med èn times tur! I dag derimot orker jeg ikke å re opp sengen, lage mat eller henge opp klær :( Begynte på det.. Men måtte bare gå å sette meg ned, for føltes som jeg ble svimmel og hodet bare surret! Da får mannen gjøre det etter jobb stakkar :/

Jeg sliter ikke med ryggen, bekken eller liknende - har vært ganske heldig! Men nå kjenner jeg at det tar i litt ved korsryggen iblant..

Vet at det er helt normalt å være utslitt nå mot slutten, men er det virkelig slik jeg må gå de siste to ukene!! :o (37+6 idag).

Yes! Hatt det slik siden juli en gang. 36+3 i dag. Irriterende! Så prøver jeg å ta meg sammen og får svi for det noen dager. Legen sa i dag at det ikke er unormalt og at mange har det slik.

Ikke lenge igjen for deg nå da:)

Du er neppe alene! Jeg har vært utslitt de siste to mnd. Men nå på slutten er det helt ekstremt. Kan sove hele døgnet og orker veldig lite. En liten ryddesjau is en etasje gjør at jeg så vidt orker å reise meg opp igjen.
Er 37+3.

Kjenner meg veldig igjen :-( ! Jeg er 37+5. Tenker alltid på morgningen: i DAG skal jeg være flink og effektiv! Særlig...... :-) jeg elsker å være gravid, men må si jeg gleder meg veldig til å kunne "springe" opp og ned trappa hjemme uten å dø ;-) håper også jeg får tilbake litt tålmodighet når kg detter av! (Stakkars mannen og barna mine)

Kjenner meg igjen :p er tiltaksløs, slapp av varmen. Godt å ikke gjøre så mye. I dag spurte til og med samboer meg om jeg var sliten...

Jeg har vel vært slik siden jul omtrent... Orker ingen verdens ting, og er dødssliten helt uten grunn. Sist svangerskap gikk det over med en gang babyen var ute, så jeg har stort håp om at energien snart kommer tilbake nå også.

Kjenner meg veldig igjen! Bare jeg har vondt i hele kroppen i tillegg :p ryggen er bare helt ødelagt, og bekkenet begynner å gjøre vondt. Går jeg tur med hunden en dag, ligger jeg flat i to dager etter. Så jeg må prioritere på hva jeg vil og må gjøre... Er sååå sliten hele tiden, uansett hvor mye eller lite jeg sover.

Er 36+6, så heldigvis ikke lenge igjen!! Gleder meg til kroppen min er tilbake om noen måneder :p !

Huff, har det likt. Hovedoppslaget hver dag er levering og henting i bhg, resten av tiden ligger jeg for det meste på senga eller sofaen med vifta på. Sover dårlig om natten og har mye vonde sammentrekninger og annet ubehag. Gleder meg til å bli ferdig :)

Siste par ukene har jeg hatt det akkurat slik. Orker ingentig. Er bare slapp, sliten og har null energi.. Og ofte føler jeg at jeg ikke får puste ordentlig. Utrolig utmattende.. Er i uke 36

Føler meg også konstant sliten, og det har blitt verre de siste ukene. Sover egentlig nok på natt og formiddag, men er uansett konstant trøtt og sliten. Er heldigvis i god form ellers, så trener bekken noen ganger i uken, går turer og har div avtaler her og der, og det går helt fint. Med en gang jeg slapper av litt hjemme sliter jeg med å holde meg våken, men jeg kan jo ikke konstant være i aktivitet heller :p Glad det kun er to uker til termin nå.

Her varierer det veldig. Ene dagen kan jeg rydde og vaske og bake og ha middag klar til samboer kommer hjem, men akkurat nå er jeg helt utslitt, han får ta seg noen pølser når han kommer hjem, og rydding tar jeg i morgen :p

Jepp, men det varierer fra dag til dag. Blir alltid sliten av å gjøre ting, men enkelte dager klarer jeg virkelig ikke å funke i det hele tatt. Noen dager må bare tilbringes på sofaen, rett og slett.

Slik har jeg vært de siste tre dagene. Sover og sover og sover og når jeg har klart å komme meg opp av senga, tatt en dusj og spist "frokost" så vil jeg bare legge meg under dyna igjen.

Har vært sånn siden midten av juni, men forrige uke har jeg fått ekstremt mye energi. Vasker klær, rydder, er fysisk aktiv og hjelper kjæresten med å montere babyutstyr :o evakuerer meg fra varmen da for ellers mister jeg all energi :p er 34+5

Last edited:
En dusj, sette på en vaskemaskin, spise frokost og sjekke mail. Da føler jeg at jeg har gjort masse og må legge meg nedpå litt. Det mest slitsomme er faktisk å dusje og alt som følger med. (Dusjkabinettet har blitt veldig trangt)

Rekker opp hånda! Svimmel og tungpustenhet er de største "problemene"
Og jeg som hadde så mange planer for permisjonen...:rolleyes:

En dusj, sette på en vaskemaskin, spise frokost og sjekke mail. Da føler jeg at jeg har gjort masse og må legge meg nedpå litt. Det mest slitsomme er faktisk å dusje og alt som følger med. (Dusjkabinettet har blitt veldig trangt)

Helt enig! Dusjen tar helt knekken på meg!

Jaaa, ikke sant? Dusj er livsfarlig og ekstremt anstrengende. Dusjen vår har også krympet, og det er nesten umulig å komme seg gjennom de teite dusjdørene som går innover. Selv om jeg har slått av varmen på badet, og dusjer i omtrent kaldt vann, så må jeg likevel legge meg nedpå etterpå.

Helt enig! Dusjen tar helt knekken på meg!
Jaaa, ikke sant? Dusj er livsfarlig og ekstremt anstrengende. Dusjen vår har også krympet, og det er nesten umulig å komme seg gjennom de teite dusjdørene som går innover. Selv om jeg har slått av varmen på badet, og dusjer i omtrent kaldt vann, så må jeg likevel legge meg nedpå etterpå.
Ja man blir helt svimmel og utslitt. Prøver også å dusje i ganske kaldt vann. Føler at jeg ikke får puste hvis det damper for mye. For å ikke snakke om tørking og smøring i etterkant! Da er det bare å legge seg i vater. :p

Back
Topp