Er det endring i «far-på-barsel-regler»?

Da jeg fødte første så måtte jeg ned på operasjonsalen og sy etter de første 2 timene etter fødsel. Gutten ble levert til far og var hos han i drøye 6 timer før jeg ble trillet opp på enerom til de.
Hvis dette er tilfelle i disse tider, at mor må opereres etter fødsel, hva skjer med far da?
Må han fortsatt ut av sykehuset etter 2 timer, eller er det han som får ansvaret for barnet da?
Jeg kom plutselig til å tenke på det scenarioet.
Håper ikke at det blir tilfelle denne gangen da men skulle det skje så vil jo jeg ha far der med barnet:oops:
Ei venninne fødte i april, med litt komplikasjoner etter keisersnitt. Da var babyen hos pappaen hele natta.
 
Oppdatert info på sykehuset innlandet nå hvertfall, og far får være med på hele fødselen eller planlagt keisersnitt så lenge begge er friske, pluss at han får være på barsel inntil 12 timer etter fødsel :) Så det er framskritt så lenge de ikke må øke beredskapen igjen.
 
Oppdatert info på sykehuset innlandet nå hvertfall, og far får være med på hele fødselen eller planlagt keisersnitt så lenge begge er friske, pluss at han får være på barsel inntil 12 timer etter fødsel :) Så det er framskritt så lenge de ikke må øke beredskapen igjen.
Så bra!! Her er det bare å knipe igjen i ett par uker til å håpe det letter på Sørlandet å:confused: ingen endringer her..
 
Så bra!! Her er det bare å knipe igjen i ett par uker til å håpe det letter på Sørlandet å:confused: ingen endringer her..

Endringene her kom i dag, så vil tru dem letter litt på reglene andre steder også så lenge det ikke er veldig mye smitte i omløp :)
 
Ble satt i gang med ballong i går og lagt inn i dag morges kl 0900. Fikk beskjed nå i ettermiddag at sykehuset her jeg skal føde har åpnet opp for at far/medmor får være på barsel så lenge man vil nå! Gjett om jeg ble glad og letta! Håper det åpnes opp for dette ved alle sykehusene..
 
Ble satt i gang med ballong i går og lagt inn i dag morges kl 0900. Fikk beskjed nå i ettermiddag at sykehuset her jeg skal føde har åpnet opp for at far/medmor får være på barsel så lenge man vil nå! Gjett om jeg ble glad og letta! Håper det åpnes opp for dette ved alle sykehusene..

Hvilket sykehus skal du føde på?

Lykke til med fødsel :)
 
Kalnes har fra idag besluttet å åpne for far på barsel. Se utklipp fra en gruppe jeg følger på Facebook:
 

Vedlegg

  • D9B912BE-2BD3-4A00-8C2A-7B26B6EBFFFB.png
    D9B912BE-2BD3-4A00-8C2A-7B26B6EBFFFB.png
    77,6 KB · Visninger: 38
Noen som har hørt/lest noe om Ålesund sykehus? :) Jeg sjekker stadig på siden deres, men kanskje de bare er seine til å oppdatere der?:rolleyes: (Ønsketenkning).
 
Noen som vet noe oppdatert på st. Olavs annet enn at far nå får være med på planlagt keisersnitt? Er innom daglig for å sjekke, men håper noen kanskje har noe innside informasjon
 
Heldig dere hvor det er åpnet mer opp :)
Lever i håpet men kan aldri i min villeste fantasi tenke meg at de åpner opp på KK i Bergen med det første :meh:
 
Noen som vet noe oppdatert på st. Olavs annet enn at far nå får være med på planlagt keisersnitt? Er innom daglig for å sjekke, men håper noen kanskje har noe innside informasjon

De oppdaterte jo nettopp nettsiden sin, men med samme restriksjoner på barsel, så antar de har tenkt å holde på de reglene en stund. Jeg opplevde at det var planen også framover, da jeg fødte 4 mai i hvertfall..
 
På Kalnes kommer de aldri til å lette på restriksjonene da de virker som de misliker pårørende
Hva er bakgrunnen for at du sier det? Komisk at de har åpnet for pårørende samme dag da. Jeg har bare gode opplevelser med Kalnes!
 
Nordlandssykehuset ser ikke ut til å gjøre endringer. De skal ta det opp til vurdering i midten av juni......
 
Back
Topp