Er det bare meg...?

Det er utrolig hva folk lirer av seg. Jeg tror allikevel at i de fleste tilfeller er det ikke vondt ment. Jeg har fått mye den "tjukka". "oi, du kommer til å bli stor". "Så stor du er". Og slikt i den duren. Blir jo lei meg noen ganger. Når det gjelder magetafsing er det slik at de det er greit at tar meg på magen, gjør det ikke, mens de jeg ikke ønsker skal ta på meg, de gjør det.

Mamma kaller meg tjukka når hun ser meg :p sånn typ "hei tjukka" med et "frekt" smil til. Og det syns jeg bare er moro. Har opplevd folk som sier, er du bare 25 uker på vei og SÅ stor allerede?! Det er mindre moro, men tar meg ikke nær av det i det hele tatt :)

Har også fått slike kommentarer. Men jeg lærer iallfall hva jeg ikke skal si til andre (ikke at jeg tror det hadde falt meg inn å si noe slikt uansett) Og i den siste tiden med denne uutholdelige varmen så hovner jeg mer opp også, og da ser jeg iallfall større ut!

Har aldri fått den type kommentarer, men må nok ærlig innrømme at jeg selv har forsnakket meg et par ganger ovenfor mine kusiner eller nære venninner, om de er sikre på at det er bare en f.eks. Ingen av dem har tatt det ille opp som jeg vet, men vi er jo nordnorske, og har vel generelt en litt annen holdning til spøk og "ærlighet" enn endel andre. Har aldri opplevd at noen tar på magen min, men det er vel kanskje både fordi jeg har en "ikke rør meg-utstråling" , og fordi det ikke vises så mye på meg. Første barnet hadde jeg bare drøyt to mnd igjen da vi fortalte det til svigers, de ante ikkeno, og vi bor i samme villa. Nr 2 spurte sjefen meg om jeg var sikker på at jeg var gravid da jeg søkte permisjon, da var jeg drøye 6 mnd på vei, og nå har vi heller ikke fortalt svigers det ennå, men vi har jo god tid, det er ennå nesten fire mnd igjen.

Back
Topp